Kodiaq vragen en weetjes

Is het meer mensen opgevallen de de nl configurator niet meer werkt? Zouden er aanpassingen gedaan worden...

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Heel blij ben ik niet dat vanaf week 22 er een nieuwe Columbus met 9.2" scherm in de Kodiaq komt. Volgens electronic4cars heeft het nieuwe systeem geen video input meer, daardoor is het aansluiten van een externe videobron niet meer mogelijk. :fool:

Beertje19

Senior Member
Standaard uitrusting is zonder reservewiel, maar met reparatiekit:
- Depannagekit: bandenafdichtset
- Wagengereedschap, zonder krik

Als optie kan je kiezen voor een reservewiel, een reservewiel op lichtmetalenvelg of een ruimtebesparend reservewiel (verschillend voor 5 of 7 zitplaatsen).

Dus vandaar mijn bezorgdheid. In de garage konden ze me niet helpen. Ik heb het intussen ook nagevraagd bij Skoda zelf, ik zal hun antwoord hier ook posten zodra ik het krijg.

Eigenaardig: in de prijslijst staat standaard reservewiel terwijl in de details op de site zelf een bandenreparatieset staat.
Ik heb speciaal het reservewiel geannuleerd.

Remels

Nieuw lid
Ondertussen heb ik een bericht terug gekregen van Skoda mbt de kofferruimte in combinatie met het Canton geluidssysteem:

Als je een Canton systeem neemt bij de Kodiaq moet je dus een plaats besparend reservewiel nemen waar de sub woofer inpast. Als je deze optie zou genomen hebben dan zou in de omschrijving moeten staan dat je een vlakke laad bodem verkrijgt. Dus vanaf de vloerplaat kom je met reservewiel +- 10 cm hoger ,en dan heb je nog 10 cm over tot de laadvloer. Dan heb je een dubbele laadvloer, waaronder je nog zaken kan verbergen en toch nog een vrije laadbodem te hebben.

Blijft voor mij onduidelijk: is het dan ook zo dat deze dubbele laadvloer op 2 niveau's kan gelegd worden, waarbij de laadvloer in de hoogte stand op gelijke hoogte is met de kofferopening en waarbij in de laagste stand de laadvloer dan zo'n 10 cm dieper ligt dan de kofferopening?

Remels

Nieuw lid
En het antwoord op de vraag: is het dan ook zo dat deze dubbele laadvloer op 2 niveau's kan gelegd worden, waarbij de laadvloer in de hoogte stand op gelijke hoogte is met de kofferopening en waarbij in de laagste stand de laadvloer dan zo'n 10 cm dieper ligt dan de kofferopening?

In eerste instantie zou ik zeggen ja , maar vermits ik nog geen voertuig ter beschikking heb is het moeilijk te zeggen of deze plank al dan niet verder naar beneden kan worden gebracht zoals bij de superb en octavia.

Tja, als ze het bij de invoerder zelf al niet weten...

Beertje19

Senior Member
Dit is een foto van Canton subwoofer in het reservewiel
2017-03-30_08.40.21.jpg

Canton is bij de Kodiaq steeds met plaatsbesparend reservewiel en zonder dubbele laadvloer.
De subwoofer zit verborgen in de holle ruimte in het reservewiel en dubbele bodem blijkt niet meer te kunnen.

Laatst bewerkt:

Remels

Nieuw lid
Bedankt @Beertje19 ! Dat is tenminste duidelijk :-) Verdorie, dan ga ik toch nog eens goed moeten nadenken over die Canton optie. Ik vind het jammer dat ik daardoor plaats zou verliezen in de koffer. Maar die is natuurlijk sowieso al groot, dus of dat het nu het verschil gaat maken... Twijfels! :D

Beertje19

Senior Member
Met de style business heb ik die keuze niet moeten maken. Het is gewoon Canton zonder dubbele bodem.
Wel spijtig van die dubbele bodem maar het ging niet anders.

Laatst bewerkt:

maik1

Forumguru
Zo, vanavond even bij de dealer naar binnen gestapt want ze hadden twee beren staan: een ambition 5-zitter en een style business 7-zitter, en toevallig had ik een meetlint bij mij :cheer:
Dus dat werd een wetenschappelijke beenruimtemeting!
De foto's hieronder tonen telkens eerst de 5-zitter en daarna de 7-zitter. En ze spreken voor zich...

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Conclusie, een 7-zitter geeft je 7cm minder beenruimte op de 2de zitrij dan een 5-zitter, met de tweede zitrij volledig naar achteren geschoven. Ook gecheckt bij de 7-zitter: het maakt niet uit of de 3de zitrij neergeklapt is of niet, in beide gevallen schuift de tweede zitrij tegen een harde stop aan als je hem helemaal naar achteren schuift.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    99,4 KB · Weergaven: 164
  • image.jpeg
    image.jpeg
    93,3 KB · Weergaven: 152
Bovenaan Onderaan