Kleine storingen / irritaties

Canon-Eye

Forumguru
Is dah di teid van de ponskaart ?
Nee, telex begon al heel ver voor mijn tijd, in de jaren 30 of zo.
Maar aan het (toen) nieuwe Siemens telexapparaat dat ik in 1966 gebruikte zat wel een ponsbandschrijver en -lezer, daarmee kon je ingewikkelde of lange berichten vooraf in het papieren bandje ponsen*). Nadat er verbinding was gemaakt, werd dat ponsbandje dan met de optimale verzendsnelheid afgespeeld, pm verbindingskosten te besparen.

Je kon met die telex trouwens ook live chatten - en dat werkte naar bv. Engeland of USA veel sneller dan de telefoon omdat je toen nog niet automatisch naar die (en vele andere) landen kon bellen terwijl de telexverbinding toen al wel automatisch werd opgebouwd.
Ach ja, opa vertelt... (beetje :ot:, maar nou ja...)

*) en die duizenden uitgeponste rondjes van ca. 1 mm doorsnee kwamen in een opvangbakje terecht. Daar kon je dan weer leuke dingen mee doen, bv. bij iemand in zijn paraplu gieten of zo.. :bloos:.

B.Stuurder

Forumguru
Je mag dan wel een oude l... willen wezen maar ik heb de telex / ponsband en kaart ook nog meegemaakt hoor !!! :cheers:
Ik ook, bij de shipschandlers ook nog een aardige tijd. Ik heb zelfs nog klanten gehad waar mensen op papier zaten te schrijven, zonder computers op hun buro :nailbiting:. En met een draaischijf telefoon. En zo oud ben ik nog niet....

EdK

Forumguru
En met een draaischijf telefoon. En zo oud ben ik nog niet....
Ach zie de PTT monteur nog onze tel aansluiting in gang maken..... en dat of je nu wel of niet telefoon nam....

Ach me geest is nog 18, alleen het lichaam laat af toe wat anders zien en merken.....

Enkele irritaties:

-Rolwieltje rechts in het stuur (om in de menu's te scrollen in dashboard) die niet goed werkt, waarschijnlijk door slecht contact. Had dit voor het eerst toen ik de wagen 3 maanden in mijn bezit had.
Nog iemand klachten hiervan?

-Xenon te zwak en te laag afgesteld

-Vering te soft

Verder een zeer tevreden rijder.

RVW64

Lid
Grote irritatie.. maar niet om de Superb die is nog steeds super! Gisteravond na het tennis was er ingebroken.. :mad: De Superb is nog maar net een week oud! :cry:
Gelukkig "slechts" een koffer van m'n werk gestolen waar geen persoonlijke eigendommen inzaten.
Snap niet dat mensen niet het fatsoen hebben om van andermans spullen af te blijven.. :arghh:
Vanmiddag naar Autotaalglas en dan wordt het vast wel opgelost maar het is niet echt fijn..

IMG_7065.JPG

Bijlagen

• IMG_7071.PNG
    IMG_7071.PNG
    1,4 MB · Weergaven: 56

Stone

Actief lid
Grote irritatie.. maar niet om de Superb die is nog steeds super! Gisteravond na het tennis was er ingebroken.. :mad: De Superb is nog maar net een week oud! :cry:
Gelukkig "slechts" een koffer van m'n werk gestolen waar geen persoonlijke eigendommen inzaten.
Snap niet dat mensen niet het fatsoen hebben om van andermans spullen af te blijven.. :arghh:
Vanmiddag naar Autotaalglas en dan wordt het vast wel opgelost maar het is niet echt fijn..

Bekijk bijlage 53670
Amai van pech gesproken zeg. Heel juist je opmerking ivm fatsoen. Waarom laat men andersmans gerief niet ongemoeid. Vind ik niet leuk.

Canon-Eye

Forumguru
Waarom laat men andersmans gerief niet ongemoeid.
Rethorische vraag zeker?
Het logische antwoord: Gewoon, omdat men vermoedt er voordeel uit te kunnen halen en niet wordt geremd door enig moreel besef.

Zulke mensen zijn er nu eenmaal. Als ze er niet waren, zouden er trouwens heel wat mensen geen baan hebben, politie/justitie voorop.
Maar we leven nog altijd niet in Utopia...

RefleCs

Forumguru
Aan de andere kant, waarom laat je zaken in het zicht liggen op een (algemene) parkeerplaats? Men ziet iets liggen en hoopt dat er zaken van waarde (laptop, telefoon, enz.) in zitten.

Niet om e.e.a. goed te praten voor de onverlaten die daarmee aan de haal gaan maar je kan zelf de gelegenheid ook al beperken.

Het beste voorbeeld wat ik hiervan heb is iemand die zijn auto naast de snelweg parkeert, even het benzinestation voor wat drinken binnen loopt, terug komt en weg ruit en tas. Totale tijd dat die persoon bij zijn auto weg was geweest was 3 minuten.

Ik nam altijd al mijn spullen mee overal naartoe maar sinds ik heb gezien hoe snel het gaat neem ik altijd (al is het voor 10 seconden) mijn spullen mee.

RVW64

Lid
Aan de andere kant, waarom laat je zaken in het zicht liggen op een (algemene) parkeerplaats? Men ziet iets liggen en hoopt dat er zaken van waarde (laptop, telefoon, enz.) in zitten.

Niet om e.e.a. goed te praten voor de onverlaten die daarmee aan de haal gaan maar je kan zelf de gelegenheid ook al beperken.

Het beste voorbeeld wat ik hiervan heb is iemand die zijn auto naast de snelweg parkeert, even het benzinestation voor wat drinken binnen loopt, terug komt en weg ruit en tas. Totale tijd dat die persoon bij zijn auto weg was geweest was 3 minuten.

Ik nam altijd al mijn spullen mee overal naartoe maar sinds ik heb gezien hoe snel het gaat neem ik altijd (al is het voor 10 seconden) mijn spullen mee.
Heb je zeker gelijk in, alleen had ik de Superb nog wel in het licht staan.. onder het mom van.. maar dan toch.. :nono:

Ik heb altijd spullen van m'n werk (verkoopmappen, kleurkaarten etc.) in de auto omdat het zo'n 150 kg in totaal weegt. Ik laat altijd het afdekzeil open mits er geen waardevolle spullen in liggen zodat men kan zien dat er niets te halen valt..

Bijna altijd is het dus (helaas) niet mogelijk om mijn werkspullen overal mee naartoe te nemen, maar als ik in die positie was dan deed ik dat zeker weten ook omdat daar het grootste risico mee is geweken. ;)

Bovenaan Onderaan