Levertijd Octavia 3

blokart

Senior Member
Vandaar dat je in Belgie vaker een nieuwe wagen ziet rijden met oude platen soms vol met boorgaten ;)
Op de keuring (APK in NL) maken ze daar nu problemen van en geven je een rode kaart als er meer gaten inzitten dan de officiële, alweer eens de staatskas spijzen, daar ze niet gratis zijn, alsook wil de staat van de oude platen vanaf. Leve de onze geliefde melkkoe.

Blacky

Forumguru
Na lange tijd kan bij de normale plaat de opdruk eraf gaan vandaar dat de vele kiezen voor de "luxe"plaat. Toe ik mijn auto kocht zat er een deuk in de nummerplaat en in plaats van een nieuwe heb ik gelijk maar voor de luxe variant gekozen. Hiervoor moest ik wel betalen. Betekent wel dat de oude platen ingenomen worden en opgestuurd om daarna vernietigd te worden.

Henk72

Lid
[quorestrictie vrij.? Nog nooit van gehoord.nyuri, post: 330847, member: 11692"]Restrictie vrij??[/quote]
Ja, restrictie vrij heb ik nog nooit van gehoord. Maar productie komende week klinkt als muziek in de oren.

henriz

Forumguru
Hoe lang duurt de productie en wanneer gaan ze op transport dan? Heb ook een octavia 3 hb greenline business besteld.
Je dealer kan je vertellen in welke week de auto geproduceerd wordt. Dat hebben ze in hun systeem staan. Waarschijnlijk kunnen ze je dan ook een schatting geven van wanneer zij de auto krijgen en wanneer jij 'm kunt ophalen.

henriz

Forumguru
Ja hoor gaan de greenline bestellingen voor de andere bestellingen
Ik denk dat de Greenlines al veel eerder besteld zijn. Ik heb ook een auto uit de dealer voorraad. Ik ging iets meer dan een maand geleden (19 sept) naar de Skoda dealer. Daar kreeg ik te horen dat de Octavia Greenline vooraf besteld is om 'm voor het eind van het jaar op kenteken te krijgen. Ik kon dus kiezen uit een paar voorgeselecteerde configuraties. Gelukkig was er nog wel iets te regelen met de kleur.

Edit: autocorrectie ongedaan gemaakt.

Laatst bewerkt:

Henk66

Actief lid
Productie duurt volgens mij 1 dag! Die 1000 exemplaren hebben ze in een week wel gemaakt.... Transport 1,5 week?

TedVlemmings

Forumguru
Mijn auto heeft er vanaf de dag dat ie van de band is gekomen tot gearriveerd bij de dealer 7 dagen op gedaan (transport is dus 6 dagen inclusief weekend geweest), vervolgens nog 10 dagen voordat ik m kreeg bij de dealer voor het een en ander.

svdm

Senior Member
Ik denk dat de Greenlines al veel eerder besteld zijn. Ik heb ook een auto uit de dealer voorraad. Ik ging iets meer dan een maand geleden (19 sept) naar de Skoda dealer. Daar kreeg ik te horen dat de Octavia Greenline vooraf besteld is om 'm voor het eind van het jaar op kenteken te krijgen. Ik kon dus kiezen uit een paar voorgeselecteerde configuraties.
Dit is wat mij ook zo verteld is bij mijn bestelling eind juli. De productieplaatsen voor de Greenlines waren op voorhand al gereserveerd.

svdm

Senior Member
Je dealer kan je vertellen in welke week de auto geproduceerd wordt. Dat hebben ze in hun systeem staan. Waarschijnlijk kunnen ze je dan ook een schatting geven van wanneer zij de auto krijgen en wanneer jij 'm kunt ophalen.
Wel vreemd dat mijn dealer dan nog steeds een zelfde antwoord geeft m.b.t. mijn in week 31 bestelde O3 Greenline: productieweek ongewijzigd, week 49. Ik weet inmiddels echt niet meer wie ik moet geloven: SKODA NL (a.k.a. PON) of de dealer. Maar, hoe eerder ik de sleutel in handen heb, des te beter natuurlijk!

Bovenaan Onderaan