Levertijd Octavia 3

TedVlemmings

Forumguru
Ikzelf zit met de leasemij in gesprek om mijn bestelling om te zetten naar de 14%. Het is absurd wat dat scheelt zonder de bijtelling mee te rekenen, en dat alle omdat ze een hogere restwaarde schatten op de 14% (vraag me wel echt af waarom dit is, voor mij als occasion koper zou bijtelling me geen ene moer interesseren). Mocht ik de switch kunnen maken dan wordt het ook een topaz 14% met alles erop. Geen DSG, pano en leder vind ik niet zo erg voor bijna €200 pm meer over houden van salaris in dit geval. Heb alleen het idee dat het geen doorgang gaat vinden en ben dan hoogst waarschijnlijk ook gewoon heel gelukkig met de bestelde combi en ga ik er extra van genieten al wetende hoeveel ik er meer voor betaal voor een nutteloze reden (restwaarden,...)

Badnews

Senior Member
Inderdaad raar... 14% nu, is voor prive nutteloos. Wegenbelasting komt toch, vaak een tamme motor (zie bv de renault 14%, meer paarden, of waren het slakken).
Prive zou ik (bij een 4 jaar oude auto) toch echt voor een 2e hands 2.0diesel of 1.4 tsi gaan..

TedVlemmings

Forumguru
Die hoger ingeschatte restwaarde heeft als direct nut in elk geval alvast het lagere leasetarief...
Dat is dus inderdaad precies zo. Maarja ik kan er met mijn hoofd niet bij dat de 1.6tdi 14% en 20% over vier jaar veel uitmaken in restwaarden. Ik zou persoonlijk vanwege de extra luxes en charmes de 20% variant juist hoger inschatten qua restwaarden want zeg eerlijk wie kijkt er in godsnaam naar bijtelling bij een privé auto / occasion? Wat kan mij het uitmaken of er 87 of 104g uitstoot uitkomt als ik een auto koop, MRB veranderd er niet door, verzekering veranderd er niet door, verbruik zal niet tot nauwelijks schelen etc.

EdK

Forumguru
laat je hem zonder verf hier komen, genoeg spuitbedrijven in olland die hem in elk gewenste kleur kunnen sprayen hoor.

Dennis Nijholt

Forumguru
rare jongens bij die leasemaatschappij dat ze denken dat een 14% auto meer zal opleveren qua restwaarde...dat is op ogenblik misschien zo omdat je voor de zgn 14% auto's geen wegenbelasting hoeft te betalen ook prive niet, maar dat feestje is per 2014 afgelopen..en ik denk dat ze dan met heel wat priusen, 107, c1 enz enz noem ze maar op de auto's die puur op geen wegenbelasting en 14% zijn gekocht blijven zitten omdat geen particulier ze dan wil hebben die gaan dan echt voor de iets dikkere uitvoeringen want ze moeten die wegenbelasting toch betalen...

Canon-Eye

Forumguru
Wat kan mij het uitmaken of er 87 of 104g uitstoot uitkomt als ik een auto koop
Ach, er zijn toch ook mensen die wat dat betreft niet in de eerste plaats naar het effect op hun portemonnee kijken maar het milieuaspect in de vergelijking betrekken. Ik vermoed (kan dat niet statistisch onderbouwen) dat je dit type iets vaker aantreft onder privé-kopers dan onder leaserijders, die per definitie toch al niet de doelgroep zijn voor gebruikte leasewagens...

TedVlemmings

Forumguru
Klopt, maar die 87 en 104 is volledig afhankelijk van rijstijl en zal onder de streep daarna ook niet of nauwelijks meer aanwezig zijn. Kijk maar naar de werkelijke uitstoot van de priussen, v40 e.d. Komen totaal niet in de buurt van wat er op papier staat, hetzelfde geld voor de verbruikscijfers. Al met al is het dus puur tussen de oren en komt het onder de streep allemaal ineens heel angstaanjagend dicht bij elkaar in de buurt.

