LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

piair1982

Forumguru
Je hebt een soort stekker loshaal pinnetje nodig. Dit wordt gebruikt om bijvoorbeeld een draad uit een iso stekker van een radio om te zetten. Voor een monteur is het 5 minuten werk voor beide zijdes.

Ik kan het je wel laten zien op de meeting, als je nog zo lang geduld hebt ;)

Hetzer

Forumguru
tja, motortechniek ligt mij wel, maar wat ik al zij , bij electra gaat bij mij letterlijk en figuurlijk het licht uit, als ik ze tzt hebt, zou jij ze dan kunnen aanpassen tijdens de meeting??

Michel29

Nieuw lid
Skoda octavia station 2008

Hallo, ik ben nieuw hier en heb een tweetal vragen: Weet iemand of je bij een octavia uit 2008 ook de mistlampen als daglicht kun laten branden zoals het nou bij de nieuwe modellen is. En is dit een instelling of is dit met een andere module???

En mijn tweede vraag is kan iemand mij vertellen waar ik twee reflectoren voor een achterbumer voor de octavia kan vinden?????

Michel.

Exact en die is ook niet nodig, ze leveren vergelijkbare weerstand zodat de lampcheck geen foutmelding geeft

Uhm..dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Een led neemt namelijk veel minder stroom op. Als er geen weerstand ingebouwd zit, krijg je gegarandeerd een foutmelding in je canbussysteem. Een weerstand monteren zal dus nodig zijn. Wellicht ook bij canbus-geschikte ledjes, omdat de ingebouwde weerstand te veel of te weinig kan zijn voor het desbetreffende canbussysteem (verschilt per auto) Een extra weerstand, daar parallel overheen zetten, kan noodzakelijk zijn.

piair1982

Forumguru
Op de meeting zal ik het bewijs leveren. Ik heb geen canbuscheck ledjes. Bij de kentekenverlichting kreeg ik wel een foutmelding. Maar niet op de DRL

deusjevo

Forumguru
Wel de plus en min omdraaien, maar dat is vrij simpel als je het juiste gereedschap hebt.
Zal de link even opzoeken.

http://www.xenonlamp.nl/webshop/sho...en_flypage.tpl&product_id=212&category_id=126

Of
Deze heb ik.

http://www.xenonlamp.nl/webshop/sho...flypage_new.tpl&product_id=126&category_id=80

Wat is eigenlijk het verschil tussen deze 2 lampen?
Die uit de 2e link die piair1982 besteld heeft en gebruikt hebben geen "canbuscheck" en die uit de 1e link (de duurdere) wel?

piair1982

Forumguru
Ik had eerst de canbuscheck toen de plus en min omgedraaid zaten. Die klapte met de zekering eruit. Toen heb ik de niet canbus geprobeerd. Die deden het niet. Toen de plus en min omgedraaid en ze functioneerden zonder foutmelding.

@plair1982
En ze werken in een Fabia van? Can;) me voorstellen dat daar een ander can-bus systeem inzit dan in een octavia of superb.

dewinter

Nieuw lid
@piar1982; in een eerdere post over de drl`s lees ik:

Degene die ik besteld had waren met canbus-check uitgevoerd. Deze gingen na 1 dag defect.

Met xenonlamp.nl contact opgenomen en deze heb ik retour kunnen sturen. Helaas waren ze niet voorradig op dat moment dus stelde ik voor de normale led lampen te proberen aangezien bij het defect geen foutmelding in mijn dash kwam.

Lees ik het goed: geen melding van de canbus ZONDER lamp aanwezig? of was er wel een melding van een defecte lamp? je canbus systeem zou een melding moeten geven,ook zonder lamp....anders heeft het hele systeem geen nut

Hetzer

Forumguru
Hmmm, ik ben bang dat ik moet wachten op een kant en klaar lampje, zonder de +/- te hoeven verwissellen, ik heb de know-how en het gereedschap er niet voor.
Ik ga morgen even controleren of er op de Gl een lampen check zit bij de DRL

Ronnie

Forumguru
Waarom monteer je geen originele LED-DRL ?

Bijlagen

• DRL Fabia2  Sep. 17 23.08.jpg
    DRL Fabia2 Sep. 17 23.08.jpg
    187,9 KB · Weergaven: 100

Peter_Octavia

Forumguru
Heb sinds woensdagavond deze erin zitten:

http://www.xenonlamp.nl/webshop/sho...en_flypage.tpl&product_id=212&category_id=126

De +/- niet hoeven om te draaien. De ledlamp doet het gewoon.

Echter krijg toch af en toe de foutmelding van een defecte lamp in mijn display. Meestal bij het koud starten van de auto. Start je een 20 sec later opnieuw krijg ik geen foutmelding. Dus helemaal foutloos is hij niet.

Heb inmiddels een mail gestuurd hierover. Wacht op antwoord.

Bij mijn zit op de DRL dus wel de lampen check.

Peter_Octavia

Forumguru
Bijgaand enkele foto's.

DRL_4.JPG DRL_2.JPG
DRL_1.JPG DRL_3.JPG

De +/- omdraaien ga ik nog wel proberen, wacht echter eerst de reactie van de leverancier af.

Ledlampen zijn toch plus en min gevoelig dit in tegenstelling van een gewone halogeen lamp? Als ik nu de plus en min omdraai doet hij het dan nog wel?
De foutmelding is ook niet constant.

Bovenaan Onderaan