Levertijd Octavia 3

M0nk

Nieuw lid
Na mijn ervaring met Skoda/Pon toch maar besloten om mijzelf te registeren.

Mijn Octavia 3 ABL begin Juli besteld. Eerste schatting was 10 weken, vervolgens werd het 14 weken en uiteindelijk was het 18 weken. Nu zou deze afgelopen vrijdag geleverd worden echter was er een klein probleem. De kleur was verkeerd. Nu konden ze niks doen met de prijs om mij tegemoet te komen dus heb ik de auto geweigerd. Wat betekend dat er opnieuw een auto besteld moet worden en ik weer +- 5 maanden kan wachten. Lekkere service van PON omdat ze zelf de verkeerde kleur bestellen :S

Quartz

Lid
@M0nk : Allemachtig, verkeerde kleur? En geen enkele tegemoetkoming waar je mee zou kunnen leven ? Alles bij elkaar opgeteld als je hoort hoeveel problemen er zijn met levering en onduidelijkheid van opties zou je haast verwachten dat het heel goed ging in de auto branche. Heel veel sterkte met weer wachten op de O3

EdK

Forumguru
blijf ik alleen met de vraag zitten , welke kleur er op de bon staat en welke uiteindelijk is geleverd....?

henriz

Forumguru
Wat betekend dat er opnieuw een auto besteld moet worden en ik weer +- 5 maanden kan wachten.
Je zou toch verwachten dat het voor PON goedkoper is om de auto om te spuiten dan een hele nieuwe te bestellen en met deze te blijven zitten. :pieker:

Henk66

Actief lid
Ja, zijn dit al de Ilias-velgen ipv de Velorum-velgen? Als de Ilias mooier zijn dan de Velorum vind ik het prima, maar anders komt straks mijn koopovereenkomst (daar waar de krabbel onder is gezet) niet overeen met de werkelijkheid.

Weet iemand hoe dit juridisch in zijn werking gaat?

Mag skoda de velg zomaar wijzigen?

Onzin...

Kwestie van de originele velgen van winterbanden laten voorzien en aftermarket 18" lichtmetaal er opzetten in het voorjaar...

Dat is zijn geld waard en goedkoper dan enkele jaren extra bijtelling... ;)
Klopt, maar ik had wel meer mogelijkheden qua opties....... Uiteraard is het ook niet verkeer om iedere maand 150 euro minder te betalen....

E

Ex-lid 12606

Even de beelden van de velgen erbij:
Velorum: http://www.ideas4cars.be/nl/Alu-vel...-VELORUM---zilver/wagen-accessoire/1546/18757
Ilias:http://www.ideas4cars.be/nl/Alu-vel...---ILIAS---zilver/wagen-accessoire/1546/18760

Ik denk, dat wanneer de velgen gelijkwaardig zijn, er juridisch niet zoveel mogelijkheden zijn, ook omdat de velgen niet zo heel veel verschillen qua uiterlijk. En dan, wat zijn de alternatieven? De auto weigeren omdat de velgen er iets anders uitzien? Het is misschien handiger om in ruil voor de afwijkende velgen te proberen wat korting te krijgen op wat aftermarket opties, zoals een rubber mattenset, bagagenet oid.

E

Ex-lid 12606

Ik ben het met Blackokkie2 eens. Hoewel het natuurlijk niet bepaald netjes is! Dus de dealer zou wel iets tegemoet kunnen komen ter compensatie.

bonyuri

Actief lid
Ik ben het met Blackokkie2 eens. Hoewel het natuurlijk niet bepaald netjes is! Dus de dealer zou wel iets tegemoet kunnen komen ter compensatie.

Alleen heeft de dealer hier 0,0 mee te maken. Net als alle andere optie wijzigingen. Dit doet PON (?), of zelfs Skoda zelf...

Spiegeltje

Senior Member
pic_5E0071496C_8Z8.jpg
pic_5E0071496D_8Z8.jpg

Heel veel verschil is er IIG niet. Anyways kan/mag men niet zomaar eenzijdig en/of zonder overleg de (koop)overeenkomst wijzigen. We hebben hier te maken met het zg Verbintenissenrecht. Als men de gemaakte afspraken niet nakomt is er feitelijk sprake van wanprestatie (BW6:74) of "toerekenbare tekortkoming in de nakoming" zoals dat tegenwoordig heet.

E

Ex-lid 12606

pic_5E0071496C_8Z8.jpg
pic_5E0071496D_8Z8.jpg

Heel veel verschil is er IIG niet. Anyways kan/mag men niet zomaar eenzijdig en/of zonder overleg de (koop)overeenkomst wijzigen. We hebben hier te maken met het zg Verbintenissenrecht. Als men de gemaakte afspraken niet nakomt is er feitelijk sprake van wanprestatie (BW6:74) of "toerekenbare tekortkoming in de nakoming" zoals dat tegenwoordig heet.

Kan ik me voorstellen. Maar wat doe je er in de praktijk mee? Wat is nu juridisch gezien de tekortkoming?

Verder is de dealer aansprakelijk voor het nakomen van de leveringsafspraken. In feite heb je als koper niets met PON te maken; de dealer moet eventuele problemen zelf met PON oplossen, dat hoef je als koper niet te doen.

Bovenaan Onderaan