Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?

• Totaal aantal stemmers
    640

jfk104

Actief lid
Kan weinig plaatjes vinden van die metal grey. Dat is toch niet die kleur die weleens gekscherend 'grondverf' werd genoemd?

Hier nog een paar metal grey plaatjes....

http://autokult.pl/2013/06/05/skoda...b-elegance-2013-18-tsi-dsg-pierwsza-jazda/top

Vind het beste plaatje overigens nog deze....

http://www.skodaforum.nl/forum/attachments/4-jpg.22792/

Zie pagina 20 van dit draadje voor 3 extra foto's

Wil je de kleur echt zien. Deze auto staat bij Skoda Lelystad.

Vind de RS "grondverf" kleur wel heel gaaf trouwens.

Zelfde kleur als in de autoweek test deze week. En wat een lekker geluid heeft de RS (1:50 van het filmpje).

http://www.autoweek.nl/video/3786/dubbeltest-skoda-octavia-rs-vs-nissan-juke-nismo

Laatst bewerkt:

serum

Forumguru
Geluid is helaas mede door een resonator weergegeven in je interieur. Vind het nog een zielige manier van beleving. Maar goed, als BMW het mag, heeft ieder merk kennelijk groen licht :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

jfk104

Actief lid
Geluid is helaas mede door een resonator weergegeven in je interieur. Vind het nog een zielige manier van beleving. Maar goed, als BMW het mag, heeft ieder merk kennelijk groen licht :D

Zolang ik er een smile van krijg reken ik het goed....

Maar ben het wel met je eens. Het zijn helaas consequenties van het downsizen....

Arnoldotje

Forumguru
Ik snap werkelijk alle ophef niet over dat neppe sportgeluid in de RS.
Zoals je zelf al zegt, BMW doet het, Audi doet....zelfs Porsche doet het.
Bij de Cayenne Turbo bijvoorbeeld hebben ze een holle buis tot halverwege de A-stijl die vanuit het motorcompartiment extra geluid doorgeeft in de sportstand.

Maar zodra dat budgetmerkje uit het oostblok ermee begint is het een neppe oplossing die goedkoop overkomt.
Geloof me, als Porsche deed wat Skoda nu de RS laat doen, was autoweek er vol lof over.

En trouwens de vergelijking met de Nissan Juke Nismo:banghead:

OT: ik ben steeds meer gecharmeerd van mijn O3 in cappuccino beige. Ik vind het een hele chique kleur. En bij verschillende lichtinval is het haast een kameleon.

WillemJan

Forumguru
(...)
OT: ik ben steeds meer gecharmeerd van mijn O3 in cappuccino beige. Ik vind het een hele chique kleur. En bij verschillende lichtinval is het haast een kameleon.

Ik ben benieuwd. Zodra ik 'mijn' OIII in dezelfde kleur heb, zal ik kijken of ik hetzelfde heb.

serum

Forumguru
dat neppe sportgeluid in de RS

en Precies DAT is het.

Vind het van iedere partij een goedkope oplossing. Dat je het 1:1 van de motor/uitlaat betrekt, zoals porsche het doet, ala. maar als je afhankelijk bent van een elektrisch bekrachtigd apparaatje (luidsprekers, zoals BMW het doet, of de resonator zoals VAG het gebruikt) vind ik echt nep & sneu. kwestie van akoestiekexperts die weten hoe je een uitlaat bouwt. Als ik geluid door luidsprekers wil horen speel ik wel een computerspel.

een goede 4 cilinder met balansassen kan zelfs al heel knap klinken. (HF integrale bv)

Prius. Nu met V8 geluid.

Vond de vergelijking met de nissan ook wat typisch..

Laatst bewerkt:

rudolfi

Forumguru
Je hebt gelijk ik bedoelde de Elegance zonder Busness Line, hopelijk zijn er ook mensen die deze auto hebben besteld en hun velgen hebben ge-upgrade zodat er een paar Velorum velgen over zijn
Heb mijn elegance al sinds juli. Mijn velorum velgen mag je hebben, als ze nog niet verpatst zijn

yves

Actief lid
Ik heb mijn eerste keuze wit laten varen op aanraden van de dealer.
Volgens hem zou metal grey geen verschil uitmaken op levertermijn.
Initieel was gezegd 2 maanden levertermijn, nu als ie besteld is blijkt het eerder half april te zijn!

grrrrr:tongue:

Rooie

Actief lid
Is er al een foto van een Greenline Combi in een andere kleur dan zwart. Ben wel heel nieuwsgierig of de spoiler dan ook is meegespoten.

Is er al een foto van een Greenline Combi in een andere kleur dan zwart. Ben wel heel nieuwsgierig of de spoiler dan ook is meegespoten.
Heb een witte gezien bij de Waal in Tiel met een glanzend zwart gespoten spoiler.
Verkoper wist te vertellen dat dit een fout was en dat toekomstige spoilers in wagenkleur zouden worden gespoten.

Bovenaan Onderaan