jeroen3277
Senior Member
Hij plaatst inderdaad filmpjes in het Engels (ferrie gwoet) en het Turks. Zijn Ollands heb ik nog niet gehoord. Zou hij ook in het Ollands dol zijn op de Sjgota Koowdiak?
Ik heb ook nog even naar de diepte van de kofferbakken gekeken en wat foto's gemaakt, zie hieronder. Dit is dus een 7 vs een 5 zitter. En de 7-zitter heeft dus de canton sub. De 5-zitter had geen reservewiel, alleen een schuimrubber inleg waar wat gereedschap ofzo in zit (niet gekeken). Deze is dus vrij plat en geeft dus een erg lage laadvloer. Bij een reservewiel moet de laadvloer dus nog een behoorlijk stukje omhoog, maar in principe niet zo hoog als de bovenste vloer van de 7-zitter.
5-zitter:
Bekijk bijlage 58114
5-zitter, achterste vloerdeel opgeklapt, hier zie je de schuimrubber inleg net onder het voorste vloerdeel uitsteken:
Bekijk bijlage 58115
Hier het voorste vloerdeel en inleg ook opgetild, geen reservewiel dus:
Bekijk bijlage 58116
7-zitter, vloerdeel weggehaald, in deze ruimte kan je dus de hoedenplank opbergen. Het vloerdeel wat hier weg is loopt normaal dus gelijk met dat kleine stukje vloer wat je nog onder het roostertje ziet zitten:
Bekijk bijlage 58117
7-zitter met het vloertje daaronder opgeklapt, waar het reservewiel met canton sub dus zit:
Bekijk bijlage 58118
Hoe hoog de vloer komt bij de 5-zitter met canton sub weet ik dus niet, ik denk waar het middenvloertje hierboven zit, vlak boven het reservewiel.
Leuk weetje. Staat echter al op het forum.1.000.000 beertjes alleen reeds in 2016. Nu de onze nog
Ik weet niet zo direct maar ik zie enkel Kodiaqs in filmpje alsook in de titel1.000.000 Skoda's neem ik aan ... Kodiaqs is het een beetje te vroeg voor
Heb je de link naar het filmpje nog? Dank!Op youtube een filmpje gevonden met een 5-zitter en canton audio, waar nu duidelijk te zien is hoe de kofferbakhoogte zich nu verhoudt met de 5-zitter zonder reservewiel en de 7-zitter, zoals in mijn foto's in bovenstaande post.
Screenshots van de 5-zitter met canton:
Bekijk bijlage 58480 Bekijk bijlage 58481
Zoals te verwachten, de hoogte zit er zo ongeveer tussen in, misschien wel iets meer richting de 5-zitter zonder reservewiel.
5-zitter, zonder reserewiel: 720l inhoud
5-zitter, met reservewiel en canton: 690l inhoud?
7-zitter, met reservewiel en canton: 650l inhoud.