Levertijd Octavia 3

Mijn voorlopige leverdatum staat inmiddels op 6 december. De leasemaatschappij gaat hem dus toch dit jaar nog leveren als het goed is :). Als de productiedatum bekend is, hoor ik een definitieve datum.

Mijn voorlopige leverdatum staat inmiddels op 6 december. De leasemaatschappij gaat hem dus toch dit jaar nog leveren als het goed is :). Als de productiedatum bekend is, hoor ik een definitieve datum.
Zou inderdaad fijn zijn als ze hem toch leveren.
Ik wacht op een telefoontje van de dealer om een afleverafspraak te maken ...

Rick

Senior Member
Bij mij is 6-12 ook als laatste datum genoemd dat de leasemaatschappij de auto op kenteken zet. Is toch wel echt te hopen dat ze dat gaan halen.

Bij mij volgens mij niet expliciet als laatste datum, maar als verwachte datum. Volgens mij leveren ze hem daarna ook nog wel..

RoelF

Forumguru
Leasemaatschappijen hebben elk hun eigen laatste datum. Half nov, of in mijn geval eind nov. Maar mijn huidige toet is ook van 5 dec. Dus regels zijn regels, maar ze doen gewoon wat het beste uit komt. en dat kan voor de rijder positief of negatief uitpakken.

rtwee

Senior Member
Bij mij is 6-12 ook als laatste datum genoemd dat de leasemaatschappij de auto op kenteken zet. Is toch wel echt te hopen dat ze dat gaan halen.

Heb je wellicht Noordlease als maatschappij? Als ik bij Noorlease inlogde stond er ook altijd 6-12, ook toen de auto al lang en breed bij de dealer stond. Sinds vandaag is het aangepast en rij ik er volgens hun al in.. :)

Remakil

Forumguru
Ergens in augustus besteld, de Octavia HB GL BL, het 14% gevalletje...
Weinig extra opties genomen, Sunset glas, stoelverwarming en lederen bekleding. Ding is verder aardig compleet...

Nu is het wachten en wachten en hopen op het goede nieuws...
Bij bestelling had de dealer het over eind oktober, een andere dealer waar ik ook een offerte liet maken beweerde dat de HB GL BL pas in de eerste week van november in productie zou gaan... duw wachten en wachten en we zien wel, moet in elk geval dit jaar komen. Laat hem afleveren op winterbanden en dan volgend voorjaar 18" gevaartes er onder plempen... ;)

Rick

Senior Member
@rtwee nee Alphabet Carlease. Die gaven aan dat al er een fiscale wijziging zou zijn in het volgende jaar de auto ook later nog op kenteken zou worden gezet. Is bij mij niet zo dus 6-12 is uiterste datum. Ik wacht overigens nog steeds op de definitieve productiedatum dus tot die tijd vertrouw ik geen enkele genoemde datum.

Eekhoofd

Nieuw lid
@Remakil

Ik heb ook een O3 HB GL BL besteld. Opties: Technology, licht en functie pakket, afneembare trekhaak (grrrr), stoelverwarming, drive setup en Columbus navi.
Dat was op 12-8-2013. Eerst werd er vanuit de LM aangegeven dat hij al op 24 oktober geleverd zou worden. Later die dag werd ik door de dealer gebeld en die gaf aan dat het 15-12 zou gaan worden. De LM bevestigde dit 2 dagen later via de mail. 2 weken geleden werd ik weer door de dealer gebeld en die aangaf dat de auto de eerste week van december voor productie ingeplanned staat en dat het geen probleem zou zijn om de auto dit jaar nog op kenteken te krijgen.

TedVlemmings

Forumguru
Ergens in augustus besteld, de Octavia HB GL BL, het 14% gevalletje...
Weinig extra opties genomen, Sunset glas, stoelverwarming en lederen bekleding. Ding is verder aardig compleet...

Nu is het wachten en wachten en hopen op het goede nieuws...
Bij bestelling had de dealer het over eind oktober, een andere dealer waar ik ook een offerte liet maken beweerde dat de HB GL BL pas in de eerste week van november in productie zou gaan... duw wachten en wachten en we zien wel, moet in elk geval dit jaar komen. Laat hem afleveren op winterbanden en dan volgend voorjaar 18" gevaartes er onder plempen... ;)
Zou verboden moeten worden. Een 14% met andere wielen. Garantie dat je dan officieel je 14% nooit meer waar kunt maken, maar er wel het financieel voordeel van hebt. Kromme overheidsregels. Wil overigens niet zeggen dat ik het je niet gun hoor!

rtwee

Senior Member
Zou verboden moeten worden. Een 14% met andere wielen. Garantie dat je dan officieel je 14% nooit meer waar kunt maken, maar er wel het financieel voordeel van hebt. Kromme overheidsregels. Wil overigens niet zeggen dat ik het je niet gun hoor!

Tja... op dit moment rij ik ook nog in een 20% Greenline O2 Combi... Toen ik destijds tegen de dealer zei dat de 20% regeltjes gelden totdat de auto bij hen binnen was, kwam er ineens een andere folder met opties op tafel en heb ik een dakspoiler en andere wielen uitgekozen... Krom is het zeker, maar in principe kan je alle dealer-opties erop zetten zonder dat het ook maar iets invloed heeft op je bijtelling...

Remakil

Forumguru

Het zou verboden moeten worden dat men een auto in het 14% segment kan gooien, die bij lange na niet aan de regels van dat segment voldoet. Tenslotte is vrijwel elke 14% auto een stuk minder zuinig, dan de opgave doet vermoeden. Bij aflevering en 100% in originele staat, haalt geen enkele 14% auto het verbruik dat is opgegeven!

Ik rij nu een Seat Ibiza ST, die rijdt gewoon 1:18 i.p.v. 1:29... ik heb er chiptuning opzitten en 17" velgen i.p.v. de standaard 15", maar ik verbruik niets meer dan mijn collega doet met een compleet originele Ibiza. Allebei 1:18 en dus bij lange na niet het opgegeven verbruik...

Op de Octavia komt overigens weer chiptuning... gaan we van 110 naar 135 pk... :tongue:

rtwee

Senior Member
Ach ja... volgens mij weten we allemaal hoe die 'tests' worden opgezet door de fabriekand... alle weerstands onderdelen (spiegels enz) eraf, Alle lucht inlaat afplakken en 1 km rijden... Er zou eens een TUV ofzo mee bezig moeten, dan heb je nog maar weinig van dit soort 14 of 20% auto's...

Bovenaan Onderaan