Levertijd Octavia 3

Frenk21

Forumguru
@Da_Luke sperdifferentieel is inderdaad leuk om het vermogen van de RS beter te verwerken.
Nadeel is dat dit wel ong 150-200kgmeergewicht is, wat weer gevolgen heeft voor je wegenbelasting.

Ik krijg mijn O3 RScombi pas geleverd in week 10.:nono:

@Da_Luke sperdifferentieel is inderdaad leuk om het vermogen van de RS beter te verwerken.
Nadeel is dat dit wel ong 150-200kgmeergewicht is, wat weer gevolgen heeft voor je wegenbelasting.

Ik krijg mijn O3 RScombi pas geleverd in week 10.:nono:

Ik heb echter geen RS besteld... Zie m'n handtekening ^^

Tom RS

Forumguru

Ik weet niet wat jij onder een sperdif verstaat, maar zelfs een volledige 4x4 overbrenging zou zo veel niet wegen.
In dit geval is het meergewicht welgeteld nul gram, het is in feite alleen een electronica-upgrade. Het XDS is namelijk niets meer dan een uitbreiding van het ESP. Grofweg remt het het buitenste wiel in de bocht af; zodat het binnenste wat meer tractie krijgt. Uit ervaring (Leon FR) kan ik zeggen dat je het voelt, maar verwacht geen wonderen.
Op mijn 205 Rallye heb ik zelf een echt mechanische sper gemonteerd en dat is wel heel andere koek. Meergewicht hiervan is trouwens ook verwaarloosbaar (kleine 2 kilo).

Niels

Actief lid
Gisteren mijn auto op mogen halen en de eerste 450 km staan er inmiddels op. Het rijdt fantastisch; stil, comfortabel, voortreffelijk geluid van het Canton geluidssysteen en uitstekende verlichting (wat in de landelijke omgeving waar ik woon zeker geen overbodige luxe is). Hierbij nog wat foto's.
Octavia 2 small.jpg Octavia 1 small.jpg Octavia 3 small.jpg

kleine heino

Senior Member
En ja hoor, daar was ie weer: het wekelijkse slecht nieuws gesprek met de verkoper van Skoda. Opnieuw is de productieplaats niet bevestigd. Dussss, op zijn vroegst productie in week 47! Nha, dat geloof ik toch maar niet. Het zal wel week 50 worden waar eerder over gesproken is.

Bovenaan Onderaan