Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?

• Totaal aantal stemmers
    640

jellemeer79

Actief lid
Ik heb toch echt een definitieve productie doorgekregen voor week 5. En de mijne wordt in Metal Grey gebouwd...

Ik hoop het voor je - maar zie mijn handtekening - ik kreeg eerst productie week 6 en nu is dat productie week 12 geworden, mijn dealer gaf ook als reden "Metal Grey".

Het zou ook kunnen dat jouw auto een van de aller eerste Metal Grey is, en omdat ik in November bestelde er wat weken vertraging zit omdat er misschien maar beperkt Metal Grey lak beschikbaar is.

Oh heb je recent op Skoda website gekeken, als je daar je auto configureerd en Metal Grey selecteerd ziet hij er VEEL lichter uit (bijna Platium Grey) dan wat ik in de showroom heb gezien op een SuperB.

Oogje

Senior Member
Ik weet het niet. Ik wacht op dit moment al ruim een half jaar op de auto, daar komt sowieso nog 1,5 maand bij, en hoop toch echt niet dat het nog meer uitgesteld gaat worden... PON weet me qua wachttijden iedere keer weer onaangenaam te verrassen (Golf Variant, 10 mnd levertijd, Jetta, 6 mnd levertijd, Octavia 7,5 mnd levertijd)

jfk104

Actief lid
Oh heb je recent op Skoda website gekeken, als je daar je auto configureerd en Metal Grey selecteerd ziet hij er VEEL lichter uit (bijna Platium Grey) dan wat ik in de showroom heb gezien op een SuperB.

Klopt, in showroom is de kleur een stuk donkerder. Maar ook het plaatje bij het model is volgens mij Metal Grey. Dit komt meer in de buurt maar volgens mij is echt iets donkerder. http://www.skoda.nl/modellen/octavia-combi
Ik heb toch echt een definitieve productie doorgekregen voor week 5. En de mijne wordt in Metal Grey gebouwd...

Ik hoop het voor je.... zou ook mooi zijn voor alles wat er achteraan komt. Wel vreemd dat 2 mensen te horen krijgen dat er vanaf week 12 wordt gestart met Metal Grey......

jellemeer79

Actief lid
Klopt, in showroom is de kleur een stuk donkerder. Maar ook het plaatje bij het model is volgens mij Metal Grey. Dit komt meer in de buurt maar volgens mij is echt iets donkerder. http://www.skoda.nl/modellen/octavia-combi.

Als mijn nieuwe greenline er als op het plaatje uitziet teken ik er voor :D
Ik heb alleen geen pano dak en standard 16' velgen "Ilias" maar ben bezig met dealer om er 16' "Velorum" velgen onder te krijgen. "Velorum" is de standard velg van EBL en daar zouden er toch genoeg van moeten zijn gezien veel EBL klanten wisselen naar 17' of 18' velgen.

Twijfel nog of ik de standard zwarte dakrailing mooier vind dan de optionele zilverkleurige

Rooie

Actief lid
Als er zoveel problemen zijn met de metal Grey kleur. Waarom zijn ze dan gestopt met de platin Grey :pardon:

jellemeer79

Actief lid
@jellemeer79 : de EBL wordt standaard op 17" Teron geleverd. 16" Minoris is standaard voor ABL....

Je hebt gelijk ik bedoelde de Elegance zonder Busness Line, hopelijk zijn er ook mensen die deze auto hebben besteld en hun velgen hebben ge-upgrade zodat er een paar Velorum velgen over zijn

Laatst bewerkt:

dorstvlegel

Actief lid
Velorum velgen zijn niet te leveren op dit moment. Ik heb ze voor de winterbanden willen gebruiken. Zelfs geen indicatie van de levertijd. Ik ben naar oem velgen uitgeweken

SNARFB

Senior Member
Vandaag bij de dealer geweest om navraag te doen over de levertijd van m'n Metal Grey O3C EBL na alle verontrustende berichten hier op het forum over de uitstel van Metal Grey.
In mijn bijzijn (handsfree) gebeld met Pon. Conclusie: mijn auto staat nog gewoon op wk8 ingepland.

Wie het weet mag het zeggen!

OIIIE

Nieuw lid
Ik hoop het voor je - maar zie mijn handtekening - ik kreeg eerst productie week 6 en nu is dat productie week 12 geworden, mijn dealer gaf ook als reden "Metal Grey".

Het zou ook kunnen dat jouw auto een van de aller eerste Metal Grey is, en omdat ik in November bestelde er wat weken vertraging zit omdat er misschien maar beperkt Metal Grey lak beschikbaar is.

Ik heb ook gezien dat op de site de kleur veel lichter is dan op de Superb die ik in de showroom zag staan (en waardoor ik Metal-Grey-Metallic heb gekozen). Mijn dealer bevestigde dit overigens. Gelukkig. Ben benieuwd naar de echte kleur van de 1e MGM Octavia.

Frenk21

Forumguru
Ook ik hen metal grey gekozen en geen GL, maar een RScombi. Besteld begin oktober. Levertijd zou eerst zijn produktie week 7, uitleveren week 9/10. Na alle berichten op het forum toch maar eens gebeld. Levertijd opgeschoven naar verwachte produktie week 12. Ik kreeg te horen dat een andere kleur GEEN positieve invloed zou hebben op de levertijd.

jellemeer79

Actief lid
Vervelend @Frenk21, inderdaad iedereen op dit moment hoort productieweek 12 (of later) voor Metal Grey, alleen @Oogje heeft nog bevestigd gekregen prdwk6. In Augustus toen ik nog OIIIGL 2013 in bestelling had moest ik Metal Grey wijzigen naar een andere kleur omdat Metal Grey vertraagd was naar prdwk5.

Typisch weer Skoda, Platin Grey eruit gooien zonder vervangende kleur klaar te hebben en zonder enige schaamte iedereen laten wachten wachten en nog eens wachten zonder maar iets van sorry. Er zitten straks bijna 6 maanden tussen Platin Grey production gestopt en Metal Grey productie begint.

Oogje

Senior Member
Ik heb zelfs productie week 5 doorgekregen! En volgens de dealer staat dat vast...
Op een ander forum iemand tegengekomen die een niet-GL die week 6 bevestigd heeft gekregen voor zijn Metal Grey.

maarten77

Actief lid
Kan weinig plaatjes vinden van die metal grey. Dat is toch niet die kleur die weleens gekscherend 'grondverf' werd genoemd?

030-NL

Lid
Nope, de 'grondverf' is enkel beschikbaar op de RS:

skoda-octavia-rs-skoc08_51dd7a6bc43e6-img.jpg
]

Tijdje geleden al voorbij zien komen op andere RS....

audi-rs7-sportback-launch-44.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan