Levertijd Octavia 3

Rick

Senior Member
Begin deze maand mijn Octavia Combi bestel met volgende opties.
Ambition Line
Pack Ambition Style, Pack Ambition Comfort, Pack Ambition GPS, Pack Chrome, afneembare trekhaak, alu dakrails, weglaten embleem en volwaardig reserve wiel.
Verwachte leveringsdatum is 14-10-13. Het aftellen kan beginnen.

Ik vermoed in België toch?

res-q

Senior Member
Is dat in BE? Vreemd dat daar wel alu dakrails los geleverd kunnen worden :)
Levertijd valt mee, een week of 10 wordt het dan?

Badnews

Senior Member
mm.. dus belgie is ook een paar weken sneller dan nederland.
begin juli is week 27, afleveren week 42. dus 15 weken.
Hier is het snelste van rond die tijd zeker 18 weken, begin juni (week 24) zit dus al later dan week 42, namelijk op week 44 afleveren.

ps: is het niet handig om een keer een overzicht als topicstart te maken met besteldatum, type, verwachtte levertijd, werkelijke levertdatum, specs.

dus (ik heb geen idee of je een tabel kan maken) iets van;
12-06-2013 HB 1.6TDI DSG EBL Week 42 xx-xx-xxxx Achterruitenwisser+reservewiel

spruit89

Nieuw lid
ik vind het wel heel jammer dat je de dagrijlichten (led strepen) enkel in pak met Xenon kan bestellen...
Iemand een idee of het mogelijk is om nadien da dagrijlichten te veranderen door leds?

Wesly

Senior Member
ik vind het wel heel jammer dat je de dagrijlichten (led strepen) enkel in pak met Xenon kan bestellen...
Iemand een idee of het mogelijk is om nadien da dagrijlichten te veranderen door leds?
Goede vraag, ikzelf ben ze nog niet tegengekomen in bijv een imitatie uitvoering. Ik ga in de mistlampen ledbulbs plaatsen en dan het drl en de cornerverlichting via die lampen laten branden

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

rdrummen

Senior Member
Hallo Wesley,
Wat bedoel je met "originele zwarte bestickering voor de zijkant"?
Heb je daar misschien foto's van?

BcB

Forumguru
Vandaag te horen gekregen: verwachte productie week 38. Besteld week 17 ( 2.0 tdi HB EBline) Eindelijk duidelijkheid en aftellen! Dus 22 a 23 weken levertijd met het transport meegenomen.

Wesly

Senior Member
Hallo Wesley,
Wat bedoel je met "originele zwarte bestickering voor de zijkant"?
Heb je daar misschien foto's van?
7y2edara.jpg

Hier een foto

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

rdrummen

Senior Member
Oh die, ziet er wel mooi uit ja. Wat kosten die ongeveer?
Als dit ook op de combi past, heb ik ook wel interesse.

De eerste lichting van compleet nieuwe modellen doen het vaak ook goed in de lease door de de hogere restwaarde. Als mijn leasert na 4 jaar op de tweedehandsmarkt komt zijn er genoeg mensen die graag de 'nieuwe' O3 willen hebben en daar voor willen betalen.
Volgens mij ben jij de enige die de Octavia in het wild rijdt hier in de randstad... Sta ik vanmiddag in Leidschendam geparkeerd naast een mooie zwarte Octavia combi, volgens mij naast de jouwe..... Wat een aantrekkingskracht! ;)

Sk_Hans

Forumguru
Vorige week was ik in Mlada Boleslava bij de fabriek waar de Octavia's gemaakt worden. Zijn ze net die twee weken dat wij in Tsjechië zijn wegens vakantie gesloten........:facepalm: Dus niet jullie bestellingen in productie kunnen zien.

Wel naar het Skoda museum geweest. Dat viel overigens een beetje tegen. Vrij klein en op de Vision en een rally Fabia na geen moderne modellen.

Het viel me wel op dat er in Tsjechië al redelijk wat nieuwe model Octavia's rondreden. Alhoewel ze daar goedkoper zijn, is het voor de meeste mensen daar toch een veel grotere aanschaf dan hier in Nederland.

mc1977

Lid
Van de week via de lease maatschappij nagevraagd waarom na 3 maanden nog steeds geen productie datum bekend is. Als antwoord kwam het volgende terug:

Op het moment is er dusdanig veel vraag naar de Octavia, en dan met name naar luxere uitvoeringsvarianten zoals de Elegance Businessline, dat dit de verwachting overstijgt. De fabriek heeft daarom te kampen met een tekort aan onderdelen, waaronder de standaard lichtmetalen velgen (17 inch) van deze uitvoering. Dit resulteert helaas in langere levertijden. Ter vergelijking, een Ambition Businessline die nu besteld wordt, zou bijvoorbeeld al over een week of 4 geproduceerd worden.

Omdat deze auto’s nu niet geproduceerd kunnen worden, moeten ze op een later moment in het lopende productieproces tussendoor gepland worden. PON controleert wekelijks wat de oudste bestellingen zijn, plant deze bij de fabriek in vrijgekomen productieplaatsen in. Omdat deze bestelling inmiddels tot de oudste nog niet ingeplande auto’s behoort, ga ik er van uit, dat er met een week of 2 meer duidelijkheid is over de definitieve productieweek. Hopelijk kan de auto eerder dan oktober geproduceerd worden, maar feit blijft helaas, dat de levering pas later als oorspronkelijk gedacht kan plaatsvinden.

De dealer heeft mij aangegeven elke Octavia die vertraging opgelopen heeft, met prioriteit af te leveren.

Flem_nl

Forumguru
Van de week via de lease maatschappij nagevraagd waarom na 3 maanden nog steeds geen productie datum bekend is. Als antwoord kwam het volgende terug:

Op het moment is er dusdanig veel vraag naar de Octavia, en dan met name naar luxere uitvoeringsvarianten zoals de Elegance Businessline, dat dit de verwachting overstijgt. De fabriek heeft daarom te kampen met een tekort aan onderdelen, waaronder de standaard lichtmetalen velgen (17 inch) van deze uitvoering. Dit resulteert helaas in langere levertijden. Ter vergelijking, een Ambition Businessline die nu besteld wordt, zou bijvoorbeeld al over een week of 4 geproduceerd worden.

Omdat deze auto’s nu niet geproduceerd kunnen worden, moeten ze op een later moment in het lopende productieproces tussendoor gepland worden. PON controleert wekelijks wat de oudste bestellingen zijn, plant deze bij de fabriek in vrijgekomen productieplaatsen in. Omdat deze bestelling inmiddels tot de oudste nog niet ingeplande auto’s behoort, ga ik er van uit, dat er met een week of 2 meer duidelijkheid is over de definitieve productieweek. Hopelijk kan de auto eerder dan oktober geproduceerd worden, maar feit blijft helaas, dat de levering pas later als oorspronkelijk gedacht kan plaatsvinden.

De dealer heeft mij aangegeven elke Octavia die vertraging opgelopen heeft, met prioriteit af te leveren.

Kan ik voor het eerst thuis een goed argument geven waarom ik die 18" velgen heb besteld ipv de standaard 17" op de EBL.... :tegek:

Rick

Senior Member
Helder verhaal mc1977. Is tenminste iets dat je kunt plaatsen en alles beter dan radiostilte maar ondertussen de levertijden verlengen.

Bovenaan Onderaan