Levertijd Octavia 3

BcB

Forumguru
Zo is het. Ik volg onze grote leider die ons vroeg nieuwe auto's te kopen. Mijn bijdrage om NL er weer bovenop te helpen.

Niet ter zaken, waar heb jij hem besteld cq wie gaat hem aan jou afleveren ?
Pon is in deze de leverancier aan jou lease maatschappij of dealer , en niet rechtstreeks aan jou
Ik heb besteld bij de leasemij, wagen wordt bij mij voor de deur afgeleverd. Mijn werkgever heeft afspraken met een lokale dealer echter ik woon niet echt in de buurt van mijn werkgever, vandaar levering aan huis.
Onderhoud vind ook niet bij mijn werkgevers dealer plaats maar bij de lokale dealer bij mij om de hoek.

ruud572

Nieuw lid
Na 4,5 week vakantie en druk met overwerk morgen dan eindelijk tijd om mijn OIII 1.4 ebl hb op te halen! Ik heb 'm nog niet eens even kunnen bekijken, ben zo benieuwd... Morgen foto's!

D_R1978

Senior Member
Na 4,5 week vakantie en druk met overwerk morgen dan eindelijk tijd om mijn OIII 1.4 ebl hb op te halen! Ik heb 'm nog niet eens even kunnen bekijken, ben zo benieuwd... Morgen foto's!
Fijn te horen tussen al deze verhalen over vertragingen dat er ook nog mensen zijn die binnenkort in hun nieuwe auto stappen. :)

maartenv84

Senior Member
En toch kan ik mij herinneren dat het bij de O2 er ook een tijd zo heeft uitgezien. In 2011 had ik de mijne in de eerste week van april besteld. Destijds was de geplande levering op eind september gezet. Dat is ook een goede 5,5 a 6 maanden.

Daarbij moet wel gezegd worden, dat de auto uiteindelijk half juni geproduceerd was en 25 juni rijden. Maar volgens mij waren er destijds ook slechte ervaringen...

Uiteindelijk vergeet je het lange wachten toch wel weer, als je eenmaal in een fijne wagen zit :)

Na lang meegelezen te hebben op dit forum is vandaag de knoop doorgehakt en heeft mijn werkgever een Octavia HB voor mij besteld. Het is de volgende configuratie geworden:

Skoda Octavia HB 1.6TDI 81kw Greenline Businessline
Extra opties:
-Maxidot kleurendisplay
-Stoelverwarming
-Achterwisser

De kleur is Brilliant Silver. De verwachte levering is eind november, begin december. Gelukkig heeft de Greenline het voordeel dat productie en levering gegarandeerd worden vanuit de fabriek zodat van de uitstelperikelen geen sprake is (anders zitten ze met een groot voorraadprobleem van niet te verkopen Greenline-modellen).

Nu gaat het lange wachten beginnen

Nelissuh

Actief lid
Na lang meegelezen te hebben op dit forum is vandaag de knoop doorgehakt en heeft mijn werkgever een Octavia HB voor mij besteld. Het is de volgende configuratie geworden:

Skoda Octavia HB 1.6TDI 81kw Greenline Businessline
Extra opties:
-Maxidot kleurendisplay
-Stoelverwarming
-Achterwisser

De kleur is Brilliant Silver. De verwachte levering is eind november, begin december. Gelukkig heeft de Greenline het voordeel dat productie en levering gegarandeerd worden vanuit de fabriek zodat van de uitstelperikelen geen sprake is (anders zitten ze met een groot voorraadprobleem van niet te verkopen Greenline-modellen).

Nu gaat het lange wachten beginnen

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe auto!

CDK

Forumguru
@wouterhil, gefeliciteerd met de aanschaf (door je werkgever;) succes en sterkte met wachten en veel voorpret toegewenst!

Greetz Corné

Fean

Forumguru
Week 36 (volgens de leasemaatschappij)

- Combi EBL 1.4, black metalic, 18inch Alaris dynamic pakket, safety pakket, Travel pakket, Baggage pakket, DAB, sunset, elect. achterklep, lane assist, adapt cruisecontrol.

Bijna alles alleen geen pano-dak en leer.

Oja Eibach of KW streetcomfort achteraf.

MaRco2

Forumguru
Vorige week was de levertijd op een combi plm week 50, half december, maar of dat haalbaar zou zijn. Daarom het zekere voor het onzekere (20% bijtelling in 2013) maar een demo gekocht van 6 weken oud met 2.000 km in de gewenste (met wat extra items) uitvoering en kleur!

De mijne staat niet te hoog overigens. Netjes gevuld met de 18".

Fean

Forumguru
Fean: wanneer heb jij de auto besteld?

11 juli

ik had de bestelling al staan sinds 15 mei, maar doordat men het sportonderstel niet kon leveren voor december (20%) heb ik aanpassing moeten maken. Ik heb voor het gummen van het sportonderstel een electrische achterklep genomen.

Achteraf laat ik eibach of kw monteren. Waarschijnlijk een forumlid als de Lm een goedkeuring geeft. Je bent geen eigenaar van de auto en men doet vaak moeilijk met achteraf veranderingen..

VR46

Lid
Vorige week was de levertijd op een combi plm week 50, half december, maar of dat haalbaar zou zijn. Daarom het zekere voor het onzekere (20% bijtelling in 2013) maar een demo gekocht van 6 weken oud met 2.000 km in de gewenste (met wat extra items) uitvoering en kleur!

De mijne staat niet te hoog overigens. Netjes gevuld met de 18".
Gefeliciteerd

Ik zag in de verte wat opdoemen. Zijn dat nieuwe Octavia's? Jawel hoor! Ik was nog net op tijd om de camera gereed te hebben. Een aantal combi's en één sedan, onderweg naar Leusden. Niet helemaal scherp, maar ging er dan ook met 130 langs :).

Vanmiddag contact gehad met dealer en 1 ding is zeker, 1 van die 2 witte is de mijne. Volgens het systeem is de auto al gebouwd en afgeleverd in Leusden. Nu nog 1,5 tot 2 weken wachten ivm. het opbouwen van de trekhaak.

jelleg

Lid
Vanmiddag contact gehad met dealer en 1 ding is zeker, 1 van die 2 witte is de mijne. Volgens het systeem is de auto al gebouwd en afgeleverd in Leusden. Nu nog 1,5 tot 2 weken wachten ivm. het opbouwen van de trekhaak.
Grappig zeg. Veel plezier met je auto gewenst. Ik wilde eigenlijk ook een witte, maar mijn werkgever heeft met athlon afgesproken dat een auto perse metaallak moet hebben. Helaas is dat met wit op dit moment niet het geval.

Grappig zeg. Veel plezier met je auto gewenst. Ik wilde eigenlijk ook een witte, maar mijn werkgever heeft met athlon afgesproken dat een auto perse metaallak moet hebben. Helaas is dat met wit op dit moment niet het geval.

Je hebt er nu idd niks aan maar er schijnt een nu of zeer binnenkort een metalic lak in het wit te kunnen bestellen voor de O3. Overigens deed athlon bij mij helemaal niet moeilijk over de gewone witte lak.

jelleg

Lid
Je hebt er nu idd niks aan maar er schijnt een nu of zeer binnenkort een metalic lak in het wit te kunnen bestellen voor de O3. Overigens deed athlon bij mij helemaal niet moeilijk over de gewone witte lak.
Is iets van mijn werkgever, niet zozeer van Athlon.

Bovenaan Onderaan