Levertijd Octavia 3

Eekhoofd

Nieuw lid
Wat een mooie foto's van de O3's weer! Ik heb het wel moeilijk nu. Die van mij is ook zwart met oa lichtpakket dus ziet er van buiten exact uit als die van jou @svdm . Nog 4 dagen tellen en dan :tegek:

• Leuk
Waarderingen: svdm
Juist eventjes met de dealer gebeld. M'n wagen is geleverd zonder Lane assistent. Tegemoetkoming van 140 Euro. Ik heb gelijk maar een print gevraagd van alle opties op de wagen. 5 A4'tjes vol codes en benamingen ^^

Okeee

Nieuw lid
Jemig de pemig wat duurt het lang dat wachten zeg! ik hoor net dat de verwachte datum 18 januari is dat mijn O3C geleverd wordt. Dat is op één dag na een half jaar nadat Leaseplan hem bij PON besteld heeft :cry:

timg

Lid
Juist eventjes met de dealer gebeld. M'n wagen is geleverd zonder Lane assistent. Tegemoetkoming van 140 Euro. Ik heb gelijk maar een print gevraagd van alle opties op de wagen. 5 A4'tjes vol codes en benamingen ^^

Ik zie in je handtekening dat je ook het verlaagd sportchassis hebt, daar zie ik graag foto's van tegemoet :)

030-NL

Lid
Zie toch steeds meer een trend ontstaan van O3's die zonder 1 of meerdere bestelde opties worden geleverd. Tegemoetkoming is leuk, maar heb dat toch liever het naleveren van de ontbrekende optie.

Rodo

Lid
Yessss, mijn Silvergrijze bolide wordt ingepakt als kerstkado en mag hem 24 december ophalen.

Dealer belde: tja, ik heb plaats op 24 december of vrijdag 27 december." Ik zeg: Wat denk je zelf??

Nog even geregeld dat de typeaanduidingen verwijderd worden, winterbanden eronder ... en gaan!

• Leuk

030-NL

Lid
Kreeg ook een mailtje van de dealer mbt het verwijderen van de typeaanduiding.

"De type aanduiding moeten wij hier zelf verwijderen, dat is op eigen risico van de klant maar daar komen geen extra kosten bij."

Remakil

Forumguru
Kreeg ook een mailtje van de dealer mbt het verwijderen van de typeaanduiding.

"De type aanduiding moeten wij hier zelf verwijderen, dat is op eigen risico van de klant maar daar komen geen extra kosten bij."
Op risico van? Right...

Vertellen ze er bij hoe ze dat doen? Want als ze dat doen door er iets scherps onder te steken, dan is dat toch hun risico lijkt me zo... bij hebben ze het gewoon warm gemaakt met de fohn en zijn ze er zo afgehaald. Je ziet er letterlijk niets van... ;)

DJ'83

Lid
Zojuist een mailtje van de dealer, mijn auto is toch nog steeds niet binnen bij Pon. Hij is al een week onderweg met de trein naar Leusden. Waarschijnlijk hebben ze 'em op de Orient Express gezet.....
Levering wordt nu pas in 2014 :banghead::mad:

Net een heel vriendelijk en begripvol mailtje naar de dealer gestuurd, ik ben benieuwd of ze nog reageren....

Nexus_2135

Nieuw lid
Zojuist een mailtje van de dealer, mijn auto is toch nog steeds niet binnen bij Pon. Hij is al een week onderweg met de trein naar Leusden. Waarschijnlijk hebben ze 'em op de Orient Express gezet.....
Levering wordt nu pas in 2014 :banghead::mad:

Net een heel vriendelijk en begripvol mailtje naar de dealer gestuurd, ik ben benieuwd of ze nog reageren....

Misschien zit de mijne op dezelfde trein haha, ik ga vandaag maar weer eens bellen.

DJ'83

Lid
De auto wordt wel alvast maandag op kenteken gezet door de LM, dan is de druk van de 14% garantie er ook af. Wat een bagger.....

Remakil

Forumguru
Het is een enorme puinhoop nu bij Skoda/Pon...

Terwijl ik gister zat te wachten, ving ik o.a. op dat er een andere klant bij mijn dealer ook zat te wachten op haar Octavia. Een 1.4 TSi die ook een leerombouw had en ook dit jaar op naam moet staan i.v.m. de bijtelling...

Daar hadden ze er meerdere van en als je dan in de showroom en buiten al die nieuwe wagens zag. Dan weet je dat er veel geleverd moet worden in NL..,

JorisAdriaanse

Nieuw lid
Ik sluit me aan bij de 31-december wachtenden... 10:00... en om 14:00 winterbanden erop, mag de dealer niet van Athlon...

Laatst bewerkt:

Francois77

Actief lid
Wat ik begrepen heb van de dealer ( dus ik lieg in commissie)

Pon is over op een nieuw systeem voor het uitleveren en afleveren van auto's. Hierbij wordt, indien besteld, eerst leer ingebouwd en daarna de rest van de afleverbeurt afgewerkt. Steeds meer dealers zijn over aan het stappen op dit nieuwe systeem, waardoor het in Leusden steeds drukker wordt.

Het systeem werkt nog niet feilloos. Door de drukte bij de leerinbouwer ( is niet Pon) kan het systeem niet "bedenken" de auto eerst afleveringsklaar te maken en dan te voorzien van leer. Dit moet allemaal nog ingeregeld worden.

Het lijkt er dus op dat alles nu op 1 moment bij elkaar komt wat niet lekker loopt. Het is de overheid die de 14%regeling bepaalt en het enorme succes van de Octavia en dan ook het nieuwe systeem binnen Pon om auto's af te leveren levert veel onvrede op.

Om dit volledig Pon aan te rekenen is niet fair! (Ja ook ik zit al sinds week 36 te wachten) Overigens heb ik al wel een kentekennummer, maar nog geen auto. Dealers zullen dus al wel wat voorwerk doen om het afleveren zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Implementatietrajecten van dit systeem zullen met alle waarschijnlijkheid eerder gestart zijn dan de introductie van de Octavia oud is.

• Leuk
Hallo, ik zag dat er al veel gepost is over de lange levertijden.
Bij deze mijn bijdrage :) .
Voor ons geldt (ook) dat als we de auto eiiiiiiiiiiindelijk geleverd krijgen, we dan zo'n half jaar op onze auto hebben moeten wachten (octavia combi). Leuk dat deze saaie familieauto in trek is (ik vind het trouwens een uitstekende auto), maar hoop niet dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Dat het vervelend is zit ook maar tussen de oren. Het kost verder niets en onze huidige is verder prima, maar toch......bestellen is ook leveren.

Nexus_2135

Nieuw lid
Wat ik begrepen heb van de dealer ( dus ik lieg in commissie)

Pon is over op een nieuw systeem voor het uitleveren en afleveren van auto's. Hierbij wordt, indien besteld, eerst leer ingebouwd en daarna de rest van de afleverbeurt afgewerkt. Steeds meer dealers zijn over aan het stappen op dit nieuwe systeem, waardoor het in Leusden steeds drukker wordt.

Het systeem werkt nog niet feilloos. Door de drukte bij de leerinbouwer ( is niet Pon) kan het systeem niet "bedenken" de auto eerst afleveringsklaar te maken en dan te voorzien van leer. Dit moet allemaal nog ingeregeld worden.

Het lijkt er dus op dat alles nu op 1 moment bij elkaar komt wat niet lekker loopt. Het is de overheid die de 14%regeling bepaalt en het enorme succes van de Octavia en dan ook het nieuwe systeem binnen Pon om auto's af te leveren levert veel onvrede op.

Om dit volledig Pon aan te rekenen is niet fair! (Ja ook ik zit al sinds week 36 te wachten) Overigens heb ik al wel een kentekennummer, maar nog geen auto. Dealers zullen dus al wel wat voorwerk doen om het afleveren zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Implementatietrajecten van dit systeem zullen met alle waarschijnlijkheid eerder gestart zijn dan de introductie van de Octavia oud is.

En voor de auto's waar geen leer ingebouwd hoeft te worden? Gaan die er dan wel sneller door de rijklaarmaak molen heen?

Bovenaan Onderaan