Levertijd Octavia 3

De Greenline heeft standaard geen chromen raamomlijsting en dat is af-fabriek ook niet mogelijk. Alle Greenlines hebben echter wél (gratis) een spoilertje op de kont.
Ohh is dat nu zeker dat de spoiler er op zit. Heb het aan mijn dealer gevraagd maar kon daar niets over zeggen.

RoelF

Forumguru
@vorst82 De vrijstelling van MRB voor 14% is met ingang van 2014 voorbij. Dat is wat @bonyuri wil zeggen. Of de leasemaatschappij die extra kosten aan de klant doorberekend, weet ik niet.

@vorst82 De vrijstelling van MRB voor 14% is met ingang van 2014 voorbij. Dat is wat @bonyuri wil zeggen. Of de leasemaatschappij die extra kosten aan de klant doorberekend, weet ik niet.
Maar die kosten zijn toch altijd voor rekening van de gebruiker. Daar zal mijn lease maatschappij verder niets mee doen alleen nadeliger voor de rijder zelf. Helaas.
Heb het maar meteen nagekeken maar klopt per 1 januari is het alleen voor voertuigen met 50 gram co2/kilometer. Gaat ons dus ongeveer 100 euro per maand kosten voor de mrb.

Laatst bewerkt:

LdN

Forumguru
Lease maatschappij doet daar niets mee behalve doorzetten naar de gebruiker, betekend dus dat het leasetarief gewoon met het MRB bedrag omhoog gaat.
Vervolgens is het aan je werkgever wat er mee gedaan wordt.
Kom je daardoor b.v. boven je lease budget kan de werkgever je het verschil als "eigen bijdrage" laten bijbetalen.
Het bovenstaande was voor mij de reden om geen 14% Jetta Hybride te nemen maar een 20% octavia 1.4 TSI EBL.
Die bleek n.l. in 2014 veel voordeliger dan de Jetta.

Torica

Lid
Ook mijn vermoedelijke afleverdatum is bekend . . . . 25 april 2014. En dan te bedenken dat ik de eerste bestelling al in juli geplaatst heb :pardon:. Maar ik heb zelf dan ook 2 x de auto geannuleerd, de eerste keer vanwege het ontbreken van het trekgewicht en de tweede keer omdat er toch een 14% combi komt. De dealer, Skoda, Pon of de lm zijn dan ook niets te verwijten :arghh:. Aangezien de superb al aan de twee ton zat moet het nu uitzingen met een megane, des te meer je je op de octavia gaat verheugen zullen we maar zeggen.

svdm

Senior Member
Ohh is dat nu zeker dat de spoiler er op zit. Heb het aan mijn dealer gevraagd maar kon daar niets over zeggen.
Dan weet je dealer minder dan dat wij weten (slechte zaak). Ja, alle O3 Greenlines HB (in ieder geval de 2013-uitvoering) hebben standaard een spoilertje. Kijk o.a. maar naar de foto's die verschillende forumleden hebben gemaakt.

Dan weet je dealer minder dan dat wij weten (slechte zaak). Ja, alle O3 Greenlines HB (in ieder geval de 2013-uitvoering) hebben standaard een spoilertje. Kijk o.a. maar naar de foto's die verschillende forumleden hebben gemaakt.
Hij wist er volgens mij wel van. Er werd mij verteld dat het goed zou komen met de spoiler. Maar inderdaad op elke nieuwe foto van de hb zit er een op. Alleen maar mooi meegenomen.

Leon!!

Lid
gisteren ineens een belletje van broekhuis auto Hoogeveen dat auto 14/01/2014 wordt geleverd aan me. Blij verast natuurlijk daar ik 3 weken geleden van de LM nog een brief kreeg dat dit pas 12/02/14 zou zijn. Of wel 4 weken eerder

ArjanS

Nieuw lid
Vandaag een bevestigingsmail gehad van mijn dealer. Mijn Octavia Combi is van productieweek 3 naar productieweek 51 geschoven. Levering zou dan van week 7 naar week 3 gaan. Dat komt goed uit want huidige lease-auto loopt uit leasecontract op 6/1/2014 #happy

gisteren ineens een belletje van broekhuis auto Hoogeveen dat auto 14/01/2014 wordt geleverd aan me. Blij verast natuurlijk daar ik 3 weken geleden van de LM nog een brief kreeg dat dit pas 12/02/14 zou zijn. Of wel 4 weken eerder

Ik heb hem ook bij Broekhuis, hij staat al te glimmen achter het hek. ik mag hem 02-01-2014 ophalen

Oogje

Senior Member
http://directlease.nl/DLNl/nl/type.do?id=163481&reset=true

Een 14% auto heeft ook geen MRB en is daarom sowieso dat bedrag al voordeliger dan een willekeurige andere auto, vandaar mijn schatting van 5 a 600 euro. Als je heel veel meer betaald voor een 14% auto dan klopt er als je het mij vraagt vermoedelijk iets niet.
Uhu, maar ik lease een 2.0 TDI met veel erop, 45k km/jaar en een leasetermijn van 3 jr. Kies vervolgens ook het laagst mogelijke eigen risico en de luxe vervangende auto en een winterbandenregeling (voor 18" velgen) en het leasebedrag zal omhoog schieten ;)

svdm

Senior Member
Ik verwacht een afleverdatum in de buurt van de jouwe ook begin volgende week te horen te krijgen (aangezien de mijne ook in week 31 is besteld). Ben benieuwd!

tunyzuvu.jpg

Net even vlug een fotootje gemaakt :)

Bovenaan Onderaan