Superb III combi
Forumguru
Sinds kort ook krakend voortrein bij steile drempels. Is niet elke keer, maar als het eenmaal begint...
Mijn auto kraakt ook bij het torsen van het koetswerk. Als ik op slechte wegen rij hoor ik ook constant gekraak. Op glad asfalt is niets te horen. Maar wagen die nog bestaan uit betonplaten is het een ramp. Ik ben het pas beginnen horen na een 7000 km. Het lijkt mij van aan de B stijlen te komen. Ik heb mijn rubbers van raam en deur al ingespoten met silicone spray, maar het helpt niet. Bij de SII combi van mijn vrouw hoor ik dat kraken niet. Anderzijds merk ik wel dat de de SIII merkelijk stiller is tijdens het rijden als de SII. Zou kunnen dat het daardoor meer opvalt in de SIII. Ik ga er toch eens met bij de dealer passeren om te horen wat hij ervan zegt.Als ik iets te snel een verkeersdrempel op rij maakt de auto een bonkend geluid. En bij torsing kraken de rubbers wat.
Bij mij is het begonnen midden augustus toen het in België rond de 30 graden was. Ik kan van Brussel naar de kust rijden zonder 1 kraakje te horen. Maar kom ik op wagen die niet zo vlak zijn dan is het gekraak daar. Als ik mijn schuifdak openzet hoor ik het ook niet. Komt dit nu door meer rij geluiden of veroorzaak de spanning op het pano dak het gekraak. Want als ik een drempel recht op en af rijd, dan hoor ik niets. Rij ik een drempel schuin op, dan hoor ik wel gekraak.@BBO Er is een probleem bekend met de hydrolagers aan de achterzijde bij bepaalde modellen. Door een productiefout zit er een luchtbel in die kloppende of krakende geluiden kan veroorzaken. Bij mij zijn ze vervangen, maar heb nog steeds gekraak. Het lijkt nu van de voorkant te komen en het is er ook niet altijd. Het lijkt ook temperatuursafhankelijk te zijn. Hoe warmer, hoe meer gekraak.
Wat je beschrijft sluit heel erg aan bij wat ik ervaar. En dat is niet normaal voor zo'n auto, er is echt iets aan de hand. Bij mij is het in Italië begonnen, ook bij 30+ graden. Het kraakje is er niet altijd. Bij koude ochtenden hoor ik niets maar als ik dan 's avonds met 20 graden weer naar huis ga, is het er weer.Bij mij is het begonnen midden augustus toen het in België rond de 30 graden was. Ik kan van Brussel naar de kust rijden zonder 1 kraakje te horen. Maar kom ik op wagen die niet zo vlak zijn dan is het gekraak daar. Als ik mijn schuifdak openzet hoor ik het ook niet. Komt dit nu door meer rij geluiden of veroorzaak de spanning op het pano dak het gekraak. Want als ik een drempel recht op en af rijd, dan hoor ik niets. Rij ik een drempel schuin op, dan hoor ik wel gekraak.
Ik zou graag eens met een Renault Talisman, Ford Mondeo of Opel Insigna rijden met wat km's op. Voor hetzelfde geld zit ik mij in iets druk te maken wat bij andere auto's nog slechter is. Of hoe het zou zijn in een A6 of BMW 5.
Klinkt echt een beetje als rubber. Toevallig doe ik beroepsmatig wat in rubber zo nu en dan en temperatuur en luchtvochtigheid hebben een invloed, maar de meeste problemen met rubber doen zich voor als er kracht op komt en het kan nergens heen. Rubber is namelijk niet samendrukbaar, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, en zal dus altijd ergens heen moeten kunnen. Is een rubber opgesloten en zetten andere zaken uit, bijvoorbeeld het metaal waar rubber in is gevat, dan komt er veel spanning op het materiaal en dan kun je dat ook horen.@B.Stuurder Het is vooral bij subtielere oneffenheden dat het kraakt. Bij een grotere veerweg is de kraak er niet. Ik zoek nog steeds een geschikt moment om er mee langs de dealer te rijden, want dit is typisch zo'n kraakje dat zich niet laat horen als er een monteur meerijdt![]()
Bij sommige van de kraakjes zal dit zeker zo zijn. Maar ik zie ook klachten voorbijkomen die ik herken van mijn Golf (uit 2013) en waarvan ik lees dat ze vanaf de introductie van het MQB platform (in 2012) op meerdere modellen terugkomen. Het kind is wel groot inmiddels@MrEdge_ Is is dit het lot van een voertuig te kopen dat nog maar net op de markt is en valt dit onder kinderziektes?
Met die koters op de achterbank ??? jajawaardoor het oorverdovend stil is in de auto.
Met die koters op de achterbank ??? jaja
mmmmm, mijn ervaring is dat het dan een giegelbank word....Het zijn drie mooie meiden,