Levertijd Octavia 3

bonyuri

Actief lid
Dat doen de leasemaatschappijen elk jaar. Over een jaar of 4 komt je auto op de tweedehands markt. "Deze auto komt uit 2014" klinkt dan een stuk beter dan "Deze auto komt uit 2013". De meeste mensen kijken toch niet naar de maand. En daarom leveren LMs geen auto's uit in december. Uitzondering zijn auto's waarvan het bijtellingspercentage omhoog gaat in 2014. Ik weet niet hoe het zit, maar ik denk dat de LM er ook profijt van heeft wanneer een berijder een zuinige auto kiest.
Maar er ook gevallen waarin de auto al wel op kenteken staat, maar pas in 2014 geleverd wordt...

Desperado

Forumguru
"Deze auto komt uit 2014"
ah, natuurlijk. Some things never change. Ik kijk allang niet meer naar leeftijd. Km stand en hoe de auto eruit ziet vind ik veel belangrijker. Onze Octavia is dan ook een jaar ouder als de Zafira die we eerst reden :)

Paul1975

Nieuw lid
De auto z
Maar er ook gevallen waarin de auto al wel op kenteken staat, maar pas in 2014 geleverd wordt...

De auto zelf heeft al een kenteken ivm de verhoging van de BPM voor volgende jaar, die heb ik dus ook al, alleen wordt hij pas in 2014 op naam gezet omdat het dan inderdaad bij doorverkoop over 4 jaar een 2014 auto is. Dat was in ieder geval de uitleg van de LM aan onze autopark beheerder. Maar goed, nog maar ff wachten dan...

bonyuri

Actief lid
De auto z

De auto zelf heeft al een kenteken ivm de verhoging van de BPM voor volgende jaar, die heb ik dus ook al, alleen wordt hij pas in 2014 op naam gezet omdat het dan inderdaad bij doorverkoop over 4 jaar een 2014 auto is. Dat was in ieder geval de uitleg van de LM aan onze autopark beheerder. Maar goed, nog maar ff wachten dan...
Joh, dat is apart...

LdN

Forumguru

Volgens mij is de datum van het op naam zetten bepalend voor de bijtelling en niet de datum dat het kenteken voor de auto is uitgegeven door de RDW.
Als dat zo zou zijn kon je tot lang in 2014 nog auto's krijgen met 2013 regels.

Al is de auto op 31 december op naam gezet door de LM is het toch een 2013 auto voor de handel.

Remakil

Forumguru
Ben ff langs de dealer gereden, night shopping time... maar eeh, hij is er dus nog niet...

Niet in de showroom, niet in de werkplaats, niet buiten...

Bakkertje

Forumguru
Als dat gedoe rondom die leeftijd en de beoogde restwaarde, die LM's rekenen zich maar lekker rijk. In mijn geval is er een calculatie gedaan op basis van 4 jaar ,terwijl ik in 3 jaar aan de km-ers zit, is de restwaarde van mijn auto daardoor hoger dan? Dat zou betekenen dat ik iets van een korting zou moeten krijgen toch?
Mijn punt is, de ene keer winnen ze wat de andere keer leggen ze wat bij op de restwaarde, dat ze gewoon lekker auto's uit blijven leveren!

svdm

Senior Member
Afgelopen vrijdag gebeld door de Dealer; Morgen mag ik 'm ophalen:tegek:. JOEHOE!!!!besteld op 1 augustus door de LM. O3 GLBL Topaz Brown.
En ik heb nog niets gehoord! :( Ook op 1 augustus besteld, dus hij moet haast wel al bij de dealer staan (of er een dezer dagen geleverd worden)!

JJ1982

Lid
Oké wij hebben 14 september besteld en staat nu bij leer inbouwer. Dat is wel verschil zeg vergeleken bij jullie:pieker:

svdm

Senior Member
Dat komt omdat alle 2013 Greenlines al op voorhand waren ingepland qua productieweken bij de fabriek, nl. eind november, begin december.

Spiegeltje

Senior Member
Jajajajajaaaa! Eindelijk duidelijkheid! Wo. 18 december, 11:00 uur.., de grote dag! :-)

Ik dacht dat we samen in de showroom zouden staan :cry: :nono:. Nou ja tis je gegund hoor:bloemen:.
Ik neem aan dat je hem nog wel eventjes bij mij komt showen in Rotterdam....

• Leuk
Waarderingen: svdm
Bovenaan Onderaan