LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

piair1982

Forumguru
Sorry was vergeten. Had ook vakantie.

Inmiddels ook lampje voor kofferruimte besteld. Ik zal proberen een foto te maken vandaag.

Nogmaals sorry...

Jelle

Nieuw lid
Deze zijn hetzelfde als het goed is en gelijk aan 21 watt
Ik lees alleen over het vervangen van de dagrij lampjes door leds, maar als de lampen gelijk zijn waarom dan de achterlichten niet vervangen?
Minder stroomverbruik is ook (heel klein beetje) minder brandstof verbruik.

Captain Hook

Forumguru
Minder stroomverbruik is ook (heel klein beetje) minder brandstof verbruik.
Forget it.:biggthumpdown:
Minder stroomvebruik zou alleen opgaan als je GEEN belastingsweerstanden hoefde te monteren om de CAN bus controle voor de gek te houden.

Nu monteer je een LED (= minder stroomverbruik) plus een dikke belastingsweerstand zodat het geheel weer net zoveel stroom verbruikt als de originele gloeilamp.

Fail dus. :icon_smile_dead:

Hetzer

Forumguru
maar goed waren er nu al lampjes voor de dr-verlichting die het goed deden, zonder iets te hoeven aanpassen en met canbus check, iemand ervaring hiermee ???

Hetzer

Forumguru
Heb je daar een link van , zie door de bomen het bos niet meer, hoef ik bij deze ook niet de +/- om te draaien???

piair1982

Forumguru
Exact en die is ook niet nodig, ze leveren vergelijkbare weerstand zodat de lampcheck geen foutmelding geeft

Hetzer

Forumguru
aha, maar goed hoe verwissel je de +/-, met welke gereedschap, heb namelijk geen flauw idee, electra is niet mijn sterkste kant ;)

Bovenaan Onderaan