Kodiaq vragen en weetjes

Japanese Power

Donateur
- varioflex - 3 stoelen i.p.v. 1 bank achteraan, elk individueel verplaatsbaar en zelfs uitneembaar, erg handig !
Ga je niet willen. Kost je bijna 10CM beenruimte op de 2e zitrij. En de keren dat je het zult gebruiken zijn voor de gemiddelde gebruiker op 1 hand te tellen.

Zijn er mensen die een style business besteld hebben in 2017 en geleverd in 2018, zoja zit er dan standaard een reservewiel bij? In het boekje (maart 2017) stond dit als standaard maar zie dit op de website/kodiaq configurator niet terug.
Ook vraag ik me nog steeds af hoe hoog/laag de vloer komt te liggen, ook de in hoogte verstelbare vloer in de kofferbak is niet meer te selecteren via de configurator...? Mijn dealer kon beide vragen niet echt beantwoorden dus hopelijk weet hier iemand hoe of wat ;).

Tijl

Actief lid
Ik heb en hoef geen 2e zitrij
- voor is dat geen zitplaats waardig
- kost dat te veel kofferruimte

Ben ook niet de gemiddelde gebruiker

Als varioflex beschikbaar was op kodiaq had ik het zonder twijfel genomen.
- 3 ‘echte’ individuele zitplaatsen
- echt veel ruimte zonder zetels
- middelste zetel er uit en mooie frigo er in

Tijl

Actief lid
Hallo @Thomass

denk dat reservewiel steeds apart te selecteren is in de configurator (in belgie toch)

wel is het zo dat als je de variabele laadvloer selecteerd, je geen reservewiel noch volwaardig noch tijdelijk kan selecteren
opties zijn niet combineerbaar,

omgekeerd is het ook, selecteer je een reservewiel kan je geen variabele laadvloer meer kiezen.

betreft hoe hoog/laag de laadvloer is kan ik meegeven :

met bandenherstelkit heb je de grootste, diepste koffer.
Met een variabele bodem kan je dan of op de bodem werken in de onderste positie
Met de plank op de bovenste positie heb je geen laaddrempel en dezelfde koffer zoals de, 7zit met neergeklapte achterste rij.

Met een volwaardig reservewiel zit je op hetzelfde niveau met variabele laadvloer op de bovenste positie of dus zoals de 7zit met neergeklapte achterste rij

Met klein reservewiel (thuiskomer) of canton systeem zit je steeds met een vaste bodem tussen beide niveaus in.
Dit type reservewiel is ook de enige mogelijkheid bij een 7zit configuratie.

Persoonlijk vind ik de bagageruimte in 7zit zelfs neergeklapt of met volwaardig reservewiel echt te beperkt.
Ik heb daarom gekozen voor geen reservewiel en een variabele koffervloer.
Maar of dat laatste een must is begin ik meer en meer aan te twijfelen

Dat heb je als je 9 maand moet wachten begin je aan alles gelijk weer te twijfelen

Tijl

Actief lid
@Thomass , bij de style bns zit de canton subwoofer in her reservewiel. Het zou er dus in moeten zitten lijkt mij.

helemaal juist,
als je canton hebt is het steeds een tijdelijk reservewiel,
in 5 zit uitvoering zit je dan met een vaste bodem tussen beide kofferniveaus in.
in 7 zit uitvoering zit je dan zonder tildrempel op het hoogste kofferniveau

Frans1

Lid
@Thomass,
Ja het reservewiel zit erbij. Ik had mijn beer ook in april 2017 besteld en eind januari geleverd gekregen. De laadvloer ligt ongeveer 5 cm onder de drempel van de achterklep. Ik vind alleen de aansluiting van de rolloo en de laadvloer niet netjes naar de achterbank. Ik heb een 5-zitten.

Nick2203

Forumguru
Ik vind alleen de aansluiting van de rolloo en de laadvloer niet netjes naar de achterbank. Ik heb een 5-zitten.

Ik herken je opmerking over de aansluiting volledig. Het idee is echter dat je de achterbank een klein stukje naar achter kunt kantelen. In de achterste stand met de stoelen gekanteld sluit het prima aan.

Ik denk alleen dat het fraaier was geweest als dit met een stukje stof afgedicht was.

Skoda ... sometimes simply not so clever :banghead:

Tijl, Frenk en Frans bedankt voor de snelle, uitgebreide reacties. Duidelijk wat ik nu moet krijgen ;), nog even afwachten... De rolloo, is dat het "afdekscherm" van de kofferbak?

• Leuk
Waarderingen: Tijl
Bij de Karoq zit het afdekscherm vast aan de achterklep/raam dacht ik. Weet alleen niet hoe ze de aansluiting/afdichting naar stoelen op de achterbank dan is...

Tijl

Actief lid
Moeilijk te omschrijven maar een soort vaste klep die wat veert met een vorm voor elke stoel/plaats waardoor het mooi aansluit. Ongeacht hoe schuin de leuning staat.
Erg goed gevonden vind ik persoonlijk

• Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Leuk weetje - vind ik zelf dan: Vrienden van ons gaan in juli trouwen en hebben een beperkt budget. Nou vonden ze mijn ijsbeer blijkbaar bijzonder genoeg (wit, imposant, je ziet hem niet veel) en hebben ze gevraagd of ze hem als trouwauto mogen gebruiken, met mij als chauffeur :)
En nu de volgauto's ;)
Zo is een maat van mij ooit getrouwd in een colonne van nieuwe Celica's destijds (geregeld via Louwman), echt gaaf!

Kiswum

Forumguru
Leuk weetje - vind ik zelf dan: Vrienden van ons gaan in juli trouwen en hebben een beperkt budget. Nou vonden ze mijn ijsbeer blijkbaar bijzonder genoeg (wit, imposant, je ziet hem niet veel) en hebben ze gevraagd of ze hem als trouwauto mogen gebruiken, met mij als chauffeur :)
Een colonne met RS'en was zeer bijzonder met de SuperB van Corné voorop :)

Bovenaan Onderaan