Levertijd Octavia 3

Mocht het zo zijn dat iemand met een ABL dieseluitvoering hem in het zwart heeft besteld, maar het geleverd krijgt in het silver dan kun je wisselen met monk :tongue:

Stomme vraag wellicht.. maar ik zie de afkorting ABL regelmatig terug komen hier, wat wil dat precies zeggen?

oke ;) thanks!
In BE is het iets anders, ik dacht niet dat we een ABL uitvoering hadden (althans toch niet volgens mijn brochure)

JorisAdriaanse

Nieuw lid
Heren, na het zien van de fotos van de greenlines zit ik te twijfelen om de wagen te laten verlagen met de eibach set vanuit de dealer, iemand ervaring/tips/advies? Of is de foto niet realistisch met de praktijk...

Mocht het van invloed zijn; ik heb het over de Octavia III HB Greenline icm 18" Golus velgen...

Vrienden,
Net gebeld door een hele aardige dame vanuit Skoda, zij reageerde op de tweets van de laatste tijd en ook op de post op het forum (Skoda leest mee). Ze vroeg om mijn nummer door te geven en belde net dus terug.

Woorden van Skoda:
We doen er ALLES aan om de auto's op tijd op naam te zetten, desnoods halen we ze zelf op vanuit de fabriek.
Skoda zit zelf ook niet te wachten op negatieve berichten en zal echt alles op alles zetten. Ik ben dan ook van de positieve mening dat ze dit gewoon waar gaan maken.

De Combi in de 14%, tja dat is voor sommige een frustratie. Uitleg is helder, de Volkswagen groep produceert op jaar basis maar 2% auto's voor de Nederlandse zakelijke markt. We zijn maar een klein landje en dat onze regering de regels zo scherp zet is voor het grote concern niet direct aanleiding om direct dan maar voor NL nieuwe techniek te gaan uitzoeken. De Combi komt er in 14%, leuk als je nog een auto moet bestellen. Heb je een HB besteld dan wordt je niet teleurgesteld, want dat is ook een prachtige auto.

Front Assist, idd problemen mee. verder geen info

Kleur, idd de Grey versie is niet te leveren en zal pas 2014 komen.

Skoda bedankt voor jullie heldere antwoord!

Net gebeld door de dealer. Ze wilden een afspraak maken voor levering in januari. Dit terwijl de leasemaatschappij mij toegezegd had dit jaar nog te willen leveren.

Daarna natuurlijk gebeld met de leasemaatschappij. Ze hadden mij dat ten onrechte toegezegd. Deze toezegging mogen ze alleen doen voor auto's die volgens jaar een hogere bijtelling krijgen, wat bij mij niet het geval is.

Omdat ze mij die toezegging al wel gegeven hadden maken ze nu voor mij wel een uitzondering. 4 december krijg ik hem! :) :)

Francois77

Actief lid
Ben benieuwd welke maatschappij?
In verband met een stukje kapitaalvernietiging als de auto de handel in gaat gaan ze bij mij de auto drie weken later leveren.
Januari dus:cry:

The-Spawn

Nieuw lid
Heren, na het zien van de fotos van de greenlines zit ik te twijfelen om de wagen te laten verlagen met de eibach set vanuit de dealer, iemand ervaring/tips/advies? Of is de foto niet realistisch met de praktijk...

Mocht het van invloed zijn; ik heb het over de Octavia III HB Greenline icm 18" Golus velgen...

Wat ik begrijp van de huidige foto's is er een grote kans dat deze auto's nog op transport blokken staan, daarmee staan ze extreem hoog op de pootjes.
Daarnaast begreep ik dat door de standaard verlaging van de Greenline (+- 20mm) de auto na monteren van Eibach verlaging, maar 10 / 15mm verder zal zakken. Eibach verlaagd 30mm meen ik. Correct me if i'm wrong.

Ben is benieuwd wanneer ik de bevestiging ga krijgen van de garage dat hij besteld is.
De bestelling is doorgegeven van de werkgever naar de leasing, nu moet de leasing dit nog officieel plaatsen bij de dealer.. Snap niet dat dat steeds zo lang moet duren

JorisAdriaanse

Nieuw lid
Wat ik begrijp van de huidige foto's is er een grote kans dat deze auto's nog op transport blokken staan, daarmee staan ze extreem hoog op de pootjes.
Daarnaast begreep ik dat door de standaard verlaging van de Greenline (+- 20mm) de auto na monteren van Eibach verlaging, maar 10 / 15mm verder zal zakken. Eibach verlaagd 30mm meen ik. Correct me if i'm wrong.

Thanks voor je reactie, zoiets meende ik ook uit het verlagingstopic te lezen maar werd nogal bedolven door de informatie :D Ik wacht wel even af tot iemand hem echt heeft, dan zijn er vast goede foto's!

berichtje van de dealer:

Ik zie net da jouw auto in Nederland is!!

Ik verwacht de auto dan ook deze week nog bij ons binnen.

Dan bel ik je direct!

Ben benieuwd welke maatschappij?
In verband met een stukje kapitaalvernietiging als de auto de handel in gaat gaan ze bij mij de auto drie weken later leveren.
Januari dus:cry:

Arval. Ze doen dit nu ook alleen bij hoge uitzondering. Ze hebben mij gewoon in eerste instantie verkeerde toezeggingen gedaan.

Ben er erg blij mee :)

CoesDoes

Forumguru
Besteld in augustus, zou geleverd in week 49, vandaag vernomen dat dat week vier volgend jaar gaat worden. Ook mooi...... Gelukkig een 20% wagen die in dezelfde bijtellingsklasse valt, maar toch een flinke tegenvaller.
..de nieuwe kleur metal-grey. maar die werd pas in feb geproduceerd, dus toen maar zwart want ik moet per 1 dec. een nieuwe.... O, en wilde graag de 14 procent OIIICombi, ...
Dan is het misschien de moeite waard om eens te informeren of je nog kunt wijzigen naar een 14% combi in Metal grey... ;)

CoesDoes

Forumguru
De Greenline wordt standaard op het sportonderstel geleverd (weet niet zeker of dat nu 1,5 of 2 cm lager dan normaal is) Eibach is in totaal 3cm lager en zal dus bij een Greenline minder effect hebben dan bij de standaard veren.
Daarnaast zou ik voor de verlaging sowieso niet naar de dealer maar naar @Antera gaan :D

Antera

Donateur
Thanks voor je reactie, zoiets meende ik ook uit het verlagingstopic te lezen maar werd nogal bedolven door de informatie :D Ik wacht wel even af tot iemand hem echt heeft, dan zijn er vast goede foto's!

Dit verhaal klopt helemaal. De verlagingen worden opgegeven van en standaard onderstel. De verlagingen van een sportonderstel/Greenline onderstel moet daarvanaf gehaald wordn.

Het scheelt wel zon 2cm en dat oogt toch weer anders

Bovenaan Onderaan