Levertijd Octavia 3

Remakil

Forumguru
Zo, vandaag ff lekker gereden met de O3, eerst naar de zaak op en neer en vanavond ff vanuit Arnhem naar Amsterdam geweest. Wat rijdt het geweldig!!!

Relaxt, stil, soepel, stuk sterker dan die Eco-ramp van Seat en genoeg bekijks. Omdat de achterzijde schoon is geveegd, kreeg ik al de vraag of het de Superb was... Haha

Ding trekt lekker door, bij 140 nog heerlijk stil en laatste stukkie A50 zat ie zo aan de 195 op de teller... en dan is ie nog steeds stil... en, al ruim 700 km gereden en de boordcomputer zegt dat ie 4,8 op 100 km verbruikt en dat is dus zuiniger dan die Eco-ramp van Seat... Onbegrijpelijk!

Remakil

Forumguru
Wat ik begrepen heb van de dealer ( dus ik lieg in commissie)

Pon is over op een nieuw systeem voor het uitleveren en afleveren van auto's. Hierbij wordt, indien besteld, eerst leer ingebouwd en daarna de rest van de afleverbeurt afgewerkt. Steeds meer dealers zijn over aan het stappen op dit nieuwe systeem, waardoor het in Leusden steeds drukker wordt.

Het systeem werkt nog niet feilloos. Door de drukte bij de leerinbouwer ( is niet Pon) kan het systeem niet "bedenken" de auto eerst afleveringsklaar te maken en dan te voorzien van leer. Dit moet allemaal nog ingeregeld worden.

Het lijkt er dus op dat alles nu op 1 moment bij elkaar komt wat niet lekker loopt. Het is de overheid die de 14%regeling bepaalt en het enorme succes van de Octavia en dan ook het nieuwe systeem binnen Pon om auto's af te leveren levert veel onvrede op.

Om dit volledig Pon aan te rekenen is niet fair! (Ja ook ik zit al sinds week 36 te wachten) Overigens heb ik al wel een kentekennummer, maar nog geen auto. Dealers zullen dus al wel wat voorwerk doen om het afleveren zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Implementatietrajecten van dit systeem zullen met alle waarschijnlijkheid eerder gestart zijn dan de introductie van de Octavia oud is.
Kleine aanpassing in je verhaal...

De auto's voor leerinbouw blijven bij Pon, de leerinbouwer heeft daar een eigen loods/ruimte en alle inbouw wordt bij Pon gedaan... ;)

Leon!!

Lid
Haha dat is goed jacob bedankt voor de complimenten.
DAB is inderdaad een toegevoegde waarde.
Geluid is veel beter dan FM band en het grote voordeel is dat je in het buitenland ook gewoon je nederlandse zenders kan luisteren.

Ben tot dusver erg tevreden over de Octavia, sta om de 5 minuten voor het raam naar buiten te kijken.

kan je dan in NL ook buitenlandse zenders ontvangen?

sluwesjors

Actief lid
Nee, mijn fout...had het verkeerd begrepen.
DAB gaat inderdaad gewoon via de ether, waarschijnlijk dus weinig voordeel in het buitenland .. helaas.
Geluid is wel erg goed .. dat dan weer wel.

Nexus_2135

Nieuw lid
Iedereen die hem deze week in ontvangst heb mogen nemen gefeliciteerd en veel rijplezier :bloemen:

Ik heb nu echt van zowel dealer als LM toezegging gekregen dat ie iniedergeval voor 31-12 op naam staat en als ik hem ophaal op 13-01 alsnog met 14% ga rijden. De reden waarom 13-01 pas is drukte... achja het blijft een luxe probleem.
Dus sluit ik me bij de vele anderen aan die ook nog een extra dosis aan geduld moeten hebben:troost:

Remakil

Forumguru
Moest nog even bij de dealer zijn, even iets van de Seat langs brengen... toen viel mijn oog op dit... een witte copy cat...:nailbiting:

9DAAEBDD-76A9-412F-B660-D44EF448CA34_zpstgo2lilh.jpg

Met ook mooie lederen bekleding...
1261BD51-5447-4073-A541-5D09158D9049_zpsktrhqrow.jpg

Deze stond er ook, fraai!
4654A87F-A915-41EC-96FC-F2878896AFBA_zpsorzep6k3.jpg

9532A57A-1BD8-4333-BE6A-30C6C9B6342D_zpssb7voqwl.jpg

7CD37B63-C322-4D1F-B474-CF1E72AABC2C_zpszmdydian.jpg

Al is dit jammer natuurlijk... ;)
8945462F-16DA-49F4-8529-A58F8CD7643B_zpsm2nnke9i.jpg

Remakil

Forumguru
@Remakil

ben jij nu niet lichtjes obsessief bezig.. ;)

de volgende keer dat jouw dealer je nog eens op die parking ziet rondneuzen stoppen ze je nog in een dwangbuis denk ik :laugh:
Haha...
Nee, want ik moet mijn auto er tussen parkeren eejj... ;)

