Levertijd Octavia 3

Badnews

Senior Member
In engeland roepen ze dat chrome het probleem is, zelfs niet meer te bestellen.
Dit zit op de ebl. En deze heeft vertraging, dus zou kunnen.
Maar onder de ebl zitten ook teron velgen, dus vertraging zou ook hierdoor kunnen komen.
Xenon is niet los te bestellen, dus bij ebl kan dit ook vertraging zijn..

Dus het blijft wat vaag waar de problemen liggen, maar bij de ebl zou niet alles worden opgeschoven met deze opties (allemaal standaard componenten) maar een 'gewonen' vertraging zijn van 2 weken ofzo (lijkt mij, maar ik ben natuurlijk geen logistiek kenner ;))

Racer-X

Actief lid
Toen ik bestelde waren er géén restricties.
In week 18 kreeg ik door dat de auto in kw33 geleverd zou worden. En toen kwam de vertraging. De fabriek is nu dicht, alle toeleveranciers moeten vol aan de bak. Half augustus komt de definitieve productieplanning voor alle backorders.

Nelissuh

Actief lid
Plus het scheelt maar twee weken, ook niet het einde v/d wereld (mits je nu besteld).

Klopt, maar 4 weken geleden (toen ik bestelde) wat het 6 weken...+ 2 (max) weken voor leer = 8 weken ook dat was het me wel waard.

Maarrrr... ik wist het vooraf, het was mijn eigen keuze. Het is veel irritanter als je achteraf te horen krijgt dat er 8 weken bij komen.

m@rc

Lid
19 juli besteld , dealer gaf aan week 45 prd, dus klopt aardig dit lijstje. :jaja: Aanleverweek, als in levering per trein in Leusden?

Hoe zit het nou, is die lijst voor iedereen geldig, onafhankelijk van wanneer je besteld hebt? Ik heb mijn octavia combi (met panoramadak) eerste week april besteld. Eerst zou hij begin juli komen, toen eind juli en nu ergens begin oktober!! Zal toch wel uitmaken dat ik dat ding als een van de eersten heb besteld? Nou moet ik getverpullekens met die slowmotion passant naar italie!

rdrummen

Senior Member
Inderdaad, het zal toch niet zo zijn dat wij als vroeg-bestellers (wk18), nu dan ook nog achteraan moeten aansluiten he...
Ik ga er van uit dat we eerder geholpen worden. Ik zal (nogmaals) bij mijn dealer gaan informeren. :nono:

BcB

Forumguru
Gelukkig, nog meer broeders met rode vlekken. Ik was al bang dat ik alleen in de woestijn stond te schreeuwen om mijn Octavia. Wij hadden onze vakantie naar september verschoven. De auto zou tenslotte eind juni, begin juli komen. Dan hadden we nog iets speling, mocht er iets mis gaan. Ha, wat een grap zeg. Gewoon met m'n Golfje naar Frankrijk...

Oogje

Senior Member
Gelukkig, nog meer broeders met rode vlekken. Ik was al bang dat ik alleen in de woestijn stond te schreeuwen om mijn Octavia. Wij hadden onze vakantie naar september verschoven. De auto zou tenslotte eind juni, begin juli komen. Dan hadden we nog iets speling, mocht er iets mis gaan. Ha, wat een grap zeg. Gewoon met m'n Golfje naar Frankrijk...
Als het een leasebak is, dan vraag je de leasemij toch gewoon voor twee of drie weken een andere auto?

EdK

Forumguru
Nee gewoon helemaal van mijzelf. :tegek:
Dan snap ik het helemaal niet meer, je oude wagen heb je al een inruilprijs voor waar de dealer straks bakken met geld op moet neerleggen omdat jij duizende kilometers meer hebt gemaakt dan dat jij en hij hebben verwacht....

Is het dan toch meer het ongeduld van het wachten ??

BcB

Forumguru
Nou nee, niet helemaal. Onze duikspullen moeten mee naar Frankrijk, en had een mededuiker een plek beloofd om mee te rijden. In de Golf past dat niet en moet ik de banken klappen. De dealer baalt hier inderdaad van, ik ga ver over het aantal afgesproken KM heen.

besbas

Lid
Net bericht ontvangen van Leasemaatschappij:

"Wegens veel vraag naar Octavia, kan Skoda de productie niet
aan. Hierdoor is een productievertraging ontstaan.
De dealer verwacht uw auto in week 46 af te kunnen leveren."

Levering stond eerst gepland voor week 39. :cry:

Quartz

Lid
Vandaag bij dealer geweest en heeft een in productiename van week 43 in de boeken staan (volgens mij week 24 besteld). En 'mocht' er vertraging optreden en er kans is dat het over het jaar getild moet worden dan zal de leasemaatschappij de auto wel al op kenteken laten zetten zodat de bijtelling voor de O3 combi op 20% zal blijven. Volgens mij is dat niet mogelijk toch :pieker:?
Op kenteken zetten zonder een auto lijkt me niet toegestaan, en de belastingdienst zal het niet kunnen schelen dat een producent niet op tijd kan leveren en zal dus volgend jaar gewoon een O3 voor 25% aan mij doorbelasten. Oeps ! :nono: Ik heb gelukkig nog wel wat speling maar er moeten niet te veel gekke dingen gebeuren. Door alle berichten die ik op het forum lees lijkt het alsof er aan andere Octavia's voorrang gegeven moet gaan worden... Ik wens iedereen een korte wachttijd. :facepalm:

Op kenteken zetten zonder auto gaat idd niet lukken. Vaak krijgen ze de auto binnen en zetten ze deze in week 52 op kenteken..... Levering, 2014... Ik duim ook nog steeds om nog meer vertraging te voorkomen. Ik heb in week 18 besteld!

Bovenaan Onderaan