Levertijd Octavia 3

Remakil

Forumguru
Het hele 14% gedeelte is in principe ook onzin. Zo'n hybride bijvoorbeeld, die rijden toch vrijwel niet elektrisch? Die rijden zakelijk dagelijks bakken aan snelwegkilometers op de voor het milieu ongunstige benzinemotor. Zelfde geldt voor die plug-in hybrids, die flink gesponsord worden door de overheid, maar wel op de verbrandingsmotor rijden op de snelweg en waarschijnlijk zelden opgeladen worden...

Ze zijn hier doorgeschoten met het bijtellingsverhaal in combinatie met de "groene" gedachte...
Ik maak er dankbaar gebruik van en als ondernemer krijg ik dankzij die rare regels weer een behoorlijk deel van de aanschaf terug, maar het blijft een gekke gedachte. Ik zeg, iedereen 20% bijtelling en de wegenbelasting afschaffen en in de brandstof stoppen. De verbruiker betaalt, zelfs de buitenlandse gast en niet steeds weer gekkere regels bedenken die voor geen meter kloppen...

Ben echt heel benieuwd wanneer ik bericht krijg, heb veel later besteld maar heb een 2013 productieslot gekregen. Dan zou ik toch ook eind van het jaar mogen rijden...

Hoe meer ik hier kijk hoe meer ik zin heb in de nieuwe koets

The-Spawn

Nieuw lid
Ik heb deze week ook nog een 14%, 2013 productieslot, kunnen bemachtigen.

Op dit moment rijd ik nog een 2009 POLO Slowmotion (Bluemotion, 1.4 TDi) met enkele opties. Op dit moment staat er bijna 170.000km op de teller en heb deze er eigenlijk met plezier op gezet en heeft mij nooit in de steek gelaten.

Toch kijk ik nu heel erg uit naar de O3 en hoop daar minimaal zo veel plezier aan te beleven.
Voor mij is het een HB BL met Lichtpakket, Columbus, SunSet, Achterruitwisser, Bagagenettenset en luxekentekenplaten geworden.

Op alle fronten een grote vooruitgang als ik het zo bekijk :)

Majefloti

Forumguru
Ik zag er van het weekend nog een 'in het wild' hoewel hij gewoon rustig geparkeerd stond... weet eigenlijk wel zeker dat het die van @Majefloti was! :jaja:
Zou goed kunnen @CoesDoes, we wonen dicht bij elkaar. Off Topic, hoe bevallen de Eibachs vergeleken met de standaard veren? Ik denk dat toch dat ze er snel onder gaan zeker omdat mijn kippetje 1500kg weegt en ik wel hou van wat tegenwerking als ik iets belast. Desnoods ff een pm opstarten kom ik ff een bakkie doen :D

ertromp

Forumguru
Ik heb deze week ook nog een 14%, 2013 productieslot, kunnen bemachtigen.
Voor mij is het een HB BL met Lichtpakket, Columbus, SunSet, Achterruitwisser, Bagagenettenset en luxekentekenplaten geworden.

Zeker die luxekentekenplaten zijn een vooruitgang:D Wanneer wordt je Octavia geleverd want dat is het topic hier

• Leuk
Waarderingen: CDK

Eekhoofd

Nieuw lid
Werd net door de dealer gebeld over de trekhaak.
Kreeg 2 opties:
1: Huidige bestelling afzeggen en het 2014 model nemen. Nadelen: de auto zou een stuk duurder uitvallen en de levering zou pas in april 2014 zijn.
2: Kiezen voor een afneembare Thule fietsendrager ding en de auto dit jaar nog krijgen volgens geplande leverdatum (15-12)

Optie 2 gekozen. Ga er maar vanuit dat ik aan de ruimte die de 03 heeft genoeg heb.

CoesDoes

Forumguru
Zou goed kunnen @CoesDoes, we wonen dicht bij elkaar. Off Topic, hoe bevallen de Eibachs vergeleken met de standaard veren? Ik denk dat toch dat ze er snel onder gaan zeker omdat mijn kippetje 1500kg weegt en ik wel hou van wat tegenwerking als ik iets belast. Desnoods ff een pm opstarten kom ik ff een bakkie doen :D
Ik weet in welke straat je auto woont en daar stond een zwarte O3 (kan niet missen) :D

De verlaging bevalt mij prima, vering is wat stugger, daardoor krijg je meer respons, zelfs de overdreven drempels bij mij in de wijk zijn nog prima te nemen dus dat is ook geen probleem. Er zullen vast mensen zijn die het allemaal net een beetje te stug zullen vinden, maar ik hoor zeker niet in die categorie en vind het niet erg om zo nu en dan te voelen dat er een hobbel in het wegdek zit. Ik ben zeker heel erg te spreken over de optische verbetering...!
Je mag best een keer een rondje rijden om de Eibach te testen als je dat wil.

Juist terug van de dealer, nog even gesproken over verschillende problemen die de levering zouden kunnen vertragen. Geen problemen met de LA, volgens m'n dealer zit die er nog op. Wel wist hij me te vertellen dat mijn sportschassis voor problemen zorgde. Bij Skoda zouden ze het probleem echter hebben opgelost, ze gaan er het chassis van de OIII RS onder steken en ik krijg er gratis de electrische differentieel bij... Daar ik een leek ben in het vak lijkt me dit niet echt een aanpassing maar swat, hij zou rapper in de lijn opgenomen worden nu... M'n dealer liet me verstaan dat dit een echt mooie surplus op de wagen is, vooral dat electrisch differentieel gedoe...

Nog meer mensen nieuws hieromtrent ?

2: Kiezen voor een afneembare Thule fietsendrager ding...
Het is een misvatting dat je op de afneembare trekhaak alleen maar een fietsendrager zou kunnen plaatsen. Ik heb inmiddels mijn 3e Octavia met afneembare trekhaak en daar kan gewoon een caravan mee getrokken worden.

Eekhoofd

Nieuw lid
@TurboPower

Ik weet dat je met een afneembare trekhaak een caravan mag trekken. De O3 zelf mag dat alleen niet (staat op kenteken). Dat ding dat ik nu krijg is geloof ik van aluminium en ontworpen om slechts fietsendragers te dragen. Daar ga ik iig geen caravan aan hangen :nono:

Edit: De O3 in het algemeen mag wel een caravan trekken maar de 14% 1.6 diesel van 2013 niet.

Dank

Niet onnodig quoten aub!

Ik kon in tapatalk niet zien dat het om een 14% uitvoering ging.

Laatst bewerkt door een moderator:
Net gebeld door de leverende dealer, mijn O3 wordt over twee weken geleverd op 31 oktober :yeehaa:

Nu alleen nog kijken wat te doen met winterbanden en sneeuwkettingen aangezien op een 18" Alaris officieel geen sneeuwkettingen zijn toegestaan. Hoogstwaarschijnlijk worden er bij de winterbanden kleinere velgen geleverd wat dan wel betekent dat ik de gekozen 18" Alaris velgen pas na de winter onder mijn auto zie ... als dat het ergste is ;)

kleine heino

Senior Member
Uitstel, uitstel, uitstel, andere berichtgeving krijg ik niet meer. Nu weer naar productieweek 50!!! Maarrrrr, heel heel misschien wel eerder. Ja tuurlijk ..........

VWim

Forumguru
@moderator: Een quote verwijderen is natuurlijk goed, maar nu is onbekend aan wie hij de vraag heeft gesteld.

Misschien was het daarom toch niet zo onnodig.

Bovenaan Onderaan