Kodiaq vragen en weetjes

CBreedijk

Donateur
Skoda manual geeft uitsluitsel over bij bandenmaat kettingenngebruikt kunnen worden.

Ik heb zelf set 19” wintervelgen en maggi loopvlakkettingen.
Nog niet geprobeerd en hoop ze ook noet/nooit nodig te hebben.
Maar verplicht hè

Kweetnie

Senior Member
Hij is iets duurder, maar er zijn wel een paar standaard opties bijgekomen die je eerst apart moest selecteren als optie.

Welke optie's zijn dit dan? Bij de business style prijslijst zie ik alleen maar dat het voornamelijk duurder (+€1320,-) is en dat en een 8" columbus in zit. Wel zit er lifetime maps en rear seat entertainment bij en is de achteruitrijcamera geen optie meer.

Klaasje

Forumguru
Welke optie's zijn dit dan? Bij de business style prijslijst zie ik alleen maar dat het voornamelijk duurder (+€1320,-) is en dat en een 8" columbus in zit. Wel zit er lifetime maps en rear seat entertainment bij en is de achteruitrijcamera geen optie meer.
Oa
Area view met 180 gr
Blind spot detection
Parkassistent 3.0
En nog wat. Heb nu niet bij de hand

Sneeuwkettingen voor een 4x4 met 190pk.. wat ben je van plan dan...? De berg recht omhoog rijden???
Inderdaad recht omhoog en dan tot aan de top. Het probleem komt dan......ik moet dan weer naar beneden en daar heb ik kettingen voor nodig:bloos:. Ik rijd al 20 jaar met 4x4 auto's en gebruik nooit kettingen, maar je bent verplicht in bepaalde landen ze bij je te hebben!! Soms staat de politie toe te kijken of je ze wel monteerd, dus dan is het wat lullig als je niet de juiste bij je hebt. Vandaar mijn vraag, welke kettingen ik nodig heb:tegek:

YDH

Lid
Inderdaad recht omhoog en dan tot aan de top. Het probleem komt dan......ik moet dan weer naar beneden en daar heb ik kettingen voor nodig:bloos:. Ik rijd al 20 jaar met 4x4 auto's en gebruik nooit kettingen, maar je bent verplicht in bepaalde landen ze bij je te hebben!! Soms staat de politie toe te kijken of je ze wel monteerd, dus dan is het wat lullig als je niet de juiste bij je hebt. Vandaar mijn vraag, welke kettingen ik nodig heb:tegek:

ah zeauu... in dat geval: klinkt logisch.. :)

Frenk21

Forumguru
@Badderbeest , dat klopt. Zit weer in een speciaal pakketje met Lane assist etc. Ik heb ze ook niet en mus ze ook niet. Scheelt een boel bijvullen en minder zooi over de motorkap;)

Ok das dan duidelijk, dank voor jullie toelichtingen! Nuet dat ik zoveel behoefte heb aan sproeiers, maar dat dat dit verplicht was bij led/xenon

Zal wel niet meer zo zijn dan. Mn v40 had het wel en daar vulde ik me helemaal arm aan sproeisel :maakmegek:

VanRoyal

Forumguru
Vraagje: Mijn vriendin en ik gebruiken allebei een eigen sleutel en ik heb voor beide sleutels de stoelpositie ingesteld. Nou komt het regelmatig voor dat wanneer ik de auto open nadat mijn vriendin heeft gereden de stoel niet automatisch naar mijn stand gaat. Wanneer ik de deur dan weer op slot doe en hem daarna heropen werkt het wel.

Het is geen ramp, want het is of een kwestie van de deur en slot even opnieuw sluiten / openen, of gewoon op het knopje van de stoelpositie drukken, maar ik ben toch benieuwd of dit een bug of 'by design' is.

Japanese Power

Donateur
Nou komt het regelmatig voor dat wanneer ik de auto open nadat mijn vriendin heeft gereden de stoel niet automatisch naar mijn stand gaat. Wanneer ik de deur dan weer op slot doe en hem daarna heropen werkt het wel.
Jullie stappen niet toevallig beiden tegelijk de auto in met jullie eigen sleutel op zak?

steege2

Senior Member
Volgens mij pakt hij de instellingen van de sleutel die de auto ontgrendeld. Dus als hij tussendoor niet vergrendeld zal hij de stoel niet aanpassen denk ik ??

VanRoyal

Forumguru
Nee, we stappen niet beide in met dezelfde sleutel. Het gebeurt echt wanneer mijn vriendin hem als laatste heeft gebruikt en vergrendeld met haar sleutel. Ik ontgrendel daarna met mijn sleutel en pak 'm beet 7 van de 10 keer gaan de stoel en spiegels netjes in mijn stand. In de overige gevallen werkt het na opnieuw vergrendelen en ontgrendelen wel, of ik moet het met de hand doen.

Wat me ook is opgevallen is dat alleen ontgrendelen niet voldoende is, je moet ook echt de deur open doen. Dat is natuurlijk een slim systeem, maar misschien dat dit niet altijd netjes wordt gedetecteerd?

steege2

Senior Member
De beste oplossing lijkt me om je vriendin niet in je auto te laten rijden . Maar zonder dollen ik heb hem net een paar dagen dus kan je helaas niet verder helpen.

Bovenaan Onderaan