Gezien ik mijn O3 heb, deed ik slechts jullie een plezier met die foto's.
Ik heb de echte tenslotte al en ga straks weer ff de hort op... staan al weer 1000 km op sinds woensdag... :)

LdN

Forumguru
Even een domper.
Zou maandag mijn lease O3 kunnen ophalen bij de dealer maar heb nu de nadelen van het kiezen van een voorraad showroom auto.
Eerst vanochtend een telefoontje van de dealer dat er een kleine beschadiging aan de bumper van de O3 was gevonden en dat daarom de
aflevering naar volgende week vrijdag verschoven werd omdat ze dat wilden repareren.
Niet leuk maar voor mij en de LM acceptabel.
Later vanmiddag weer een telefoontje met de mededeling dat er nog meer beschadigingen gevonden waren en dat de reparatie dus ingrijpender
was en de aflevering dus naar 2e week januari 2014 verschoven moest worden.
Klein lichtpuntje, ik kan vrijdag wel mijn oude leaseauto inleveren en krijg van de dealer een leen octavia ter beschikking tot dat mijn octavia
weer helemaal spik en span is.
De leasemaatschappij heeft wel toestemming gegeven om het kenteken van mijn nieuwe octavia vrijdag wel op naam te zetten zodat de 20% bijtelling
gegarandeerd is want om die reden heb ik een voorraad auto gekozen omdat men niet kon garanderen dat een nieuwe op tijd geleverd kon worden.

• Leuk
Waarderingen: Maik

serum

Forumguru
Ik heb ook een dergelijke kleur besteld met racing blue, kaneel of truffelbruin (afhankelijk van de leerleverancier) maar dan met stiksel in dezelfde kleur

Ligt het aan mij? Ik vind de aftermarket velgen er goedkoop uitzien (bij de getoonde racing blue hb) en ook hier zitten de verkeerde mistlampen gemonteerd (zilver ipv zwart), dat maakt het er ook niet fraaier op.

Vraag mij af waarom er geen zilveren spiegelkappen geleverd kunnen worden ipv alleen de zwarten. icm racing blue, de zilveren dakrail en zilveren velgen lijken mij zilveren spiegelkappen weer mooi staan. Denk dat ik maar een setje zwarten extra bestel (kreijne, 50e) en deze zilver spuit om te kijken hoe dat staan.

Het inklappen van de spiegels gebeurt ook niet heel efficient en fraai? (voor die 4 cm dag het scheelt per kant). Ik zou de spiegels mooi uitgeklapt laten, ziet er een stuk fraaier uit. Lijkt zo'n vroegjonge vleugellamme nestverlater als je hem met half ingeklapte vleugeltjes op de parkeerplaats ziet staan.

Z!P

Lid
Kan nu echt niet meer wachten na het zien van die reportage!
Zal de dealer eens bellen, nog steeds niets gehoord behalve productie week 51 (hij bestaat dus al)en op kenteken uiterlijk 31-12..
Eerste week jan zou mooi zijn maar gezien de drukte wellicht te ambitieus.
Geniet er maar alvast van trotse nieuwe bezitters!

Remakil

Forumguru
Ik heb ook een dergelijke kleur besteld met racing blue, kaneel of truffelbruin (afhankelijk van de leerleverancier) maar dan met stiksel in dezelfde kleur

Ligt het aan mij? Ik vind de aftermarket velgen er goedkoop uitzien (bij de getoonde racing blue hb) en ook hier zitten de verkeerde mistlampen gemonteerd (zilver ipv zwart), dat maakt het er ook niet fraaier op.

Vraag mij af waarom er geen zilveren spiegelkappen geleverd kunnen worden ipv alleen de zwarten. icm racing blue, de zilveren dakrail en zilveren velgen lijken mij zilveren spiegelkappen weer mooi staan. Denk dat ik maar een setje zwarten extra bestel (kreijne, 50e) en deze zilver spuit om te kijken hoe dat staan.

Het inklappen van de spiegels gebeurt ook niet heel efficient en fraai? (voor die 4 cm dag het scheelt per kant). Ik zou de spiegels mooi uitgeklapt laten, ziet er een stuk fraaier uit. Lijkt zo'n vroegjonge vleugellamme nestverlater als je hem met half ingeklapte vleugeltjes op de parkeerplaats ziet staan.
Zijn geen aftermarket velgen...
Ding komt zo van de trein rollen...

peterbaarlo

Senior Member
Jij je zin...;)
Vind ze stukken beter dan de originele gedrochten...

Het is dat ik ze voor de winterbanden gebruik, anders rolde ik die walgelijke dingen zo de plomp in...

ik ga mijn set verkopen. als je er veel plezier aan beleeft om ze in de plomp te rollen dan mag je ze graag van me overnemen! en dan kom ik ook nog kijken hoe je ze er in gaat rollen :wavecry: (wellicht blijven ze drijven??)

Bovenaan Onderaan