Levertijd Octavia 3

Edwin1969

Actief lid
@Edwin1969, ik denk dat er vooral veel vraag is op dit moment, waarschijnlijk niet te veel voorraad bij de toeleveranciers (door de crisis) die produceren tegenwoordig op bestelling, voorraad kost geld en dat is er helaas niet. maar het is wel heel erg vervelend :(

greetz Corné

Hoi Corné,

Het is inderdaad even niet anders. Moet alleen nog even steggelen met mijn werk en de leasemij over een voorloopauto want mijn huidige auto heeft er bijna 180.000km op zitten en moet er dus eigenlijk bijna uit.

Bijzondere uitvoering heb jij trouwens van de Superb !! Daar heeft de dealer destijds vast een hoop papier voor moeten gebruiken om dat allemaal op de offerte te vermelden.... :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@TedVlemmings, volgens mij is op termijn een setje extra kleinere velgen voor de winter met winterbanden goedkoper, maar dat is idd aan de maatschappij, banden op velg wisselen heeft als voordeel dat je er in de winter ook netjes bij rijdt en die winters duren lang in Nederland...... ;)

CDK

Forumguru
@Edwin1969, dankjewel voor de complimenten!
klopt idd het paste niet op 1 velletje :) maar we waren er wel heel snel samen uit, want ze wilden die auto wel heel graag verkopen :)

Racer-X

Actief lid
Verwachte leverdatum is 30 Augustus. Dat is dus week 35.
Ik heb 17" Teron (EBL standaard), DSG en Panoramadak als opties waarover ik veel lees dat die vertraging opleveren.
.
Tja, was ik al bang voor. Ik was gisteren bij de dealer en onze auto's staan bij elkaar op de bestellijst met een indicatieve productiedatum kw37.

TedVlemmings

Forumguru
.
Tja, was ik al bang voor. Ik was gisteren bij de dealer en onze auto's staan bij elkaar op de bestellijst met een indicatieve productiedatum kw37.

Dat zou jammer zijn, maar als het daarbij zou blijven dan moeten we het er maar mee doen. Als ze me tussendoor maar blij maken met een miniatuurtje (combi) in dezelfde kleur dan heb ik vast iets om naar te kijken

tomdetester

Nieuw lid
Combi en hatchback waren vanaf de intro van de hb te bestellen, dus de eerste combi zouden dan volgens mij tegelijkertijd met de hatchbacks geleverd kunnen worden. Let wel ik schrijf kunnen, want was is de punt van het bestelmoment zover vervroegen. Zoals ik al eerder schreef ik heb mijn combi 15 april besteld en de leasemij en de dealer hebben onafhankelijk van elkaar bevestigd dat de productie week, week 24 is. Maar ja alles hangt samen met het moment van bestellen, de gekozen opties, etc.

kleine heino

Senior Member
Dynamic pakket zou overigens ook nog het 3-spaaks leren sportstuurwiel bevatten...

Info vanuit mijn dealer:

Wanneer u voor het ‘dynamic pakket’ kiest waar in de prijslijst benoemd staat dat een 3-spaaks stuurwiel erbij hoort zal deze alsnog geleverd worden met een 4-spaaks stuurwiel inclusief flippers. Zojuist telefonisch contact gehad met de importeur en geeft aan dat het een foutje is in de prijslijst.

Bij het nieuwe model is 3-spaaks niet leverbaar en zal ook het ‘dynamic pakket’ met een 4-spaaks geleverd worden.

Geen idee hoe ze het doen, volgens mij wisselen ze inderdaad gewoon de band op de originele velg. Van mij mogen ze er ook stalen velgen onder doen echter bepaald de leasemaatschappij hierover. Gezien de enorme stijging in leasebedrag vanwege andere maat winterbanden lijkt mij het dus dat ze iedere keer de bandjes wisselen
Klopt. Bij mijn leasemaatschappij hetzelfde verhaal. 25 euro opslag per maand in jet leasebdrag voor 18 inch velgen met winterbandenregeling.....

