Levertijd Octavia 3

madpilot

Senior Member
Heb me hier aangemeld omdat ik ook te horen heb gekregen dat m'n auto 3 weken later komt, week 45. Als ik de verhalen zo lees mag ik maar hopen dat het daarbij blijft... (Octavia Combi 1.4TSI DSG EBL). Werd even bang van die 25% vanaf 1-1-2014 die iemand noemde maar de 1.4 icm DSG zit op 116 gram en da's gelukkig nog net binnen de marge. Mensen met een handbak moeten zich meer zorgen maken... En dan te bedenken dat de dealer in mei nog riep dat er een verwachte levertijd was van 8 weken...

Badnews

Senior Member
Als ik het engelse forum lees, lijken daar de wachttijden (vooral hb bestellers daar) een stuk lager.
Mensen die hun auto na die van mij besteld hebben, krijgen nog voor half september hun auto.
En de transport tijd is daar een week langer... Dus toch wel raar dat wij zo lang moeten wachten. Daar is 10 weken gewoon haalbaar, hier is 18 weken meer de regel, als je geluk heb.

Rick

Senior Member
Lijkt toch dat PON iets te weinig productieplekken heeft ingekocht. Heb ook wel eens gehoord dat er weinig marge zit op NL auto's omdat door de hoge BPM de bruto prijs wat wordt verlaagd. Mogelijk dat de tol hier van is dat we verder achter in de rij in de fabriek staan.

Rickink

Nieuw lid
Ik heb voor de zekerheid twee weken geleden maar omgeboekt naar een DSG. Zelf schakelen vind ik eigenlijk ook prima, maar de kans dat het leveren in 2014 zou worden en daarmee 25% (en dus zo'n €75 p/mnd duurder) leek me minder aanlokkelijk.
Inmiddels heb ik mezelf maar ingesteld op leverdatum januari

MeneerB

Forumguru
Lijkt toch dat PON iets te weinig productieplekken heeft ingekocht. Heb ook wel eens gehoord dat er weinig marge zit op NL auto's omdat door de hoge BPM de bruto prijs wat wordt verlaagd. Mogelijk dat de tol hier van is dat we verder achter in de rij in de fabriek staan.

Maak je over de marge van PON maar geen zorgen.
Ik heb wel eens een vergelijk gemaakt tussen een Duitse en een Nederlandse O3 combi en kritisch gekeken naar alle opties die er wel of niet standaard opzitten. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de Nederlandse prijs zonder BPM net zo hoog of zelfs hoger is dan de Duitse dealer prijs.
Met de maximale haalbare kortingen wordt het verschil nog groter.

Rick

Senior Member
Maak je over de marge van PON maar geen zorgen.
Ik heb wel eens een vergelijk gemaakt tussen een Duitse en een Nederlandse O3 combi en kritisch gekeken naar alle opties die er wel of niet standaard opzitten. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de Nederlandse prijs zonder BPM net zo hoog of zelfs hoger is dan de Duitse dealer prijs.
Met de maximale haalbare kortingen wordt het verschil nog groter.

Tja meten is weten.

Rick

Senior Member
Vandaag de dealer gesproken. Mijn Combi EBL (met oa Pano dak en Dynamic pakket) staat nu gepland om week 45 geleverd te worden (was 42). Besteld in week 23.

Badnews

Senior Member
Ook net contact gehad met mijn dealer, mijn datum is onveranderd: week 42 productie (besteld in week 24)
Zonder rare dingen, gewoon een DSG diesel EBL met ruitenwisser achter.

TCNH

Senior Member
Na precies 100 dagen voor de deur! (Besteld op 22/4) Ik denk dat mijn 'mazzel' is dat het een standaard EBL is, zonder extra pakketten. Ik ben rondjes rijden! :tegek:

Bijlagen

• IMG-20130730-WA0004.jpg
    IMG-20130730-WA0004.jpg
    182,2 KB · Weergaven: 126
  • IMG-20130730-WA0007.jpg
    IMG-20130730-WA0007.jpg
    1.007,7 KB · Weergaven: 124

CDK

Forumguru
Na precies 100 dagen voor de deur! (Besteld op 22/4) Ik denk dat mijn 'mazzel' is dat het een standaard EBL is, zonder extra pakketten. Ik ben rondjes rijden! :tegek:
Van harte gefeliciteerd met je schitterende nieuwe bolide! Veel (rij)plezier toegewenst!

Greetz Corné

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 2

• Leuk
Waarderingen: TCNH

rdrummen

Senior Member
@TCNH: proficiat met je nieuwe bolide!
Die van mij krijgt dezelfde kleur, dus ik kan al even spieken en genieten hoe mooi het uitziet. Helaas moet ik nog een tijd wachten.

• Leuk
Waarderingen: TCNH
Vandaag de dealer gesproken. Mijn Combi EBL (met oa Pano dak en Dynamic pakket) staat nu gepland om week 45 geleverd te worden (was 42). Besteld in week 23.

Klopt aardig met de mijne dan, week 22 besteld en leverindicatie is nu week 44... (Config. zie hieronder)

job82

Nieuw lid
Vandaag door de dealer gebeld. De aanvraag van de leasemij was binnen en de bestelling wordt vandaag gedaan.
Levering in week 48. Hij wist mij te vertellen dat alle 14% auto's al van tevoren opgegeven en besteld zijn. Deze worden dus inderdaad allemaal voor 1 januari geleverd en op kenteken gezet.

spruit89

Nieuw lid
Begin deze maand mijn Octavia Combi bestel met volgende opties.
Ambition Line
Pack Ambition Style, Pack Ambition Comfort, Pack Ambition GPS, Pack Chrome, afneembare trekhaak, alu dakrails, weglaten embleem en volwaardig reserve wiel.
Verwachte leveringsdatum is 14-10-13. Het aftellen kan beginnen.

Bovenaan Onderaan