Kodiaq vragen en weetjes

jeroen3277

Senior Member
Een Q7 is ook bijna een meter langer als de Kodiaq @jeroen3277, zo groot is de Kodiaq dus niet ;)

Mee eens... vandaar mijn plaatje van de Buick Enclave...

Maar of iedereen zo over de Kodiaq denkt?

Awards_Kodiaq_tab.png

jeroen3277

Senior Member
En de Buick is 5128 mm dus 43,1 cm verschil.

Voor de Cadillac Escalade ESV reken je met 5697 mm en heb je dus een hele meter meer te pakken dan de Kodiaq.

Maar dat is wel een fullsize SUV.

SAM_2715-1.jpg

(Die je in Nederland in een gemiddelde parkeergarage wel verdomd lastig kan parkeren, als het al mogelijk is).

En de Buick is 5128 mm dus 43,1 cm verschil.

Voor de Cadillac Escalade ESV reken je met 5697 mm en heb je dus een hele meter meer te pakken dan de Kodiaq.

Maar dat is wel een fullsize SUV.

SAM_2715-1.jpg

(Die je in Nederland in een gemiddelde parkeergarage wel verdomd lastig kan parkeren, als het al mogelijk is).
Voor mijn werk ruim 3 weken door zonnig California verplaatst in een gehuurde Escalade. Fantastische ervaring, maar voor dagelijks gebruik gaat mijn voorkeur toch uit naar de Kodiaq. Voelde me net een vrachtwagenchauffeur in dat ding :jaja:

VanRoyal

Forumguru
Ik heb een vraag naar aanleiding van een bericht over Skoda Connect in het levertijden topic.

Het was mij eerst niet helemaal duidelijk, maar even kijken of ik het bij het juiste eind heb:

Voor zover ik het heb begrepen heeft elke Kodiaq met een Amundsen of Columbus Infotainment Online (1) en dit valt onder de noemer 'connectivity'.

Naast Infotainment Online is er ook nog Care Connect (2). Dit is een aparte module die achteraf wordt ingebouwd, maar alleen in de Business uitvoeringen. De Mijn Skoda app (3) kan worden verbonden met die module.
  1. http://www.skoda-auto.com/en/experience/connect/infotainment-online/
  2. http://www.skoda-auto.com/en/experience/connect/care-connect/
  3. https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app
Zie ik het zo goed?

Dan is dit het volgende wel vreemd, bij link 3 kun je namelijk het volgende lezen:

Ook achteraf te installeren op jouw ŠKODA

Heb jij een Fabia, Octavia, Superb of KODIAQ van modeljaar 2010 of later?
Bekijk dan de mogelijkheden voor de inbouw van de Mijn ŠKODA Module achteraf.

Nu van € 249,- voor slechts € 99,- *

Vervolgens staat bij de kleine lettertjes:

Actievoorwaarden: het genoemde actietarief wordt gevoerd bij alle ŠKODA verkooppunten in Nederland, vraag uw dealer naar de exacte voorwaarden. Voor deelname aan deze actie bij de ŠKODA servicepunten overleg met uw servicedealer. Deze introductieactie geldt tot en met juni 2017 op de beschikbare ŠKODA modellen met een bouwjaar tot en met 2015.

Er zijn helemaal geen KODIAQ's met bouwjaar 2015 :) Jammer, want voor 99 euro had ik dat misschien wel willen laten inbouwen in mijn gewone style.

jeroen3277

Senior Member
Altijd interessant om te zien hoe blijkbaar nun Ollander (zie nummerborden op de Kodiakjes) probeert een filmpje voor Engelssprekenden te maken.

CDK

Forumguru
Ups... heb nog niet het hele forum gelezen blijkbaar ;)

Heeft iemand overigens enig idee waarom het KodiaQ met een Q is en niet met een K?

Wellicht vanwege deze: https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Kodiak

De heren van de Tsjechische autobouwer schrijven de naam met een q, Kodiaq dus. Volgens de fabrikant refereert die letter aan de naamgeving van de beer door de lokale bevolking, die de Kodiak-beer Taq ska ‘aq noemen.

Bron: Autovisie.nl

vdam

Nieuw lid
Hoi kodiaq vrienden,
Ff vraagje hoop dat ik in de goed rubriek zit.
Wie neemt er allemaal extra garantie van 2 jaar bovenop de standaard garantie?
En valt er nog wat te onderhandelen hierover?
Zag dat je na levering nog 2 maanden de tijd heb om hierover te beslissen .
Oja mijn kodiaq is vandaag van de productie Band gerold dus voormij schiet het op

Laatst bewerkt:

Toet toet

Senior Member
Ik heb dit afgenomen als onderdeel van een totaaldeal.
Zekerheid dat je 2 jaar langer geen grote reparaties voor de boeg hebt is denk ik beperkte bedrag wel waard.

Frenk21

Forumguru
Hoi kodiaq vrienden,
Oja mijn is vandaag van de productie Band gerold dus voorbij schiet het op
Bij mij werd dat al bij de afleveringskosten meegenomen. Dus eigenlijk standaard:D.
De dealer geeft weinig korting, dus daar kunnen ze nig wat mee. Zeker nu steeds meer merken 5 tot 7 jaar geven

Hoi kodiaq vrienden,
Oja mijn is vandaag van de productie Band gerold dus voorbij schiet het op

Heb 2 jaar extra genomen, geprobeerd om korting te regelen. Dat lukte niet helemaal, om tegemoet te komen kreeg ik de vervangend vervoer service gratis.

Bovenaan Onderaan