Kleine storingen / irritaties

MrEdge_

Forumguru
Gisteren een testritje gemaakt met een monteur aan boord, aangezien het gekraak steeds erger wordt.
Al na 10 meter zei hij "dat is het rubber van de draagarm". Die gaan ze binnenkort controleren en invetten, dat zou het probleem moeten verhelpen. Op mijn vraag of dit dan normaal was en of het rubber niet gewoon moet worden vervangen werd schouderophalend gereageerd. Alsof ze dit probleem wel gewend zijn zeg maar.

Maar hey, vooralsnog is het gekraak (samen met de onbruikbaarheid van DCC na verlaging) de enige irritatie en ben ik nog iedere dag blij met m'n vrachtwagentje!~:cheer:
 

Schep

Forumguru
Wellicht heb je last van een erg vochtige adem of zit je gewoon te dicht met je neus op de voorruit ;)
Ghehe. Ik straal gewoon veel warmte uit, laten we het daarop houden.
Ik zit, vanwege mijn lengte, helemaal naar achteren en helemaal naar beneden, dus mijn raam likken lukt me niet ;)

Het is een waas over de volledige ruit heen. Zoals gezegd, na grondig schoonmaken van de ruit is het alweer een stuk minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Beetje ammoniak in KOUD water doen en daar de ramen mee doen en vervolgens oldskool nawrijven met een oude krant en je hebt als het goed is nergens last meer van.
 

RefleCs

Forumguru
Dat is idd ook een goede! Waar maak je je ramen mee schoon want daar heb inderdaad in het verleden ook issues door gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Schep

Forumguru
Dat is idd ook een goede! Waar maak je je ramen mee schoon want daar heb inderdaad in het verleden ook issues door gehad.
Tot op heden de ramen van de Sup nog niet schoongemaakt, auto is 8 maanden oud. Voorheen deed ik het met Glasex, uitwrijven met een katoenen doen en daarna droogwrijven met een microvezel doek.

Zal de ammoniak truc eens proberen, zag net met de zon op mijn achterruit dat ook daar een waas overheen zit die verdwijnt als ik de achterruitverwarming aan heb.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tot op heden de ramen van de Sup nog niet schoongemaakt, auto is 8 maanden oud
Dat verklaart al veel: volg die ammonia-tip maar eens op en je zult je afvragen of er nog wel een ruit in zit, zo helder wordt-ie daarvan.

Vooral bij nieuwe auto's komt er de eerste maanden veel aanslag op de voorruit doordat al die nieuwe kunststoffen kanalen nog vrij veel weekmaker-dampen meegeven aan de ventielatielucht. Dus juist bij een nieuwe auto loont het om in het eerste jaar je ruiten wat vaker te poetsen...

Let wel: zoals @Corné de Kluijver ook aangeeft moet die scheut ammonia in koud water. Want ammoniak is een gas dat opgelost is in water, en bij stijgende temperatuur neemt de oplosbaarheid sterk af. Anders gezegd: giet ammonia in heet water en je jaagt het werkzame bestanddeel NH3 het water uit en de lucht in.
Je bent wel meteen van je verkoudheid af, dat is dan weer de upside... :jaja:
 
Laatst bewerkt:

blairdj

Nieuw lid
Hebben jullie ook soms last van het startstop systeem? Vooral op T-splitsingen is het onhandig, want de auto valt dan stil (soms nog voor hij volledig stilstaan), de servopomp stopt dan ook, en als je dan even snel moet reageren, duurt het mij weer te lang voor alles terug "aan"springt, waardoor er soms gevaarlijke situaties ontstaan...
Is dat aanpasbaar door de garage? permanent af? Of "later" uitschakelen ofzoiets?
 

Schep

Forumguru
Vooral bij nieuwe auto's komt er de eerste maanden vaal aanslag op de voorruit doordat al die nieuwe kunststoffen kanalen nog vrij veel weekmaker-dampen meegeven aan de ventielatielucht. Dus juist bij een nieuwe auto loont het om in het eerste jaar je ruiten wat vaker te poetsen...
Hmmmm, dat zou verklaren waarom ik het als een VAG-kwaal ervaar...
Alles non-VAG was tweedehands toen ik ze kocht ... :tongue:
Je bent wel meteen van je verkoudheid af, dat is dan weer de upside... :jaja:
:maakmegek:
Even wachten totdat de griep weer 'heerst' dus ;)
Hebben jullie ook soms last van het startstop systeem?
Wat heet last. Standaardhandeling bij het instappen is: gordel om, bak in D, stop/start uit.
 

EdK

Forumguru
Dat van de amonia wist ik wel maar die oude krant kende ik nog niet.
Zo zie je maar weer dat je nooit te oud bent om te leren, maar probeer maar eens uit dat grootmoeders trucje.
Oorsmeer helpt ook tegen beslaan van ramen..... maar ja daar benne je oren te klein voor...
 

B.Stuurder

Forumguru
Zo zie je maar weer dat je nooit te oud bent om te leren, maar probeer maar eens uit dat grootmoeders trucje.
Oorsmeer helpt ook tegen beslaan van ramen..... maar ja daar benne je oren te klein voor...

Je kunt het natuurlijk wel uitproberen op je bril in de sauna :deuk:
 

EdK

Forumguru
Je kunt het natuurlijk wel uitproberen op je bril in de sauna :deuk:
Zei hij als brildrager....
Maar op vizier van de motorhelm werkte het ook prima hoor toen er nog geen andere middeltjes waren behalve de elektrisch verwarmde vizier op de systeem helm van BMW toendertijd...


Toendertijd is die tijd van vloegel....
 

BBO

Senior Member
Hebben jullie ook soms last van het startstop systeem? Vooral op T-splitsingen is het onhandig, want de auto valt dan stil (soms nog voor hij volledig stilstaan), de servopomp stopt dan ook, en als je dan even snel moet reageren, duurt het mij weer te lang voor alles terug "aan"springt, waardoor er soms gevaarlijke situaties ontstaan...
Is dat aanpasbaar door de garage? permanent af? Of "later" uitschakelen ofzoiets?
Ik zet het start stop vaak uit. Ik vind dat hij soms iets te snel stilvalt. Ik heb ook nog steeds mijn twijfels of het wel zo gezond is voor de mechaniek in combinatie met DSG. Zeker in fille en stadsomgeving. Mijn vrouw heeft ook start /stop maar manueel. Als ik met haar Superb onderweg ben laat ik het start/ stop enkel werken als ik zeker een 'tijdje' stil sta zoals voor een roodlicht. Dat is wel het voordeel van manueel, je kan het systeem beter sturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CVos

CDK

Forumguru
Waarom trouwens een oude krant @Corné de Kluijver ? Dat van de amonia wist ik wel maar die oude krant kende ik nog niet.

Waarom? M'n vader zou zeggen DAAROM :deuk: Maar ik moet je het antwoord schuldig blijven, m'n grootmoeder deed het zo en die ramen waren streeploos. Het klinkt raar, ziet er vreemd uit, maar het werkt super.
 

RefleCs

Forumguru
Waarom? M'n vader zou zeggen DAAROM :deuk: Maar ik moet je het antwoord schuldig blijven, m'n grootmoeder deed het zo en die ramen waren streeploos. Het klinkt raar, ziet er vreemd uit, maar het werkt super.

Mijn moeder zei altijd "daarom is geen reden...", die goede oude grootouders weten nog met de meest briljant simpele oplossingen de beste resultaten te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan