Levertijd Octavia 3

Hoi Allemaal,

Ik heb op 28 juni mijn nieuwe Octavia III 1.2 TSI ABL Combi doorgesproken bij de dealer, in de week erna is hij echt besteld door de leasemaatschappij bij de dealer, en door de dealer in het bestelsysteem ingevoerd. Door de 17" Teron velgen kwam er indicatief al een week levertijd bij. Uiteindelijk heb ik de auto vorige week op 8 november gekregen. Precies 4 maanden bedroeg de levertijd bij mij dus.

Ik ben erg blij met m'n nieuwe wagen. Hij rijdt geweldig, is superstil, zal waarschijnlijk na het inrijden nog wat zuiniger worden (gisteren 17.5 km/l over 50km binnendoor). Ik wist vantevoren niet dat er zelfs stembediening op zat, grappig, coole gadget. Ik had wel verwacht dat ik net als bij mijn Octavia II-FL ABL Combi nu weer bochtverlichting erop zou hebben, dat is het enige wat ik nu "mis", hoewel onoverkomenlijk is het niet. Daarnaast had ik hiervoor een prachtige DSG-7, maar met de hand 6-bak is zelf schakelen ook wel weer eens leuk.

Vermogen/koppel mis ik ook niet tov mijn vorige 1.4TSI, die weliswaar 17pk méér had, maar deze is ook 98kg lichter, dus in de vermogen/gewicht ratio ga ik slechts 8pk terug.

Nu zou ik het helemaal geweldig vinden als de TMC verkeersinformatie die wordt uitgezonden door de radiostations (en gebruikt door de amundsen) ook net zo actueel en volledig zou zijn als de TomTom verkeersinfo op de standaard iphone kaarten-app. Nu heb ik toch ook nog die iphone nodig om de files te (cross-) checken.

Maar kortom, enorm blij met de wagen! Kleur is trouwens cappuccino beige, ook heel gelukkig mee. (Zal nog foto's maken en posten.)

Groeten,
L_en_K_fan

Gefeli. Ik verwacht mijn cappucino beige komende week. Ben benieuwd naar je foto's!

Wat een dikke wagen krijg jij Frisok! Goede kleur keuze trouwens :thumbsup:

Lane assist had ik bij nader inzien ook wel willen hebben, want ik zit de afgelopen dagen regelmatig te zwabberen op de rijstrook, omdat ik voortdurend wordt aangetrokken door het mooie dashboard en infotainmentsyteem :bloos:

Laatst bewerkt:
Vandaag mijn dealer gebeld. Die gaf Polman dat de Front Assistant komt te vervallen. Reden? Heeft te maken met problemen die ontstaan in combinatie met de trekhaak. Of gewoon leveringsproblemen. Jammer dat je hier zelf achteraan moet bellen. Eigenlijk nog nooit met een ander merk zoiets meegemaakt. Dadelijk zeggen ze we halen de canton speakers eruit want we hebben geen voorraad. :(

Vandaag mijn dealer gebeld. Die gaf Polman dat de Front Assistant komt te vervallen. Reden? Heeft te maken met problemen die ontstaan in combinatie met de trekhaak. Of gewoon leveringsproblemen. Jammer dat je hier zelf achteraan moet bellen. Eigenlijk nog nooit met een ander merk zoiets meegemaakt. Dadelijk zeggen ze we halen de canton speakers eruit want we hebben geen voorraad. :(
Sorry. Let niet opende spellingscontrole. Moet natuurlijk zijn die gaf aan dat de ......

Productie van mijn octavia is week 49. Graag jullie ervaring, wanneer staat hij dan bij de dealer en zou levering 2 januari dan mogelijk moeten zijn?

Maik

Actief lid
Eigenlijk nog nooit met een ander merk zoiets meegemaakt. Dadelijk zeggen ze we halen de canton speakers eruit want we hebben geen voorraad. :(

Ik heb ook al heel wat auto's gehad (nieuw, meestal lease), maar heb dit idd ook nog nooit meegemaakt. :banghead:

rtwee

Senior Member
Blijf de verhalen over problemen van de FA icm de trekhaar gek vinden. Ik heb beide en geen enkel probleem...

Henk72

Lid
Op het forum specificatie octavia o3 14% wordt melding gemaakt dat de eerste greenline in nederland aangekomen is. Iemand al iets van zijn dealer gehoord

Laatst bewerkt:
E

Ex-lid 12606

Bij mijn Greenline Businessline (zwart) ongeveer hetzelde: productie week 49/50, levering week 51/52. Veel eerder wordt het niet meer, sinds we nu al in week 46 zitten...

Wat een dikke wagen krijg jij Frisok! Goede kleur keuze trouwens :thumbsup:

Lane assist had ik bij nader inzien ook wel willen hebben, want ik zit de afgelopen dagen regelmatig te zwabberen op de rijstrook, omdat ik voortdurend wordt aangetrokken door het mooie dashboard en infotainmentsyteem :bloos:
Hahahaha....herkenbaar! :maakmegek:

Bovenaan Onderaan