Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?

• Totaal aantal stemmers
    640

Falcon

Donateur
Heeft iemand er over nagedacht om eventueel niet te kiezen voor metallic + bijtelling, maar te gaan voor candy white en dan te laten wrappen (accessoire = geen bijtelling) in een leuke kleur? :)

Zo kan je een unieke O3 creëren in Nederland.

Remakil

Forumguru
Gewoon Candy White is prima voor me...
Ik rij er 3 of 4 jaar in en dan is hij nog steeds wit denk ik zo... ;)

hemi24

Forumguru
Ik heb van de week een Roomster gezien in de metalGrey bij Huiskes in Oldenzaal. Deze kleur is nml wel gewoon al leverbaar voor de Superb en Roomster. Waarom dan NIET voor de O3? RAAR

Helemaal niet raar: O3 rolt samen met de Fabia uit een andere fabriek (locatie) dan de Superb en de Roomster...

M0nk

Nieuw lid
Haha, klopt, meerdere malen per dag zelfs! Ben nog steeds tevreden over de kleur, alhoewel 'ie soms wat 'doods' overkomt. Op een EBL (met chromen en rvs accenten) staat het overigens beter dan op een ABL vind ik.

Deze ABL stond bij Rijnwoud een paar weken terug.

408109299.jpg

Op de foto's komt Pacific Blue er toch wel mooi uit. Hoewel er erg veel verschil zit tussen een zonnige en een donkere dag.Nu ik toch opnieuw moet bestellen staat deze ook weer op de lijst....of brilliant silver of pacific blue met canton.....keuzes keuzes.

Falcon

Donateur
Ik begin Brilliant Silver met zilveren dakrailing steeds meer te waarderen. De belijning komt dan heel goed tot zijn recht. Maar ga ik dit voor 4 jaar mooi vinden? :)
002-vw-group-night-geneva-2013.jpg

Falcon

Donateur
Eens. Omdat de GBL geen mogelijkheid heeft tot panodak (behalve bij derden natuurlijk), zit ik erover na te denken om deze kleur te doen en dan het dak te laten wrappen in piano-zwart.

Race Blue blijft toch ook een mooie kleur.. maar ben bang dat die wel erg common straks op de nederlandse weg wordt.

CDK

Forumguru
piano zwart wrappen is leuk, maar niet met alu / zilverkleurige dakrails, bij een hatchback is dit beter te doen en dan ook icm met de spiegelkappen, maar in dat geval zou mijn kleur raceblue worden

Falcon

Donateur
Thanks voor het meedenken Corné... misschien moet ik het geld van het wrappen gewoon in de velgen + banden gaan stoppen .. want de OIII met wielkast-opvulling, staat toch echt heel mooi.

Zoals je merkt .. keuzes keuzes... maar uiteindelijk zal er wat moois komen :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Pollewop

Forumguru
Ik begin Brilliant Silver met zilveren dakrailing steeds meer te waarderen. De belijning komt dan heel goed tot zijn recht.

Dat is nou net waarom ik voor Brilliant Zilver, chrome raamomlijsting en een zilveren dakreling gekozen heb.
De lijnen komen inderdaad mooi naar voren, en de zilveren kleur van de onderdelen versterkt dat nog eens...
Verder is het een klassieke tijdloze kleur die, in tegenstelling tot Race Blue en Topaz Brown, geen "modekleur" is...
Bovendien is het een veilige kleur...

Succes met deze lastige keuze... :dankje:

Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Dat is nou net waarom ik voor Brilliant Zilver, chrome raamomlijsting en een zilveren dakreling gekozen heb.
De lijnen komen inderdaad mooi naar voren, en de zilveren kleur van de onderdelen versterkt dat nog eens...
Verder is het een klassieke tijdloze kleur die, in tegenstelling tot Race Blue en Topaz Brown, geen "modekleur" is...
Bovendien is het een veilige kleur...

Succes met deze lastige keuze... :dankje:
Een kleur kan idd een autovorm mooi of juist negatief benadrukken, ieder z'n smaak...maar om blauw nu een modekleur te noemen? Bmw heeft al 25 jaar diversen kleuren fel blauw, peugeot en vele anderen ook...niks mode aan hoor? Het is dat octavia's zoveel geleased worden en dat toevallig een branche is waarin zilver een veel voorkomende kleur is maar dat betekend niet dat alle andere (opvallende) kleuren meteen mode kleuren zijn.
Extra reden is natuurlijk dat er niet zoveel RS'sen rondrijden en, voor de O3, alleen die in race blue te krijgen waren, nu is de kleur vrij, en ik ben er blij mee, want nu is mijn auto strak blauw, anders was hij zwart of rood.

kimkognito

Nieuw lid
Hmmm, de mijne is begin augustus besteld. En vanaf februari zou Metal Grey leverbaar zijn. Dan is week 6 erg optimistisch, lijkt me, want week 5 is begin februari. De mijne moet daarna nog naar de leder inbouwer, wat ook wel een weekje zal duren.
Ik heb leder af fabriek besteld, maar er moet wel nog een trekhaak op gemonteerd worden. Verder komt er voor de wintersloffen nog 16 inch lichtmetaal op. Het 18 inch LM gaat dan nog even in de opslag ;)

Ik heb me trouwens vergist, de auto is op 20 augustus al besteld :)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan