Levertijd Octavia 3

Juist terug van de dealer. De problemen met de zilveren dakrails zijn van de baan. Deze auto's worden nu vollop in productie genomen. Nu ligt probleem bij het sport chassis. Daar kunnen ze nu niet volgen. Ik veronderstel dat dit gaat om de Eibach veren? Of heb ik dit mis op?

TedVlemmings

Forumguru
Dynamic pakket is dat. Eibach veren zijn after market toegepast door enkele hier op het forum. Lijkt me sterk dat diezelfde veren ook in Tsjechie eronder gezet worden en dus het probleem veroorzaken.

Dynamic pakket is dat. Eibach veren zijn after market toegepast door enkele hier op het forum. Lijkt me sterk dat diezelfde veren ook in Tsjechie eronder gezet worden en dus het probleem veroorzaken.

Het was gewoon een vraag, ik wist niet zeker welke veren daar dan onder gaan. Maar daar zal het probleem dan wel liggen zeker... Bij de veren... Ik heb echter geen Dynamic pakket genomen... (Want daar zitten nog opties in zeker?) Gewoon het sportchassis verlaging van 15mm.

TedVlemmings

Forumguru
Ah oke, dan heeft het misschien niets met het dynamic pakket te maken, dat is inderdaad verlaging, sportstoelen en dat was het volgens mij wel zo'n beetje. Die Eibach veren waar je veel over leest zijn in ieder geval aftermarket dus als de veren een probleem zijn, dan zijn het niet die Eibach veren waar je veel op dit forum over leest :) Ook ik heb verder geen idee welke veren er standaard vanuit de verlaging gebruikt worden

Ok, bedankt voor de verklaring. Ik ben benieuwd wat volgende week het probleem gaat zijn. Tot nu toe kreeg ik al dit te horen van m'n dealer:

- Problemen bij het leveren van panoramische daken (Welks ik niet eens heb besteld... Maar kom.)
- Daarna waren het de 17" Terron velgen die dwars lagen.
- Dan de chroom dakranden die niet konden volgen.
- Nu het sportchassis.

Volgende week mss problemen met het stuur? ^^

TedVlemmings

Forumguru
Geen idee, zelfde hier, echter heb ik wel panoramadak en worden de 17" Teron's pas bij de dealer vervangen voor de Hawk's. Heb zelf in week 19 besteld en krijg de auto als het goed is over twee weken! Nog even afwachten dus, zolang je geen brief van PON hebt gehad dat je auto gepland staat voor productie ga je hem de komende maand nog niet ontvangen lijkt me

mc1977

Lid
Vandaag bij dealer geweest en de auto is afgelopen donderdag binnen gekomen, zover het meteen bellen als de auto binnen komt. Maar goed, auto staat dinsdag gepland voor de afleverbeurt en onder voorbehoud staat de aflevering gepland voor vrijdag 18 oktober. Het voorbehoud zit bij de LM die daarvoor toestemming moet geven, in de papieren van de LM staat dat ze 5 dagen voor levering de auto bij hun gemeld moet worden maar dit gaat 3 dagen voor levering worden omdat dinsdag pas het kenteken bekend is. Deze heeft mijn dealer vandaag meteen in het systeem aangevraagd maar wordt schijnbaar pas maandag verwerkt.

Het wordt dus hopelijk week 42 met afleveren, met het wachten vanaf week 18 komt de levertijd dan uit op 24 weken. Maar het wachten is bijna voorbij! Helaas kon ik geen fotos maken van de auto omdat deze op een apart beveiligd terrein staat ...

CoesDoes

Forumguru
Ah oke, dan heeft het misschien niets met het dynamic pakket te maken, dat is inderdaad verlaging, sportstoelen en dat was het volgens mij wel zo'n beetje. Die Eibach veren waar je veel over leest zijn in ieder geval aftermarket dus als de veren een probleem zijn, ...
Dynamic pakket heeft NIETS met verlaging te maken, (het Dynamic pakket bestaat uit sportstoelen, 3-spaaks stuur, instapsierlijsten en voor de HB een spoiler)

Om het 'duidelijk' te maken:
- in NL wordt de Greenline standaard met sportonderstel (15mm verlaagd) geleverd, dit onderstel is in NL niet op andere modellen leverbaar, wel is voor alle modellen verlaging met Eibach (30mm) of MAD te bestellen.
- in (o.a.) België is het sportonderstel wel als optie te bestellen, zou goed kunnen dat dit nu problemen geeft aangezien ze ineens veel sportonderstellen naar NL moeten sturen vanwege de 14% auto's
Verlaging achteraf is voor alle versies mogelijk :D

rdrummen

Senior Member
Geen idee, zelfde hier, echter heb ik wel panoramadak en worden de 17" Teron's pas bij de dealer vervangen voor de Hawk's. Heb zelf in week 19 besteld en krijg de auto als het goed is over twee weken! Nog even afwachten dus, zolang je geen brief van PON hebt gehad dat je auto gepland staat voor productie ga je hem de komende maand nog niet ontvangen lijkt me
Mijn bestelling bij de dealer aangekomen, wauw wat ziet dat er geweldig goed uit! :tegek:
Maar nu nog even wachten op de Hawk-velgen, met een beetje pech gaat dat nog eens 2 weken duren...
Mijn dealer gaat zijn best doen om ze sneller daar te krijgen, maar die Hawk velgen schijnen nogal lastig verkrijgbaar te zijn...

Blackokkie2

Forumguru
octavia-1-jpg.21361

Als dat spook nou maar niet voor produktie-vertraging gaat zorgen nu iedereen ineens 1 wil hebben.:deuk::deuk::nailbiting::nailbiting:

Whahaha... :deuk: Ik heb de dealer en de LM al even een mail gestuurd. Is het SPOOK ook aftermarket verkrijgbaar? Mijn O3 staat al voor de deur. 1 spook is voldoende, aangezien de bestuurdersstoel vaak door een ander spook (vrouwlief :D) wordt gebruikt.... :laugh::maakmegek:

Marcod

Lid
Dames en heren ,
We worden gewoon aan het lijntje gehouden . Er komt geen eenzijdige verklaring waarom de auto's later komen . Ik denk dat de 14% auto's voor gaan .
Ik hoorde wel dat in tjechie de levertijd voor een nieuwe O3 1,5 jaar is .
Maar in België 10 weken rara

TedVlemmings

Forumguru
Dames en heren ,
We worden gewoon aan het lijntje gehouden . Er komt geen eenzijdige verklaring waarom de auto's later komen . Ik denk dat de 14% auto's voor gaan .
Ik hoorde wel dat in tjechie de levertijd voor een nieuwe O3 1,5 jaar is .
Maar in België 10 weken rara
Dat verschil is waarschijnlijk enkel en alleen toe de delen aan onze welvarendheid. Skoda verkoopt waarschijnlijk veel meer en sneller auto's hier dan in Tsjechië zelf waardoor ze onze markten in het westen natuurlijk flink voortrekken. Daar zit voor hun nu eenmaal 90% van de omzet

Bovenaan Onderaan