LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

piair1982

Forumguru
Maxidot in fabia is niet zo luxe als een yeti of octavia.
Het is alleen een controlelampje dat er een lampje defect zou zijn. Welke geeft ie in een fabia niet aan...

Peter_Octavia

Forumguru
@pair1982,

Inderdaad. Ben gelijk naar buiten gelopen en rechter achterlichtunit gedemonteerd en voor de knipperlicht, remlicht en dimlicht geen melding in het maxidot kunnen waarnemen. Alleen het controlelampje gaat branden zodra je de desbetreffende functie activeert en in mijn geval was er dus geen lampje meer aanwezig.

Peter_Octavia

Forumguru
Nou... vanmorgen had ik dus ook het controlelampje branden.

Op contact is er nog niks aan de hand. Heb expres nog gewacht, maar zodra je de (koude)motor start is er blijkbaar een spanningsverval of iets dergelijks dat daarna de de storing optreed. 30 sec later opnieuw starten en er is niks aan de hand. Ook nog flink met de lichtschakelaar gespeeld tussen dagrij- en dimlicht en geen storing meer gezien.

Iemand een idee wat het kan zijn?

piair1982

Forumguru
Staat in eerdere posts hier. Maar mijn plus min zat toen nog niet goed. Nu wel, maar de led lampen die uk nu heb vind ik mooier.

@Peter_octavia
Deze led komt ook naar voren in dit topic: http://www.skodaforum.nl/board/show...rlichting-voor-Skoda-Superb-(geen-led)/page16 Getest door een lid daar, maar heeft deze naar enkele weken weer verwijderd
Zie bericht #152 en #155 voor het resultaat en zie #202 voor info waarom verwijderd.
Maar wellicht werkt het bij jou wel, zo gaat het met veel led lampjes;)
Iemand in een fabia deze al geprobeerd: http://www.car-mod-shop.co.uk/Canbus white 27 SMD LED BA15s 1156 382 bulbs, werkt op mijn superb (en meerdere) perfect!

Peter_Octavia

Forumguru
Vandaag de andere ledlampen binnen gekregen en gelijk gemonteerd.

Helaas.... gelijk foutmelding bij starten van de auto... Heb ze er gelijk weer uit gehaald en de standaard bolletjes weer gemonteerd. Ben er klaar mee.
Het moet het wel goed doen zonder problemen.

Maandag gaan alle ledlampen terug naar de leverancier... of hebben jullie nog tips?

Grt.

Peter

@Peter_Octavia
De gloeilampjes van mtec (wel iets blauwig) of de hieronder eerder genoemde ledjes van car-mod-shop! Werken bij mij fantastisch!

Peter_Octavia

Forumguru
En wordt dan de lampcheck van de gehele auto uitgeschakeld?

Op zich zou ik daar geen problemen mee hebben. Die lampcheck heeft bij mijn altijd nog meer ergernis gegeven dan gemak afgelopen drie auto's die ermee waren uitgerust. Zeker aangezien ik er altijd wel mee aan het prutsen ben met afterxenon en ledverlichting en dergelijke... wil toch net de auto wat anders maken als de meeste andere.

Kan me eigenlijk ook niet herinneren wanneer ik een lampje heb vervangen omdat de auto het zelf aangaf dat iets kapot was.

piair1982

Forumguru
Je kan zelfs per licht deel uitschakelen. Op de meeting ga ik de kentekenverlichtingcheck laten uitschakelen. Omdat er led in wil.

Ohhhw dat is handig! Kan iemand ook uitleggen hoe (met vcds?) dat kan en waar? Wat de stappen zijn of in welke menuutjes?

Ericpeeke

Actief lid

Peter_Octavia

Forumguru
Even kleine update;

Inmiddels zitten de originele bolletjes er weer in zonder foutmeldingen gelukkig.

Krijg de nieuwe weerstandskabels nog toegestuurd zodra deze beschikbaar zijn. Waarschijnlijk loop van volgende week. Deze gaan we nog proberen.

Even afwachten dus.

DoubleYouK

Nieuw lid
Ik heb diverse led lampen geprobeerd in mijn octavia combi 3 2011, en ze geven allemaal een storing op de maxi dot, de meeste doen het ij het starten wel goed maar naar een start/stop actie gaat het verkeerd.
Nu heb ik zelf hele goedkope weerstanden parallel aan mijn dagrijverlichting gezet en een 3 watt SMD weerstandje van 150ohm over mijn kenteken verlichting en het werkt weer zonnetje, alleen je moet er wel wat voor doen

Peter_Octavia

Forumguru
Nou... het heeft even geduurd.

Maar ik heb het nu voor elkaar zoals ik gehoopt had.

De Led dagrij met extra weerstand ertussen functioneert tot op heden goed. Zit er nu een paar dagen in. Heb de leds genomen zoals weergegeven in de reeds geplaatste foto's.

Kost soms wat moeite en tijd, maar dan heb je ook wat.

Tevens gelijk de gewone verlichting aangepakt.

Bovenaan Onderaan