Levertijd Octavia 3

Pablos

Senior Member
Is volgens mij gewoon variant op kilometer heffing...

Volgende stap in hoe help ik de economie naar de knoppen...

Benieuwd hoe ze omgaan met de bijtellingsgarantie van 5 jaar als het door zou gaan..

MacRembrandt

Forumguru
Eén positief punt: als ze daarmee de bijtelling op basis van CO2 laten vallen (beide systemen naast/door elkaar lijkt me onbegonnen werk) dan zijn we daar tenminste van af.
Want die bijtelling bepaald wel heel erg het straatbeeld van dit moment (kijk naar al die Meganes waar je nu mee doodgegooid wordt).

TCNH

Senior Member
Was een proefballonnetje in januari, daarna nooit meer aan bod geweest. Administratief drama en -belangrijker- in 2001/2002 al geprobeerd en afgeserveerd wegens fraudegevoelig en niet te controleren.

Ik wil natuurlijk geen moderator uithangen hier (maar ik doe het toch ;) ) maar dit topic heet 'Levertijd octavia 3'.
Is het niet een idee de bijtellingsdiscussies (wat overigens eindeloze discussies zijn) elders te voeren??!

Dus ontopic aub, ik hoor graag actuele indicaties van levertijden van mensen die hun O3 in bestelling hebben staan!

@Oogje: Raceblue is heel mooi, maar ik vind het niet passen als je niet de RS hebt.. Blijft toch de kleur van de RS destijds, voel me dan teveel wannabe, vandaar mijn keuze voor de Denimblue. Ik heb hem alleen nog maar als staaltje bij de dealer gezien, maar kon me wel bekoren. Pano dak knalt er dan ook wat mooier uit dan bij een zwarte (zwart op zwart)

En om on-topic te blijven.. Besteld 07 juni, verwachte levering eind augustus (en ik denk dat ze dat niet gaan halen, maar tot nu toe nog geen negatieve berichten vanuit mijn (belgische) dealer gehoord...

BcB

Forumguru
Juist, ik wilde al over de bijtelling van mijn vrouw beginnen, in schoenen weliswaar, iets van 25% van mijn inkomen geloof ik. Bijtelling..:sleep:

Wij hebben onze Octavia 2.0 TDI HB EB line uitvoering in snoep wit besteld in week 17. De productie zou plaatsvinden in week 23 en levering in week 26. Ik heb rond week 26 geïnformeerd waar de auto bleef bij de dealer maar toen werd mij duidelijk gemaakt dat er problemen waren met de levering van de 17 inch LM velgen. Hij kon mij niet vertellen hoe lang het nog zou duren. Direct aangegeven om er 18 inch onder te schroeven, maar dat zou geen verschil maken. Das een beetje raar niet, zouden die ook al op zijn...

Door alle onduidelijkheid en 12 weken kreeg ik een week geleden rode vlekken en een waas voor mijn ogen en heb 2 maal een e-mail bericht gezonden naar PON. Hierop is geen reactie gekomen, slechts een ontvangstbevestiging.

Afgelopen maandag heb ik met PON gebeld. De vlekken waren inmiddels diep rood. Mijn verhaal voorgelegd, en een alleraardigste mevrouw vroeg mij toen om een COMM nummer. Met dit COMM nummer kon zij in het systeem kijken, zo gaf zij aan. Maar dit nummer had ik natuurlijk niet. Vervolgens weer navraag gedaan bij mijn dealer (wat is mijn nummer dan..) en aansluitend het COMM nummer doorgegeven aan PON. Ze zouden het gaan uitzoeken en ik zou spoedig worden terug gebeld.

De volgende dag werd ik inderdaad terug gebeld door PON. Met ingehouden adem luisterde ik naar het verlossende bericht, wanneer zou mijn auto geleverd worden, ik wacht al meer dan 3 maanden..

Helaas, de medewerker van PON gaf aan dat zij (PON) deze informatie niet geven. Wat????? :sterretjes: Ik moest toch echt bij mijn dealer zijn zo werd mij verzekerd. Deze kon namelijk contact opnemen met de afdeling Logistiek van PON en dan zou alles duidelijk worden. Misschien is het beleid van PON dat medewerkers geen interne nummers mogen bellen?

Enigszins, oh nee, zeeeer ernstig in de war heb ik mijn dealer gebeld. Vervolgens heeft deze geïnformeerd bij de manager afdeling Logistiek van PON.

De manager Logistiek van PON gaf vervolgens aan dat hij in het systeem kon zien dat mijn auto was aangemeld voor productie. Dit zegt niet meer dan dat de bestelling geplaatst is bij de fabriek.

Als de fabriek over 2 weken weer open gaat, dan, ja dan zou er misschien spoedig een update komen in het systeem. :banghead:

Met andere woorden, over 2 of 3 weken mag ik het nog eens vragen. Of laten we zeggen smeken om €35.000 uit te mogen geven.

