LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Hetzer

Forumguru
@Ed, de p21W led lampen worden ook voor de darijverlichting gebruikt, dus wel degelijk relevant of de lamp het dus wat langer uithoud, bij constant branden, maar volgens mij moet dat bij led lampen geen probleem moeten zijn

EdK

Forumguru
gloeilampen hebben de bekende gloeispiraal die door aan uit en trillingen op zijn donder krijgt en op bepaald moment de geest geeft
En Led lamp heeft daar geen last van, zal eerder last hebben van piekspanningen, maar mag aannemen dat men hier tijdens fabikage rekening mee heeft gehouden !

piair1982

Forumguru
Ingeving:
Zou de plus en min omgedraaid zijn af fabriek? Bij een gloeilamp merk je dit niet, maar wel bij led.
Dit omdat de stroom maar op een richting door de led kan..

piair1982

Forumguru
Waarschijnlijk is het probleem ontstaan doordat af fabriek de plus en min in de dagrijdverlichting omgedraaid zitten....

EdK

Forumguru
Of zoals al eens in forum heeft gestaan de plus en de min van Skoda omgedraaid zijn !??

piair1982

Forumguru
Dan heb ik iets gemist :), dus dan zou de canbus versie goed moeten werken als de plus en min omgedraaid worden?

EdK

Forumguru
dat blijft een verrassing na het uitproberen
Heb als achterlicht 2 stuks T10 leds, maar als ik één canbus led erin heb dan zegt het Canbus niets maar zodra ik beide fittingen met LED doe krijg ik ondanks canbus leds een canbus melding !
Dus tsja gewoon uit proberen en je weet het en dan hier ventileren zodat anderen er ook nog wat aan hebben !

piair1982

Forumguru
Denk bij elke, er was al een medeforummer, die ook dit heeft moeten omdraaien. Kan dit draadje alleen niet meer vinden...

piair1982

Forumguru
In de stekker achter de lampfitting de draden verwisseld. Dit kon m.b.v. speciale stekker gereedschap.
Inderdaad denk ik dat hierdoor de andere gefrituurd is...

deusjevo

Forumguru
En, nog wat gefrituurd of werkt 't nog?
Dat BA15s dat in deze link staat, dat is juiste type met de pinnetjes tegenover elkaar toch?

Zie dat je zelfs al een recensie geschreven hebt:

piair1982 (woensdag, 01 juni 2011)
Waardering:
5.gif

Snel geleverd, goed verpakt. Dat begint al positief. Licht opbrengst is goed, bovenal geen canbusmelding van defect licht. Kortom aanrader!

In de stekker achter de lampfitting de draden verwisseld. Dit kon m.b.v. speciale stekker gereedschap.
Inderdaad denk ik dat hierdoor de andere gefrituurd is...

@piair1982 Hoelang rij je hier nu mee? Want de vorige keer waren binnen een week je zekeringen door niet? Dus met het wisselen van de draden heb je dus nu goed werkende LED CANBUS dagrijverlichting als ik het goed begrijp??

piair1982

Forumguru
@deusjevo
Klopt dat is het type. Werkt nog steeds.

@supercows
Meer dan een week. Omdraaien is de oplossing. Maar ik heb geen canbuscheck. Het werkt perfect.

piair1982

Forumguru
Ik heb er nu led lampen inzitten zonder canbuscheck. Er komt bij mij geen storingsmelding van een kapotte lamp op mijn fabia...

Bovenaan Onderaan