Levertijd Octavia 3

Gunner

Forumguru
Zit bij 18-inch dan standaard sportonderstel? Dat heb ik nergens in de folders kunnen terugvinden.

CoesDoes

Forumguru
Zit bij 18-inch dan standaard sportonderstel? Dat heb ik nergens in de folders kunnen terugvinden.
Nee hoor, 18" zijn alleen grotere velgen en iets plattere banden. (€200 voor grotere velgen én een sportonderstel zou wel lekker goedkoop zijn :tongue:)

nou in mijn ogen niet meer echt comfortabel je ziet dit ook vaak in test terug. Oke zal wel goed rijden maar moet je een niergordel gaat wat te ver! misschien wat overdreven maar ik ken mensen met vw of seat met sportonderstel die zeggen na een lange rit is het echt vermoeiend hoe mooi het ook stuurt

CDK

Forumguru
het zal vast persoonlijk zijn, maar het hangt voornamelijk van de auto in kwestie af.
een Superb en een Octavia met 18" en sportonderstel rijd veel comfortabeler als een VW Polo met diezelfde specificaties, hoe lichter het voertuig hoe meer het stuitert, onder mijn Superb was het echt super comfortabel.

greetz Corné

CDK

Forumguru
gaat vast goedkomen, succes Edwin1969 en laat het maar weten als het zo ver is ;)

greetz Corné

CoesDoes

Forumguru
Die 18 inch zien er nog mooier uit maar zou het niet heel erg stuiten? of zou het meevallen als het geen greentech=sportonderstel heeft , misschien 18+normaal onderstel= sportonderstel+17 "?
Ik heb proef gereden in een Octavia op 18", voelde voor mij niet stuiterig aan, maar dat kan persoonlijk zijn, je kan natuurlijk altijd kijken of er een dealer in de buurt een demo met 18" heeft staan, is meteen weer een goed excuus om een uurtje in een nieuwe Octavia door te brengen :D

CDK

Forumguru
helemaal mee eens CoesDoes, even proberen en je weet wat het gevoel is, daarna kan je er voor jezelf een oordeel over vormen.

greetz Corné

RoelF

Forumguru
De Skoda dealer in Nieuwkoop heeft een 1.6 diesel op 18 inch staan. Ik merkte niets vervelends aan de 18 inch qua comfort. Als het een beetje in de buurt is kan je daar dus testen.

Fean

Forumguru
nou in mijn ogen niet meer echt comfortabel je ziet dit ook vaak in test terug. Oke zal wel goed rijden maar moet je een niergordel gaat wat te ver! misschien wat overdreven maar ik ken mensen met vw of seat met sportonderstel die zeggen na een lange rit is het echt vermoeiend hoe mooi het ook stuurt

de auto wordt er wel op afgestemd, het niet zo dat men dezelfde afstelling op iedere auto zet.
Je hebt ook verschillende sportonderstellen bij VW. Audi heeft bijvoorbeeld sportonderstel of het S-onderstel, bij de S rijd je inderdaad op een keiharde stuiterplank. Het gewone sportonderstel is echt subliem en absoluut niet vermoeiend, alleen bij 40km en daaronder voel je het wegdek wat meer hobbelen. Dit onderstel is juist erg prettig bij lange ritten met hogere snelheden met name in Duitsland. Comfortabel en strak!

Gunner

Forumguru
Er zijn idd problemen met de 17-inch heeft mijn verkoper bevestigd.. Sta nu voor de keuze om te upgraden naar 18 inch....

lastig....

Edwin1969

Actief lid
Oef, het zit mij niet mee :thumbsdown:. Zojuist bericht van dealer gekregen dat levertijd weer vertraagd is, maar nu vanwege leveringsprobleem sportstoelen (dynamic pakket). Productie nu gepland voor wk 34 (ipv 28/29). Het valt mij tegen dat Skoda zo slecht zijn productieproces op orde heeft. Is hier bij jullie wat bekend over ?

CDK

Forumguru
@Edwin1969, ik denk dat er vooral veel vraag is op dit moment, waarschijnlijk niet te veel voorraad bij de toeleveranciers (door de crisis) die produceren tegenwoordig op bestelling, voorraad kost geld en dat is er helaas niet. maar het is wel heel erg vervelend :(

greetz Corné

Gunner

Forumguru
niet lastig toch? gewoon doen! staat mooier en rijd beter = win/win situatie :)
Je klinkt overtuigend :)

De dealer wil graag mijn hudige auto ook z.s.m hebben en biedt me 50% korting op de meerprijs, dat maakt het extra lastig, omdat je toch wel eens verhalen hoort over comfort.

Oef, het zit mij niet mee :thumbsdown:. Zojuist bericht van dealer gekregen dat levertijd weer vertraagd is, maar nu vanwege leveringsprobleem sportstoelen (dynamic pakket). Productie nu gepland voor wk 34 (ipv 28/29). Het valt mij tegen dat Skoda zo slecht zijn productieproces op orde heeft. Is hier bij jullie wat bekend over ?
Zoals Corné aangeeft, het is een nieuw model. Dan kan je bij hogere vraag dit soort dingen krijgen.

TedVlemmings

Forumguru
Ik zou het wel weten, 18" eronder als je het maar €95 kost. Ik had het ook gedaan als mijn leaseprijs niet ineens exponentieel had gestegen vanwege winterbanden die stukken duurder worden

CDK

Forumguru
@TedVlemmings, jij wisselt dus banden op velg.... dacht dat de maarschappijen meestal stalen 16/17" velgen met winterbanden aanboden, daar zie je er zoveel van rijden 's winters..... ikzelf heb m'n winterbanden op m'n 18" OEM velgen (sirius) voor de zomer zit er 19" onder

greetz Corné

TedVlemmings

Forumguru
@TedVlemmings, jij wisselt dus banden op velg.... dacht dat de maarschappijen meestal stalen 16/17" velgen met winterbanden aanboden, daar zie je er zoveel van rijden 's winters..... ikzelf heb m'n winterbanden op m'n 18" OEM velgen (sirius) voor de zomer zit er 19" onder

greetz Corné

Geen idee hoe ze het doen, volgens mij wisselen ze inderdaad gewoon de band op de originele velg. Van mij mogen ze er ook stalen velgen onder doen echter bepaald de leasemaatschappij hierover. Gezien de enorme stijging in leasebedrag vanwege andere maat winterbanden lijkt mij het dus dat ze iedere keer de bandjes wisselen

Bovenaan Onderaan