Volgens de dealer is de auto erg populair, de toeleveranciers kunnen het niet aan, mijn auto kreeg prioriteit en bla bla bla koeienpoep, geen verhaal dus. Zijn er hier op het forum niet meer mensen die nog steeds geloven dat hun auto prioriteit krijgt omdat ze een kleurtje of iets anders hebben gekozen????

Het is inmiddels wel duidelijk dat het verhaal (bij ondertekening van de offerte) van 2 maanden levertijd complete kolder is. Mijn dealer kan mij zelfs na 3 maanden niet vertellen wanneer mijn auto geleverd zal gaan worden. PON heeft zelf niet eens inzichtelijk wanneer mijn auto in productie gaat. Potentiele kopers, reken gewoon minimaal op 5 maanden zou ik zeggen.

Ik kan internet niet openen of de TV aanzetten en ik zie een reclame van de Octavia. Het vullen van het orderboek is voor PON belangrijker dan daadwerkelijk leveren lijkt wel, want dat kunnen ze niet volgens afspraak.

Mijn "nieuwe auto pret" heeft inmiddels plaatsgemaakt voor frustratie en boosheid. Heb er oprecht spijt van met Skoda in zee gegaan te zijn. Als mijn auto geleverd gaat worden kunnen er waarschijnlijk meteen winterbanden onder... :pieker:

Oogje

Senior Member
Vervelend, maar voor VAG / PON niet ongebruikelijk. Ik heb een Golf Variant gereden een aantal jaar terug en daar heb ik ruim 10 maanden op moeten wachten (de eerste lichting 1.4 TSI motoren) en een collega die inmiddels een half jaar levertijd op A3 te horen heeft gekregen.

Mijn Octavia wordt een dezer dagen besteld. t zal mij benieuwen...

Arnoldotje

Forumguru
Deze week is mijn O3C EBL met sunset, bagage pakket, Drive det up, lane assist en afneembare trekhaak besteld door de leasemaatschappij. Ik heb geisteren bericht gekregen dat mijn auto in week 52!! geleverd wordt. Dat is 5 maanden levertijd. Best lang vind ik.

Trouwens, over restwaarde gesproken. De leasemij. rekende in de calculatie met 38% restwaarde voor de EBL Combi, en maar 31% voor de 14% Greenline. Dat maakt wel uit in de leaseprijs. Verder is de Greenline nu nog 100 euro goedkoper doordat er nu geen houderschapsbelasting op zit, maar vanaf 2014 wel. Is dus ook gewoon 100 euro als je hem in 2014 krijgt.

Ik heb trouwens vandaag even een ritje gemaakt in een nieuwe Golf 14% van een collega.
Dus met een 6-bak en 110 pk. Ik moet zeggen, die rijdt best vlot, je hebt toch een leuke duw in de rug als je het gas boven de 2000 toeren indrukt. Begon bijna weer te twijfelen over toch maar een 14% HB.

Noord26

Forumguru
5 maanden levertijd voor een nieuw, zeer gewild model is zeer respectabel. In het verleden wel eens op papier levertijden gekregen van 23 maanden vanwege een nieuwe model en een aantal opties. Toen dus ook vriendelijk geweigerd om te tekenen..

De LM zal in week 52 geen auto's meer op kenteken zetten. Volgens mij na 15 december doet geen enkele maatschappij dat meer, of het moet vanwege fiscaal voordeel wel enorm veel schelen. Zoals een hybride auto.

TedVlemmings

Forumguru
Bedankt Arnoldotje, dat wegenbelasting verhaal was ik even vergeten. Dat zit nu inderdaad niet in de berekening en komt er volgend jaar weer bij, dat scheelt inderdaad meteen dermate veel dat de 20% en 14% dan niet meer zoveel schelen qua maandlasten. Maar nu even verder over mijn levertijd. Ikzelf heb begin Mei getekend voor bestelling en verwachten levertijd is inderdaad medio Oktober. Nu wordt het mij gelukkig niet rood voor de ogen omdat mijn dealer er gewoon redelijk transparant in is. Wel jammer om te horen dat het voor BcB een ander verhaal was.

CoesDoes

Forumguru
Je hebt gelijk, zo is bruin wel mooi! Die komt alsnog in het alternatieven lijstje. Zal dan wel de bekleding wijzigen van zwart naar ivoor (Alcantara).
Graag gedaan, ik vond Topaz in de showroom ook tegenvallen, maar heb er na het zien van die foto's toch voor gekozen (mede omdat ik geen 'standaard' zwart of grijs wilde)
Ik zie trouwens dat je het Dynamic pakket en Alcantara op het lijstje hebt staan, voor zover ik weet is deze combinatie niet mogelijk.

Badnews

Senior Member
Dus 3 weken vertraging tov geen opties? Nu bestellen zou max week 46 productie zijn?
Dus 12 tot 15 weken levertijd

TedVlemmings

Forumguru
Poeh hé, dat is in mijn geval dus een vroege pinkster bestelling en een late Sinterklaas of vroege Kerst levering. Weet ik iig vast wat ik op mijn verlanglijstje kan zetten :)

Bovenaan Onderaan