CoesDoes

Forumguru
Info vanuit mijn dealer:

Wanneer u voor het ‘dynamic pakket’ kiest waar in de prijslijst benoemd staat dat een 3-spaaks stuurwiel erbij hoort zal deze alsnog geleverd worden met een 4-spaaks stuurwiel inclusief flippers. Zojuist telefonisch contact gehad met de importeur en geeft aan dat het een foutje is in de prijslijst.

Bij het nieuwe model is 3-spaaks niet leverbaar en zal ook het ‘dynamic pakket’ met een 4-spaaks geleverd worden.

Daar zou ik flink van balen, vind het 3-spaaks stuur mooier en fijner dan het 4-spaaks, het zou natuurlijk ook nog kunnen dat het alleen met flippers niet n 3-spaaks leverbaar is.

Blijft sowieso vaag dat de importeur van allerlei opties beweert dat ze niet leverbaar zijn terwijl ze overal in folders en review auto's te zien zijn...
In geval van het 3-spaaks stuur is dat zo ongeveer de enige die afgebeeld staat op alle persfoto's

Daar zou ik flink van balen, vind het 3-spaaks stuur mooier en fijner dan het 4-spaaks, het zou natuurlijk ook nog kunnen dat het alleen met flippers niet n 3-spaaks leverbaar is.

Blijft sowieso vaag dat de importeur van allerlei opties beweert dat ze niet leverbaar zijn terwijl ze overal in folders en review auto's te zien zijn...
In geval van het 3-spaaks stuur is dat zo ongeveer de enige die afgebeeld staat op alle persfoto's
Ook vreemd dat de skodasite nog niet is aangepast. Alle extra pakketten etc. staan nog niet vermeld....

CoesDoes

Forumguru
Ook vreemd dat de skodasite nog niet is aangepast. Alle extra pakketten etc. staan nog niet vermeld....
Helemaal mee eens, de Nederlandse site is behoorlijk mager als je het vergelijkt met andere landen.
Volgens de importeur komt de onduidelijkheid trouwens voornamelijk vanuit de fabriek...

Ik weet dat ik alle informatie die nu bekend is goed ga bewaren om bij aflevering te controleren of ik wel krijg wat ik heb besteld..

Greggy

Actief lid
Is dit 18"? Jemig... Lijken wel 17"-ers... of is die 'ride-height' zo gigantisch hoog t.o.v. de folder plaatjes?

CoesDoes

Forumguru
Ja, dat is de 18" Golus.., pers en folderfoto's zijn bijna altijd met verlaagde auto's dat ziet er gewoon beter uit.

tomdetester

Nieuw lid
We zijn hier trouwens wel goed in het elkaar opnaaien met onzekerheden en dergelijke over levertijden...wel informatief en zo maar het geeft geen extra info over de eigenschappen van de auto.

CoesDoes

Forumguru
We zijn hier trouwens wel goed in het elkaar opnaaien met onzekerheden en dergelijke over levertijden...wel informatief en zo maar het geeft geen extra info over de eigenschappen van de auto.

Je hebt helemaal gelijk! Misschien heeft het feit dat dit het levertijden topic is er wel wat mee te maken :tongue:
Alle gekheid op een stokje, er is uiteraard nog weinig extra info bekend aangezien de levering nog niet echt op gang is gekomen.
Ik verwacht tzt zeker extra info in het algemene Octavia III topic of in nieuwe topics te vinden.

Altos

Banned
Onze Octavia III is na 7 weken afgeleverd wat ook de verwachting van de dealer was. Toen de trailer aan kwam rijden heeft de verkoper me zelfs een foto van de auto gestuurd via whatsapp!
Betreft wel een particulier gekochte auto dus geen tussenkomst van externe bedrijven/maatschapijen...weet niet of dit iets uitmaakt maar ik dacht ik vermeld het maar even.

CDK

Forumguru
@Altos, weer een blije Skoda rijder erbij (hoop ik toch!) gefeliciteerd met je aanwinst en veel plezier er mee. komen er nog foto's? :)

greetz Corné

Bovenaan Onderaan