Canon-Eye
Forumguru
Gewoonlijk zit er toch ook eentje in het instructieboekje?In de kofferruimte kon ik die sticker in ieder geval niet terugvinden.
Gewoonlijk zit er toch ook eentje in het instructieboekje?In de kofferruimte kon ik die sticker in ieder geval niet terugvinden.
En wat doet-ie dan met een aangesloten fietsdrager? Ziet hij die aan voor een aanhanger of houdt hij gewoon de solo-auto-reistijd aan?De navi past de reistijd aan zodra de stekker van de aanhanger wordt aangesloten
En wat doet-ie dan met een aangesloten fietsdrager? Ziet hij die aan voor een aanhanger of houdt hij gewoon de solo-auto-reistijd aan?
Daarbij mag je ook met een fietsendrager max 90km/h van de NL wetgever.
Maximumsnelheid auto met fietsendrager
Een fietsendrager is geen aanhangwagen. Voor personenauto’s met een fietsendrager gelden dezelfde maximumsnelheden als voor personenauto’s.
Hoi Corne,
Allereerst, prachtige auto heb je.
Maar deze uitspraak denkt de wetgever zelf anders over:
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...-de-maximumsnelheid-voor-auto-s-op-de-snelweg
Waar haal je dat nou ineens vandaan?Daarbij mag je ook met een fietsendrager max 90km/h van de NL wetgever.
Dit klinkt goed @907Afgelopen nacht gespeeld en gereden met de navi en een aanhanger. De grote afwijking tussen werkelijke en voorspelde reistijd die ik eerder ondervond was er nu niet. De navi past de reistijd aan zodra de stekker van de aanhanger wordt aangesloten (de koppeling zat al aan de trekhaak). Reistijd zonder stekker aangekoppeld 1:10h, met stekker 1:33 met meer 100km/h wegen erin. De werkelijke reistijd zat binnen 1 minuut (!!!) van de voorspelde, gereden met acc op 85km/h en werkelijk 80km/h (Flitsmeister).
Spelen met de instelling rijsnelheid met aanhanger tussen 80 en 130 gaf een niet merkbaar verschil. Ik vermoed dat de navi blijft rekeninghouden met de max snelheid van 90km/h met aanhanger in NL.
Dit geeft veel meer vertrouwen!
Screen 1 zonder stekker
Screen 2 met stekker en aanhanger instelling 90km/h
Screen 3 met stemmer en 130km/h
Maar dat je 3 menuopties diep moet om het vinkje uit te zetten als je met een fietsdrager op pad gaat toont aan dat er nét niet lang genoeg over is nagedacht.Ik vind overigens het aanpassen van de reistijd bij de route berekening weer wel een voorbeeld hoe goed over e.a. is nagedacht en uitgevoerd.