Is de functie van het infotainment online de moeite om te nemen? De updates van de kaarten, het vinden van een parkeerplek, ... werken deze systemen degelijk?
Ik zie dat je dan een sim-kaart in de wagen moet hebben. Wordt deze sim-kaart automatisch geleverd door Skoda of moet deze apart worden aangevraagd bij een Telecom provider?
Als het werkt, dan zou het voor mij qua kosten wel mooi zijn. Ik laat op de prive auto (O3EBL) namelijk 2-4x per jaar de kaart updaten a 25 euro (Ja kan ik ook zelf, maar teveel gedoe, en hij staat toch wel 3-4x per jaar bij de garage voor onderhoud, apk, banden)
Als dit systeem werkt en ik daarmee de kaart kan updaten scheelt weer 50-100 euro per jaar bij de dealer. En dat streept dan weg tegen de kosten voor Skoda online diensten. Waarmee je zelfs meer krijgt dus win/win hoop ik.
Over de simkaart heb ik inmiddels verschillende dingen gelezen, en niet echt uitsluitsel. Maar voor deze diensten vermoed ik dat je zelf een simkaart moet plaatsen of gebruik moet maken van een wifi hotspot.
[edit]
Als simkaart kun je kiezen voor een "data abonnement", zoals deze bij kpn:
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/basis/1-jaar
Dan is je auto altijd online, geen gedoe met wifi hotspot oid.
[edit2]
Het kastje wat PON plaatst bevat waarschijnlijk wel iets van een simkaart om met je mobiel te communiceren. Maar ook daar heb ik tegenstrijdige verhalen over gehoord, en wat de oplossing daar ook is, die werkt niet samen met de skoda online diensten.