LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Peter_Octavia

Forumguru
Ja er zit wel lampencheck op stadslicht. Maar deze led stadslichten zijn canbus geschikt. Dus met ingebouwde weerstand. Deze doen het bij mijn wel probleemloos.

Peter_Octavia

Forumguru
Bij mijn is alleen de lampencheck op het dimlicht uitgeschakeld. De rest werkt wel gewoon.

Proefondervindelijk geconstateerd door gewoon een ledstadslicht te verwijderen en gelijk een melding.

Hoi Peter_Octavia welke led dagrijverlichting heb je er nou in en wat heb je gedaan? heb 5 pagina's terug gelezen maar kun je ook een samenvatting geven ? :)
Ik wil dit ook nog eens doen.. Wel duur grapje als je 22,95 moet uitgeven voor LED en 22,95 voor zo'n kabel :(

Hetzer

Forumguru
Top, stadverlichting, moet je toch gewoon uit de fitting trekken, niet draaien ofzo??
ik twijfel alleen nog tussen de 2 SMD, de 3 of de % van jouw

Peter_Octavia

Forumguru
Inderdaad gewoon trekken. Was in eerste instantie ook aan het draaien.
Toen het boekje er maar eens geraadpleegd.

Kwa licht opbrengst is de 5 SMD denk het het beste te vergelijken met de originele. Ik heb het ook destijds gevraagd en de meest verkochte gaf men aan is de 5 SMD is mijn verteld. Ik ben er zeer content mee.

Peter_Octavia

Forumguru
Deze ledlampen zitten er nu in:
http://www.xenonlamp.nl/webshop/shop.html?page=shop.product_details&product_id=212

Met deze weerstandskabel:
http://www.xenonlamp.nl/webshop/sho...lypage_new.tpl&product_id=234&category_id=121

Gelukkig heeft mij de weerstandskabel niks gekost. Volgens mijn zou je nu ook ledlampen zonder weerstanden kunnen toepassen in combinatie met de weerstandskabel. Maar dat zou je voor de zekerheid na moeten vragen.
De weerstandkabel was in mijn geval niet plug en play. De dremel moest er wel even aan te pas komen. Blij dat ik dat ding ooit gekocht heb. Werkt super voor het fijne werk.

Inderdaad gewoon trekken. Was in eerste instantie ook aan het draaien.
Toen het boekje er maar eens geraadpleegd.

Kwa licht opbrengst is de 5 SMD denk het het beste te vergelijken met de originele. Ik heb het ook destijds gevraagd en de meest verkochte gaf men aan is de 5 SMD is mijn verteld. Ik ben er zeer content mee.

Ik heb ze ook. Het eerste setje dat ik kreeg deed het niet. Je kunt het best aan de verkoper even laten weten dat je een Skoda rijdt, dan stuurt hij je meteen de goede.
Ze zijn wel een stuk witter dan de standaardlampen. Ik heb geen xenon en zie het verschil heel duidelijk.

Ik heb in de fabia greenline nu ook dagrij led verlichting :) Ziet er wel mooi uit :) zie album
Heb dezelfde lampen als Peter_Octavia :) Dank voor fot met uitleg !

turboturbo

Forumguru
Ik begrijp even niet wat adverteerders nu bedoelen met als er staat dat de LED lamp compatibel is met CANBUS auto's. Heb via MP dhr. Tuin gevonden (die hier ook wel genoemd werd) en die tekst staat ook in zijn advertenties en mail. En toch lees ik hier her en der dat er een extra weerstand kabel aan te pas moet komen en/of de lamp check is uitgeschakeld via vcds. Hoe zit dat nou precies? Is een CANBUS LED wel of niet compatible met onze Skoda's of hangt dat per CANBUS lamp af, of per type Skoda?

Anders bestel ik liever gewone stadslichtjes (die wit licht geven) zoals deze: http://www.autostyle.nl/catalog/product/view/id/17024/s/eu-0006w/#

Ik ben nl. op zoek naar witte (geen blauwe) stadslichtjes (waarbij ik dus aan led lampjes dacht) en witte(re) dimlichten (geen zin/behoefte/geld in Xenon ombouw / aftermarket)

Bestaat dit? Lampen met Xenon techniek, maar die toch halogeen zijn? En is dat toegestaan?
xenonkleur met echte xenongas vulling en H.I.D. techniek en zijn geschikt voor elk motorvoertuig. Deze lampen zijn gebaseerd op de normale halogeenlampen met de techniek van Xenon

-edit- @plair1982 een webwinkel met design meubeltjes dingetjes met ledjes? :smiley29: (ziet geen automotive afdeling?)
-edit2- lees net dat de lichtopbrengst verminder bij 'xenon-look' halogeen (wolfraam) verlichting. Hmz....

piair1982

Forumguru
@ turboturbo

Canbus 2.0 heeft de check pas. Dat is vanaf modeljaar 2010 in de fabia.

Overigens mijn stadslichtjes zijn 5000 k en wit dus. Gekocht via hyperled punt de.
Deze kan je met of zonder check bestellen.

Buell

Lid
Ik heb vandaag me dagrijverlichting vervangen door led,@peter bedankt voor de korte en duidelijke uitleg,was zo gefixed.
Het merk van de led's zijn van Pilot, geven voldoende licht, ik heb via vag.com de canbus laten uitgeschakelen. (Jela uit bodegraven).
Werkt perfect en geen foutmelding.

15122011518.jpg

Dat ziet er inderdaad goed uit! Momenteel gebruik ik leds met weerstand van car-mod-shop. Geeft hetzelfde licht. Alleen met uitschakeling van de canbus (alleen voor de drl mogelijk?) zijn er natuurlijk meerdere mogelijkheden. Ik beschik ook over vagcom, maar kan iemand uitleggen hoe dat moet?

Heb geen foto's gemaakt tijdens inbouw.... Is ook niks speciaals eigenlijk...
De resistor (weerstand) zweeft eigenlijk gewoon tussen de bedrading aan de achterzijde. Deze worden behoorlijk warm, dus heb deze niet tegen de mistlampbehuizing vast gezet. Weet niet of de mistlambehuizing dan misschien smelt? En zo worden de weerstanden nog wat gekoeld door de rijwind...
Ben er ongeveer een half uurtje mee bezig geweest.

Ben zelf ook erg tevreden over het resultaat!

ik heb het zelf ook besteld en ondertussen geinstalleerd maar die weerstanden heb ik niet tussen moeten voegen, ik had de warm wit besteld maar ik vind dat nog een beetje te halogeenachtig.
heb nu de cool wit besteld ziet er beter uit :cool:

Bovenaan Onderaan