Levertijd Octavia 3

mijn auto is klaar, rijklaar en gepoetst. Nu geeft onze wagenpark beheerder niet thuis over de aflevering. Ik had officieel gezien gisteren al kunnen rijden. dusssssssss

The-Spawn

Nieuw lid
Afwachten dus nog even.

Dealer belde zojuist terug, geen verklaring waarom de auto lang heeft moeten wachten op de planning voor het Werkplaatsklaar maken. Dit gaat nu 3 december gebeuren.

10 december 13:30 de afspraak gemaakt om haar op te halen! :yeehaa: Aftellen is begonnen :jaja:

E

Ex-lid 12606

Heb vandaag gehoord dat mijn (en dus waarschijnlijk een aantal andere) deze week geproduceerd zijn. Twee weken eerder dan eerder aangegeven. Afleveringsdatum is voorzichtig op 20 december gehouden, maar met een beetje geluk kan dat wel eens wat eerder worden... Op de opdrachtbevestiging staat trouwens CO2 87 gr/km, dus dat zou betekenen dat alle dit jaar geleverde GBL's van het type 2013 zijn.

Marcod

Lid
Beste vrienden van skoda, ja hoor het is zover Sinterklaas gaat mijn auto afleveren op 5 december :yeehaa::yeehaa:.alleen zonder trekhaak die moet later gemonteerd worden .

RoelF

Forumguru
Haha, leuk is dat hè! Had ik met mijn Megane 4 jaar geleden ook. Ah, gelukkig hebben we de foto's nog. Morgen inruilen voor de O3!

svdm

Senior Member
Op de opdrachtbevestiging staat trouwens CO2 87 gr/km, dus dat zou betekenen dat alle dit jaar geleverde GBL's van het type 2013 zijn.
Dus kennelijk zijn er wéderom dealers die maar uit hun nek lopen te lullen! Waarom doen ze dit toch? Wat schieten ze ermee op? Als het zo zou zijn dat de 2013 O3 GL's maar 85 gr/km. uitstoot zouden hebben, dan zou er dus ook een trekhaak onder kunnen (1.000 kg. trekgewicht) en zouden mensen voor niets hun auto-bestelling hebben geannuleerd (of alleen de trekhaak-bestelling).

Remakil

Forumguru
Kennelijk is het in autoland normaal om een slag in het rond te lullen... ze denken dat ze een klant zo tevreden kunnen houden...

E

Ex-lid 12606

Dus kennelijk zijn er wéderom dealers die maar uit hun nek lopen te lullen! Waarom doen ze dit toch? Wat schieten ze ermee op? Als het zo zou zijn dat de 2013 O3 GL's maar 85 gr/km. uitstoot zouden hebben, dan zou er dus ook een trekhaak onder kunnen (1.000 kg. trekgewicht) en zouden mensen voor niets hun auto-bestelling hebben geannuleerd (of alleen de trekhaak-bestelling).

Het enige wat ik kan bedenken, is dat je als dealer nogal een flater slaat door te zeggen 'geen idee met welke specificaties uw auto geleverd wordt, wacht maar af welke versie u krijgt'... Ik begin wel te vermoeden dat het verlagen van die CO2-uitstoot in 2013 voor PON een flink gevecht is geweest. Ik zie de brief van Skoda aan PON zo voor me:

,,Beste importeur, we kunnen in 2014 voldoen aan uw wensen om de O3 1.6 TDI met minder dan 85 gr/km CO2 te leveren. Aangezien VAG bij het ontwerp van de motoren geen rekening heeft gehouden met de eis van uw overheid voor 14% bijtelling in 2013, zal het voor ons slechts mogelijk zijn om in 2013 KW4 een aantal Skoda Octavia 3 versies te leveren die voldoen aan de door uw overheid gestelde CO2 uitstoot voor 2013. HIerbij ontvangt u een overzicht van de te verwachten specificaties. Deze kunnen echter in details afwijken van de te leveren versies. In november 2013 ontvangt u de specificaties van de O3 1.6 TDI voor 2014..."

• Leuk
Waarderingen: svdm

Amstelwijck5

Nieuw lid
Het is zeker sinteklaas me Skoda besteld in juli en wat denk je op 5 December wordt die geleverd mijn Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline Businessline 5-deurs opties:Navi Columbus,Licht Pakket,Sunset kleur Cappucino Beige.Zelfde als de fotos alleen andere velgen.....

Bijlagen

• DSC_1558.JPG
    DSC_1558.JPG
    1 MB · Weergaven: 90
  • DSC_1559.JPG
    DSC_1559.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 87
  • DSC_1560.JPG
    DSC_1560.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 83

Rodo

Lid
Net even met Dealer gemaild. Octavia Greenline besteld in Juli, productie in wk 49. per stoomboot naar NL wk 50, leveren met de arreslee in wk51. wachten duurt lang....

Octavia III GreenLine Brilliant Silver
COLUMBUS NAVIGATIESYSTEEM
DAB (DIGITALE RADIO ONTVANGER)
FUNCTIE PAKKET
LANE ASSISTANT
LICHT PAKKET
RUITENWISSER ACHTER
SUNSET (GETINT GLAS ACHTER)
TECHNOLOGY PAKKET

Bovenaan Onderaan