Canon-Eye

Forumguru
Ik neem best aan dat je door middel van de rijstijl die 87 makkelijk naar 104 kan krijgen.
Andersom gaat niet lukken, denk ik...
Anders gezegd: bij dezelfde rijstijl van hetzelfde individu zal de schonere auto toch wel de schonere auto blijven.

job82

Nieuw lid
Is het niet ook zo dat de 14% greenline businessline (volgens mij zelfde luxe als gewone ambition businessline voorzover ik kan zien) relatief goedkoop is in aanschaf vanwege de beperkte co2 belasting. Dan kunnen de leasmij's ze later ook goedkoper van de hand doen.
t is iig een hele complete auto. De verminderder luxe tov de elegance kan je redelijk aanvullen. Helaas niet alle opties beschikbaar. Ik ben dr iig geval happy mee. Mag straks voor 140 eppies in de maand aan bijtelling vrolijjk zoveel rondjes rijden als ik wil:)

Badnews

Senior Member
Weet ik niet... Top gear heeft ooit een totaal onvergelijkbare vergelijking gedaan tussen een iets van een bmw m3 en prius, waarbij ze aantoonde dat het niet alleen de voet is, maar ook de auto.
Snel optrekken met een 14% (non hybrid) en met een grotere motor (met minder gas, zelfde snelheid) zal de grotere motor waarschijnlijk zuiniger zijn.
Het is afhankelijk van de rechtervoet+auto kennen..

Greggy

Actief lid
De eerste lichting van compleet nieuwe modellen doen het vaak ook goed in de lease door de de hogere restwaarde. Als mijn leasert na 4 jaar op de tweedehandsmarkt komt zijn er genoeg mensen die graag de 'nieuwe' O3 willen hebben en daar voor willen betalen.

CoesDoes

Forumguru
Als Grey niet kan, zal ik gaan kiezen tussen Lava Blue, Zwart en heel misschien Race Blue. Maar welk merk gooit nou zo ongeveer de meest populaire kleur eruit, zonder met een alternatief te komen?!

Dan zal het wel een zwarte worden, want Lava Blue verdwijnt ook..., er komt nog wel een metallic rood (wk37) en een metallic wit (wk45).
Fijn om te horen dat ik straks in een poepbruine auto ga rijden.... Misschien moet je Hier eens kijken (en doorklikken naar de Facebook pagina) dit lijkt me een reële weergave van de kleur, showroom licht doet hem geen goed... Volgens mij is Topaz wel de kleur die het meest varieert afhankelijk van lichtval

Racer-X

Actief lid
Er is sprake van een mogelijke wijziging in 2014 vwb bijtelling. Deze zou men gaan berekenen obv het aantal gereden privé kilometers. De huidige regeling levert onvoldoende op voor de schatkist.

jelleg

Lid
Er is sprake van een mogelijke wijziging in 2014 vwb bijtelling. Deze zou men gaan berekenen obv het aantal gereden privé kilometers. De huidige regeling levert onvoldoende op voor de schatkist.
En wat is jouw bron? Ik heb dit nog niet eerder gehoord.

Oogje

Senior Member
Dan zal het wel een zwarte worden, want Lava Blue verdwijnt ook..., er komt nog wel een metallic rood (wk37) en een metallic wit (wk45).
Fijn om te horen dat ik straks in een poepbruine auto ga rijden.... Misschien moet je Hier eens kijken (en doorklikken naar de Facebook pagina) dit lijkt me een reële weergave van de kleur, showroom licht doet hem geen goed... Volgens mij is Topaz wel de kleur die het meest varieert afhankelijk van lichtval
Je hebt gelijk, zo is bruin wel mooi! Die komt alsnog in het alternatieven lijstje. Zal dan wel de bekleding wijzigen van zwart naar ivoor (Alcantara).

MacRembrandt

Forumguru

Dat zou betekenen dat élke lease-rijder, of hij nou privé rijdt of niet, een kilometerregistratie moet gaan bijhouden.
Lijkt me onbegonnen werk, qua controle, privacy en grensbepaling (welke bijtelling bij welke kilometerstand).

Maar hoe meer van deze ballonnetjes worden opgeworpen, hoemeer ik geneigd ben mijn bestelling te gaan doen. Voordat ze inderdaad nog meer rare dingen gaan bedenken.

Racer-X

Actief lid
Is ter sprake gekomen in een interview met Weekers op radio1. De RAI vereniging is positief hierover.

MacRembrandt

Forumguru
Komen ze zo ook nog met een regel dat je elk jaar moet aantonen hoeveel privé-gesprekken je hebt gevoerd met je mobiel van de zaak, of hoe vaak je een privé-mailtje hebt verzonden met de laptop van de zaak......:arghh:
Big Brother is watching you!

Bovenaan Onderaan