Kodiaq vragen en weetjes

Jpturtle

Forumguru
Mijn Kodiaq staat bij Pon, nu nog wachten maar om dat wachten te verzachten alvast zitten denken over instellingen. Persoonlijke instellingen zoals het inklappen van de buitenspiegels bij het afsluiten van de auto. Zijn er meer van dit soort instellingen waar ik alvast over kan nadenken?
Mocht het belangrijk zijn het gaat hier over een Ambition Business :-)

maik1

Forumguru
Ik heb ook nog even naar de diepte van de kofferbakken gekeken en wat foto's gemaakt, zie hieronder. Dit is dus een 7 vs een 5 zitter. En de 7-zitter heeft dus de canton sub. De 5-zitter had geen reservewiel, alleen een schuimrubber inleg waar wat gereedschap ofzo in zit (niet gekeken). Deze is dus vrij plat en geeft dus een erg lage laadvloer. Bij een reservewiel moet de laadvloer dus nog een behoorlijk stukje omhoog, maar in principe niet zo hoog als de bovenste vloer van de 7-zitter.

5-zitter:
Bekijk bijlage 58114

5-zitter, achterste vloerdeel opgeklapt, hier zie je de schuimrubber inleg net onder het voorste vloerdeel uitsteken:
Bekijk bijlage 58115

Hier het voorste vloerdeel en inleg ook opgetild, geen reservewiel dus:
Bekijk bijlage 58116

7-zitter, vloerdeel weggehaald, in deze ruimte kan je dus de hoedenplank opbergen. Het vloerdeel wat hier weg is loopt normaal dus gelijk met dat kleine stukje vloer wat je nog onder het roostertje ziet zitten:
Bekijk bijlage 58117

7-zitter met het vloertje daaronder opgeklapt, waar het reservewiel met canton sub dus zit:
Bekijk bijlage 58118

Hoe hoog de vloer komt bij de 5-zitter met canton sub weet ik dus niet, ik denk waar het middenvloertje hierboven zit, vlak boven het reservewiel.

Op youtube een filmpje gevonden met een 5-zitter en canton audio, waar nu duidelijk te zien is hoe de kofferbakhoogte zich nu verhoudt met de 5-zitter zonder reservewiel en de 7-zitter, zoals in mijn foto's in bovenstaande post.
Screenshots van de 5-zitter met canton:

image.jpeg image.jpeg

Zoals te verwachten, de hoogte zit er zo ongeveer tussen in, misschien wel iets meer richting de 5-zitter zonder reservewiel.
5-zitter, zonder reserewiel: 720l inhoud
5-zitter, met reservewiel en canton: 690l inhoud?
7-zitter, met reservewiel en canton: 650l inhoud.

johnboy

Donateur
Op youtube een filmpje gevonden met een 5-zitter en canton audio, waar nu duidelijk te zien is hoe de kofferbakhoogte zich nu verhoudt met de 5-zitter zonder reservewiel en de 7-zitter, zoals in mijn foto's in bovenstaande post.
Screenshots van de 5-zitter met canton:

Bekijk bijlage 58480 Bekijk bijlage 58481

Zoals te verwachten, de hoogte zit er zo ongeveer tussen in, misschien wel iets meer richting de 5-zitter zonder reservewiel.
5-zitter, zonder reserewiel: 720l inhoud
5-zitter, met reservewiel en canton: 690l inhoud?
7-zitter, met reservewiel en canton: 650l inhoud.
Heb je de link naar het filmpje nog? Dank!

Triple4

Actief lid
Oeps, ik verdwijn even onder het tapijt. Je hebt gelijk johnboy maar ik zie nu eenmaal overal Kodiaqs geloof ik :banghead:
Laten we het op z'n Trumps een "alternatief feit" noemen? ;)

Laatst bewerkt:

KeesvE

Lid
Gisteravond een lange rit gemaakt in een Demo-beer 1.4 TSI DSG. Echt een supergevoel mensen. Er kwam bij de toltunnel richting Terneuzen een Audi naast ons rijden met een man en een vrouw erin die de duimen opstaken terwijl hun monden 'mooie auto!' zeiden. Waren wij het helemaal mee eens uiteraard (-;
De Lane Assist is echt ziek. Je kan nog net niet met losse handen rijden (dan krijg je een waarschuwing) maar het scheelt niet veel.
Wel een vreemde ervaring 's nachts toen we in de tunnel vanaf Terneuzen reden. We reden 100, geen cruisecontrol en geen Lane Assist aan maar wel Front Assist. Voor ons nergens een auto, achter ons eentje op 100 meter. Gaat de Kodiaq opeens volop af zitten remmen!!! Ik schrok me rot, kippenvel op mn armen. Even later reed hij weer gewoon door. Enig idee iemand? Kan het zijn dat de betonnen muur van de tunnel rechts door Front Assist als bedreigend werd gezien? Ik vond het een heel vreemde reactie.

johnboy

Donateur
Heeft wat tijd gekost om de grill te zoeken die in China wordt geleverd. Ik vind m wel mooi. De sierlijst onderop weet ik nog niet...
grill china 3.JPG
china sierlijst 1.JPG

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan