Juist eventjes met de dealer gebeld. M'n wagen is geleverd zonder Lane assistent. Tegemoetkoming van 140 Euro. Ik heb gelijk maar een print gevraagd van alle opties op de wagen. 5 A4'tjes vol codes en benamingen ^^
Zie toch steeds meer een trend ontstaan van O3's die zonder 1 of meerdere bestelde opties worden geleverd. Tegemoetkoming is leuk, maar heb dat toch liever het naleveren van de ontbrekende optie.Juist eventjes met de dealer gebeld. M'n wagen is geleverd zonder Lane assistent. Tegemoetkoming van 140 Euro. Ik heb gelijk maar een print gevraagd van alle opties op de wagen. 5 A4'tjes vol codes en benamingen ^^
Op risico van? Right...Kreeg ook een mailtje van de dealer mbt het verwijderen van de typeaanduiding.
"De type aanduiding moeten wij hier zelf verwijderen, dat is op eigen risico van de klant maar daar komen geen extra kosten bij."
Zojuist een mailtje van de dealer, mijn auto is toch nog steeds niet binnen bij Pon. Hij is al een week onderweg met de trein naar Leusden. Waarschijnlijk hebben ze 'em op de Orient Express gezet.....
Levering wordt nu pas in 2014
Net een heel vriendelijk en begripvol mailtje naar de dealer gestuurd, ik ben benieuwd of ze nog reageren....
Misschien zit de mijne op dezelfde trein haha, ik ga vandaag maar weer eens bellen.
Wat ik begrepen heb van de dealer ( dus ik lieg in commissie)
Pon is over op een nieuw systeem voor het uitleveren en afleveren van auto's. Hierbij wordt, indien besteld, eerst leer ingebouwd en daarna de rest van de afleverbeurt afgewerkt. Steeds meer dealers zijn over aan het stappen op dit nieuwe systeem, waardoor het in Leusden steeds drukker wordt.
Het systeem werkt nog niet feilloos. Door de drukte bij de leerinbouwer ( is niet Pon) kan het systeem niet "bedenken" de auto eerst afleveringsklaar te maken en dan te voorzien van leer. Dit moet allemaal nog ingeregeld worden.
Het lijkt er dus op dat alles nu op 1 moment bij elkaar komt wat niet lekker loopt. Het is de overheid die de 14%regeling bepaalt en het enorme succes van de Octavia en dan ook het nieuwe systeem binnen Pon om auto's af te leveren levert veel onvrede op.
Om dit volledig Pon aan te rekenen is niet fair! (Ja ook ik zit al sinds week 36 te wachten) Overigens heb ik al wel een kentekennummer, maar nog geen auto. Dealers zullen dus al wel wat voorwerk doen om het afleveren zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Implementatietrajecten van dit systeem zullen met alle waarschijnlijkheid eerder gestart zijn dan de introductie van de Octavia oud is.