Levertijd Octavia 3

RoelF

Forumguru
Ze worden niet eens geleverd met reservewiel, laat staan dat je er dan zo'n zwaar dak in mag hebben.
Het is echt geneuzel op de mm (of de gram, in dit geval)

henriz

Forumguru
Je begrijpt wat ik bedoel in de andere topic... ;):D
Klopt. En toch houdt het een keer op hoeveel geld ik over heb voor een panoramisch dak.
Om de optie te kunnen krijgen zou ik een 1.6 TDI Ambition Business Line moeten nemen. Die is bij duurder dan een GreenLine Business Line.
20% over een hoger bedrag tov 14% is ehh...
Geen zin om dat nu uit te zoeken, maar te veel geld voor een mooi glazen dak.

RMP

Lid
Wie kan er al wat vertellen over het rijden in de 14% octavia, komt ie vooruit of is ie sterk geknepen? Tussen acceleratie bijvoorbeeld, goed te doen of flink terugschakelen?

E

Ex-lid 12606

Ik kreeg op 15 oktober te horen dat ik alleen nog voor een zwarte GBL kon kiezen. Onlangs zag ik op de site van VAG Veenendaal nog twee zilvergrijze GBL's 'op voorraad' staan. De dealer vertelde dat deze auto's ook nog in bestelling waren, maar dat de bestellingen overgenomen waren van een andere dealer. Ik heb de order voor mijn zwarte omgeruild voor die van een zilvergrijze; beiden zouden op hetzelfde moment geleverd worden (week 51-52).

henriz

Forumguru
Extra besteld om die 1000 orders vol te maken? Of af-bestellingen na dat trekhaak debacle?
Dat eerste is zeker waar. Dealer legde mij uit dat de 1000 orders verdeeld zijn over de dealers. Dealers kregen een aantal toegewezen en mochten maximaal dat aantal bestellen, en dat deden ze dan ook.
Ik kwam eind september eerst bij een kleine dealer. Die had slechts 6 exemplaren toegewezen gekregen en besteld en had op dat moment daarvan nog 2 niet verkocht. Ik heb mijn Octavia bij een grote dealer besteld omdat die hun auto's hadden besteld met meer opties. Dat was niet in de kleur van mijn keuze, maar de kleur kon op dat moment nog aangepast worden.
Het lijkt me een groot risico voor dealers. Je moet op tijd bestellen, maar dan heb je de auto's nog niet verkocht. Dus welke opties bestel je mee? Dat is inschatten wat je toekomstige klanten willen hebben. Voor mij als klant betekende het een rondje bellen om te kijken wat er te koop was.

Kleur Black Magic Pearl, met lane assist en sunset optie. Productieweek 49 denk ik.

Ik ben in gesprek met de LM om over te stappen op een 2014, 14 % Greenline versie.

ja, van de levertijden is op het ogenblik helemaal niks te vertellen, oorspronkelijke leverdatum was 9/2014

Raar, dat PON dit zo veranderd heeft.

Bovenaan Onderaan