Kodiaq vragen en weetjes

Frenk21

Forumguru
@robpet , net als alle demo's.
Ik heb de indruk dat de 18" op dit moment op Pirelli's wordt geleverd. Helaas wil Pon er conti's op hebben. Jammer dat ze dat niet overleggen met de klant. Ben er chagerijnig van:mad:

StefanLK

Senior Member
De reden dat PON conti levert is vrij simpel, ze zijn importeur van conti.
En als jij een auto koopt met een band waar je na xx km tevreden over bent wil je dezelfde band toch? Juist, dan verkopen ze weer conti.

Mijn 18" wielen zijn ook geleverd met conti, omdat ik hier las dat er uitzonderingen waren met pirelli heb ik het mijn dealer gevraagd en kreeg bovenstaand antwoord. Heb inmiddels 650km gereden en ben zeer tevreden (normaal wil ik altijd Michelin).

Frenk21

Forumguru
Dat klopt, maar ik heb slechte ervaringen met conti. Dus nooit meet conti. Dit is ook bij de koop afgesproken. Nu puntje bij paaltje krijg ik te horen dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze de auto zo geleverd krijgen. Als ze dit hadden gemeld bij Pon, hadden ze de conti's er niet op hoeven leggen.

rdrummen

Senior Member
Mede door mijn huidige werk (vliegtuig-electronica en -verlichting), vind ik het wel gaaf dat mijn Kodiaq straks alle verlichting in LED uitgevoerd zal hebben (tenminste, voor zover ik weet).
Maar: ik heb nog nergens kunnen vinden op welke plek zich het mist-achterlicht bevindt.
Weet iemand van jullie dit al, of kan iemand van de gelukkige Kodiaq-rijders dit misschien even nakijken? Alvast bedankt!

rdrummen

Senior Member
Heb je iets aan deze foto?
Nee eigenlijk niet helaas (maar toch bedankt). Ik zou namelijk graag weten op welk plekje van de licht-units het mistachterlicht zich bevindt. Want de licht-units zijn immers zo smal. Of zit dit misschien onderin de reflector verwerkt? Niet dat het heel belangrijk is, maar ik ben gewoon benieuwd. :)

timmm

Lid
Goedemorgen!
Ik was een beetje door het instructieboekje aan het bladeren en daar viel mijn oog op de 'interieur-voorverwarming' (standkachel) (blz. 118). Ik kan hem echter nergens tussen de opties vinden en ook niet in de standaarduitrustingen.
Iemand een idee hoe het daarmee zit?

CDK

Forumguru
Goedemorgen!
Ik was een beetje door het instructieboekje aan het bladeren en daar viel mijn oog op de 'interieur-voorverwarming' (standkachel) (blz. 118). Ik kan hem echter nergens tussen de opties vinden en ook niet in de standaarduitrustingen.
Iemand een idee hoe het daarmee zit?

Is in NL niet leverbaar. Pon staat dat niet toe helaas. Bij VW en Audi wel, maar Skoda niet. In onze buurlanden is het wél gewoon leverbaar.

Frenk21

Forumguru
Helaas wordt mijn auto geleverd met Conti's. Nu heb ik zelf zeer slechte ervaring met conti's.:(

Geregeld. Ik heb aan SkodaNederland gevraagd waarom ze, zonder het aan de klant te vragen, banden wisselen.
Hier kreeg ik geen antwoord op, maar er is nu wel geregeld dat de conti's onder mijn auto vandaan gaan.:dankje:
Dus nog 1 nachtje slapen:tegek:

Wel een dure optie. 1000€

Ik heb al eens bij een dealer in België (waar de optie te bestellen is) gevraagd of ze het later in konden bouwen in mijn auto. Dat ging volgens hem niet omdat er standaard geen voorbereidingen (kabelbundel e.d.) voor aanwezig waren.

Ik twijfel of ik een after-market model ga laten inbouwen, maar dan ben je inderdaad minimaal het dubbele kwijt.

jeroen3277

Senior Member
In deze chinese Kodiaq... kijk eens naar die zwarte streep onder het nummerbord, op of net boven de achterbumper. Zie je die twee witte dingen (links en rechts)? Wat zou dat zijn?

skoda_kodiaq_45.jpg

CDK

Forumguru
In deze chinese Kodiaq... kijk eens naar die zwarte streep onder het nummerbord, op of net boven de achterbumper. Zie je die twee witte dingen (links en rechts)? Wat zou dat zijn?

skoda_kodiaq_45.jpg

Ik vraag me meer af wat dat TSI 380 is :pieker: Lijkt gewoon een ordinaire photoshop te zijn, want ik neem aan dat er zeker geen 380pk TSI in China geleverd gaat worden :)

Bovenaan Onderaan