krikke5150
Senior Member
Inderdaad een probleempje om eens bij stil te staan...
De vraag is echter of de start stop wel de moeite loont...
De vraag is echter of de start stop wel de moeite loont...
Het is kennelijk niet bij alle merken zo simpel om het tijdelijk of definitief uit te schakelen - hoorde in dat verband Subaru en Mazda voorbijkomen?Kan uitgeschakeld worden.
Ik heb de Hapro Cronos 125cm in aluminium tweedehands gekocht. 70 euro vond ik nog wel leuk voor iets wat ik waarschijnlijk een paar keer ga gebruiken. Een kleine gok nog of het echt gaat passen, want bij Hapro hadden ze hem nog niet getest op een kodiaq. Ik heb ze ook gekocht omdat deze set ook op een touran III past welke mijn schoonvader heeft. Niet alle thule varianten passen zowel oo kodiaq als op een touran omdat de touran railzen iets verder uitelkaar staan. Ik heb de set nog niet gepast op de kodiaq want ze liggen nu bij mijn schoonouders. Wat je hieraan hebt weet ik dus niet helemaal
Ik heb op m'n huidige octavia ook de Hapro Cronos 125cm aluminium zitten. Benieuwd of ze straks passen op de beer.
Er zitten wel 3 sets montagevoeten bij om ze te doen passen op verschillende soorten rails, dus ik heb goede hoop.
Even hierop terug komend:ik heb het onlangs gepast, en géén van de 3 sets montagevoeten past voldoende op de Kodiaq's rails om netjes te blijven zitten, allemaal komen ze los... Dus ik ga toch maar eens contact opnemen met Hapro in de hoop een oplossing te vinden...
Voor de watjes die vergeten zijn stuurverwarming te kopen en ook geen warme ballen hebben.
Dan is er altijd nog het volgende:
https://www.triathlonaccessoires.nl...RL4GA_q4zPs_x3iuZ19jAj_enJ66ILKBoCDnkQAvD_BwE
Zeker bij Ali ??Ok, die handrem is dan een beetje to much, maar verder in alle kleuren verkrijgbaar hoor.
Helaas is het toch echt zo. Vaak noemt de autofabrikant deze optie, comfortverwarming. Het enige dat daar mee wordt bedoeld is, dat je in koude tijden bij vertrek in een behaaglijke (warme) auto stapt. Dit bereiken ze snel, door de inhoud van de kachelradiator ( enkele liters) te verwarmen om vervolgens de blower het te laten weg blazen via de uitstroomopeningen.
Daar is op zich niets mis mee, maar een org. standverwarming zorgt ook voor een warme motor met alle daarbij horende voordelen. En inderdaad, VAG gebruikt gewoon de kachels van Webasto, maar met een ander, eigen programma.
Maar bij twijfel zou je het kunnen navragen bij een terzake kundige dealer! Echter in Nederland worden deze optie's vrijwel niet verkocht. De Webasto dealer is veel beter op de hoogte en kan ook via zijn organisatie meekijken in de buitenlandse leveringen/specificatie's aan autofabrikanten.
Ja, dat kan ik. Ik heb geschreven dat er verschil is tussen de originele standkachel af fabriek ( of later door de skodadealer ingebouwd met de originele Skoda onderdelen) en een standkachel die door een Webasto dealer wordt ingebouwd. Webasto systemen verwarmen het gehele koelsysteem en VAG levert een comfortverwarming, waarbij alleen de kachelradiator wordt verwarmt. En die zuheitzer, waar ik ook al over heb gesproken, is ook van het merk Webasto en kan worden aangestuurd met een speciale set om als standheizung te werken. Tenzij de autofabrikant heeft gekozen voor een electrische zuheitzer. Zo duidelijk?Als ik zo de Duitse site van VW lees dan is er geen enkele verschil tussen de af-fabriek of de achteraf ingebouwde Standheizung zoals ik hem heb. Zie http://volkswagen-entdecken.de/i/standheizung/standheizung.html
Wat ik wel weet is dat de warmteopbrengst van sommige diesels de eerste paar kilometers erg laag is. Daarom wordt daarin een zgn. Zuheizung gebouwd (zie https://de.m.wikipedia.org/wiki/Zuheizer). Dat is echter geen standkachel. Ik zie dus geen bevestiging van jouw bericht dat een af-fabriek standkachel anders zou werken dan (dezelfde) standkachel die achteraf wordt ingebouwd. Kun jij je bericht onderbouwen?
Helaas zijn er al diverse verhogingen geweest afgelopen jaar en van de BPM in 2018 ga je ook niet vrolijk worden. Totaalplaatje wordt er i.c.m. de lange levertijd niet mooier mee.Volgens mij valt de prijsverhoging mee.
Punt 5 (spiegelverwarming) ben ik het wel mee eens.