Kodiaq vragen en weetjes

Japanese Power

Donateur
Als het standaard was, zijn ze het bij mij vergeten denk ik. Ik had verwacht dat het er wel,op zou zitten. Op de configutator kan ik het ook niet terug vinden
In de brochure van de Kodiaq Business van maart 2017 en in die van juni 2017 staat in beide gevallen gemeld bij de veiligheidsopties: Lane Assist en Blind Spot Detection, koplampsproeiers en Smart light Assistant voor € 1.290,-

De Ridder

Senior Member
Verbruik van
Ja inderdaad , stond toevallig voor een showroom met spiegel, als ik spoot , dan blijven de lampen branden, vroeg me inderdaad af om de kodiaq gebruikers toch ook ondervinden dat hun ruiterwisservloeistof snel op is, ik moet er elke week wel 3 a 4 liter in gooien omdat hij leeg is,

Nu mijn prive auto, spuit de lampen om de vier keer dat ik de ramen doe, is wel fijn vindt ik, nu is het elke keer

Hoe vaak gebruik je je ruitensproeiers?
Vorige week heb ik voor het eerst bij moeten vullen. Na 20.000 km in ong. 20 weken.

907

Senior Member
Bij mijn M6 sproeit de koplamp alleen (direct nadat de voorruit sproeiers zijn gebruikt) als de dimlichten aan staan en ik de vooruit sproeiers enige tijd niet heb gebruikt. Ik hou het niet bij maar voor mijn gevoel kom ik ook 20.000km (met 5 liter).

Ik rij per dag 200 km, en met die belgische wegen moet ik veel sproeien, we hebben hier geen zoab jammer genoeg, maar om de weken elke keer vol gooien

massis

Senior Member
Ik heb de mijne 2 weken terug moeten volgooien, na 10500 km belgische en nederlandse wegen (en enkele km's duitse wegen :tongue: )

johnboy

Donateur
Ik ben inmiddels 2 weken over een half jaar heen.
Perfecte auto en elke keer een smile...geweldig. ongeveer 13000 km.

Vakantie helaas met vliegtuig :-)

Komend weekend naar Düsseldorf en lekker stukkie.

krikke5150

Senior Member
Ik vroeg me af of de ACC zelf remt als je bij bergaf rijden te snel begint te gaan...
Bij onze Audi was dit zo, bij de Passat en de Superb niet...

Heeft er al iemand de launch control geprobeerd?
Tot mijn verbazing zag ik dat dit mogelijk is bij de kodiaq...

Laatst bewerkt:

krikke5150

Senior Member
Hallo Taxichauffeur! Ik spreek van 2 verschillende zaken hier hoor...

Stel, je stelt de cruise control in op 100km/h, en het gaat goed bergaf, gaat de cruise de rem gebruiken om niet boven de ingestelde snelheid te gaan?

De launch control? :D

Gaan die koppeling!!! :yeah:

CBreedijk

Donateur
@krikke5150 launch control? Hoe dan!? Volgens mij houd mijn ACC de door mij ingestelde maximum snelheid bergafwaarts aan.

ik heb er een keer een filmpje van gezien, maar weet helaas niet meer waar.
en er werd ook niet (wat ik me er van kan herinneren) laten zien hoe het geactiveerd werd.

(sorry, ik krijg nu (in de edit-mode) pas de linkjes hierboven te zien)

Laatst bewerkt:

VanRoyal

Forumguru
@krikke5150 launch control? Hoe dan!?
Volgens de handleiding:
Bij het wegrijden maximaal accelereren (Launch-controlfunctie)

De Launch-controlfunctie is in de stand S of in tiptronic beschikbaar.
  • De ASR deactiveren » pag. 224, Rem- en stabiliteitssystemen.
  • start-stop-systeem deactiveren » pag. 214, Systeem handmatig deactiveren/activeren.
  • Het rempedaal met de linkervoet intrappen en ingetrapt houden.
  • Het gaspedaal met de rechtervoet volledig intrappen.
  • Het rempedaal loslaten - de wagen rijdt met maximale acceleratie weg.

Het is alleen bij bepaalde motoren mogelijk, maar er staat niet bij welke dat dan zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd met mijn 1.4.

DeNnZ

Forumguru
Hmmm, Ik heb het met onze beer ook weleens geprobeerd, maar heb nooit de melding gezien dat "Launch control actief" is..

steege2

Senior Member
Ik vroeg me af of de ACC zelf remt als je bij bergaf rijden te snel begint te gaan...
Bij onze Audi was dit zo, bij de Passat en de Superb niet...

Heeft er al iemand de launch control geprobeerd?
Tot mijn verbazing zag ik dat dit mogelijk is bij de kodiaq...

Staat ook gewoon in de handleiding hoor de launch control

Ik wil dit weekend gebruiken om mij eens te gaan verdiepen in de boordcomputer van onze nieuwe Kodiaq, nu is mij onduidelijk of de Kodiaq ook een Wifi signaal kan uitzenden zodra ik een simkaartje met data invoer? Er zijn zoveel mogelijkheden om te connecten dat ik even niet meer weet wat het meest optimale is?

DeNnZ

Forumguru
@DeVries Als ik het goed heb begrepen heb je sowieso een Columbus systeem.
Je kan de auto dan van de auto inderdaad een rijdende hotspot maken.

Bovenaan Onderaan