Levertijd Octavia 3

Thorgal

Forumguru
Gefeliciteerd @Badnews, veel plezier en rijgenot gewenst
Je weet nu natuurlijk waar alle opties zitten na het tientallen keren doornemen van de boekjes

Badnews

Senior Member
@Thorgal helaas nog geen tijd voor gehad helaas, alleen uitleg van dealer.
Het zijn erg veel knopjes, instellingen etc, en ik had geen file vanmorgen.
Slechts 1 ding getest, of DTS audio wav files gespeeld konden worden .. Helaas, boel ruis en geen 5.1 dts ;)

Hallo iedereen,

Mijn octavia is 28-10-2013 besteld. Heb vandaag vernomen dat productie week 50 is. Leverdatum staat op dit moment op 16 januari. Hoop eindelijk 2 weekjes eerder I.v.m. Vakantie. Misschien wel leuk om te zien (zie foto's) kwam gisteren ter hoogte van ede een leuke vrachtwagen tegen. Sorry van de kwaliteit foto's maar was niet al te best weer.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    873,3 KB · Weergaven: 145
  • image.jpg
    image.jpg
    790,7 KB · Weergaven: 133

bonyuri

Actief lid
Kreeg net een telefoontje van de dealer. Productie is opgeschoven naar week 49. Ik weet niet of dit voor alle 14% HB's geldt, maar schijnbaar is de productie wel gegarandeerd...
Afwachten maar :(

svdm

Senior Member
En dit is wederom wat mijn dealer al vanaf begin af aan heeft gezegd: productie week 49, aflevering in week 51. ;)

We wachten af!

Goedemiddag, mijn eerste bericht op dit forum (en eigenlijk ieder ander forum)
Mede dankzij dit forum eindelijk een keuze kunnen maken en besteld op 04-11 (zie handtekening)
Volgens dealer zal de auto in januari geleverd worden (precieze week is nu nog onbekend)
Er is mij wel verteld dat de wachttijden van de EBL langer zijn dan die van de ABL ivm Front Assistant. Dat scheelde zo 2 weken.

Badnews

Senior Member
@slootje77 ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn t.o.v je huidige auto. Een BMW 320d touring is een mooie auto die erg relaxed rijdt. Neem aan dat je al wat test ritten met de combi gemaakt hebt, dus je zal er vast wel een oordeel over hebben. Kan je deze met ons delen?

@Badnews Ik heb inderdaad proefgereden in de 1.6 TDI en 1.2 tsi en natuurlijk de 1.4 tsi. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden was over alledrie. Echter bij de 1.2 miste ik op hoge snelheid net dat extraatje dat de 1.4 zeker wel heeft. In vergelijk met mijn BMW zijn de eerste paar meters absoluut voor de skoda, echter op hogere snelheid zal de beamer toch zeker wel winnen. Al met al heel erg tevreden over de proefrit met de 1.4. Dat is ook de reden dat ik voor een iets kalere 1.4 heb gekozen in plaats van een luxe 1.2. Overigens ga ik de achterwiel aandrijving denk ik wel een beetje missen ;)

Flem_nl

Forumguru
@Badnews Ik heb inderdaad proefgereden in de 1.6 TDI en 1.2 tsi en natuurlijk de 1.4 tsi. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden was over alledrie. Echter bij de 1.2 miste ik op hoge snelheid net dat extraatje dat de 1.4 zeker wel heeft. In vergelijk met mijn BMW zijn de eerste paar meters absoluut voor de skoda, echter op hogere snelheid zal de beamer toch zeker wel winnen. Al met al heel erg tevreden over de proefrit met de 1.4. Dat is ook de reden dat ik voor een iets kalere 1.4 heb gekozen in plaats van een luxe 1.2. Overigens ga ik de achterwiel aandrijving denk ik wel een beetje missen ;)
Gezien alle opties die je hebt gekozen had je beter een EBL kunnen nemen zonder pano dak. Dan had je die moeten laten vallen maar wel completer.

@Flem_nl dat was ook mijn eerste insteek. Helaas kwam ik dan nog uit op een verschil van 1500 euris die ik zelf had moeten bijleggen. Automatisch inparkeren deed mij niet zoveel, columbus navi is zeker mooier, maar ik denk ook wel uit te komen met de Amundsen (ondanks gescheiden systeem in de toekomst toch minder inbraakgevoelig denk ik). Vooral het exterieur zoals de LED en Xenon lampen als ook de zilveren dakrailing had ik graag willen hebben. Ach ja.....nu per ongeluk een pano dak en DAB erbij is een mooie bijkomstigheid toch?

becaj0

Nieuw lid
Ja ikke :sterretjes:

Allen, vandaag gevraagd aan mijn dealer om mijn bestelling van mijn O3 te annuleren. :thumbsup:

En het bestelde initiële voertuig te vervangen door een vRS model Combi.

Hopelijk lukt het, morgen krijg ik nieuws van de skoda distributeur.:dankje:

cDree

Lid
@Badnews ,

besteld bij Martin schilder, lokale dealer :eek:) Alkmaar...

@slootje77,

voor mij precies het zelfde van een BMW 320D naar OC3 alleen ik wel weer een 2.0 TDI, als het mee zit kan ik volgende week rijden... misschien straks laten Chippen, scheelt toch wat vergeleken met de beamer ..

VWim

Forumguru
Als ik het productiefilmpje bekijk van de Skoda Octavia van het vorige type dan is er helemaal geen noodzaak om in volgorde van kleur te produceren.
Zie vanaf 11.16:

Bovenaan Onderaan