Levertijd Octavia 3

TedVlemmings

Forumguru
Hoe meer taxi's hoe beter. Betekend dat de bedrijven die continu op de weg zitten het volste vertrouwen hebben in de kwaliteit, comfort, en degelijkheid van ons merk. Enkel jammer voor de uniqueness factor van de auto's!

Misschien navraag doen of het aan de Teron velgen licht, die melding kreeg ik van de LM en heb om die reden nu voor de 18" Alaris gekozen. Dat beperkte de vertraging tot 2 weken.
Net bericht van de dealer gehad. Volgens Pon leveren de Theron velgen niet meer zo'n grote probleen meer, nu is het grootste probleem het pano dak. Dit zorgt voor grote vertragingen.

Octaaf 69

Nieuw lid
Ik ben nieuw op dit forum. Na 20 jaar naar tevredenheid Seat te hebben gereden, wilde ik wat anders. Bij de introductie van de nieuwe Skoda Octavia enthousiast geworden en via mijn vertrouwde Seat-dealer een nieuwe Octavia besteld. Het is een HB 1,6 TDI DSG Elegance, 17 inch Denom velgen, kleur Platina Grey, Bluetooth + Bolero radio, vaste trekhaak en ruitenwisser op achterraam. Begin mei is de auto besteld en vandaag van Seat-dealer te horen gekregen, dat mijn Octavia volgende week wordt gebouwd. Nog een paar weken wachten en dan?

Huidige auto Seat Altea XL, 1.8 TSI DSG , Bouwjaar 2010.

Net bericht van de dealer gehad. Volgens Pon leveren de Theron velgen niet meer zo'n grote probleen meer, nu is het grootste probleem het pano dak. Dit zorgt voor grote vertragingen.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Het is natuurlijk belachelijk dat ze problemen hebben/hadden met het leveren van velgen die STANDAARD geleverd worden op de EBL.. Als het nou om hele exotische zeldzame velgen zou gaan..

Badnews

Senior Member
Tja.. ik heb niets exotisch op mijn auto, een achterruitenwisser is de enige extra optie.
Dus waarom al die vertragingen, PON geeft ook geen antwoord.
Had een net mailtje opgesteld met de vraag of zij konden verklaren waarom er Nederland zoveel vertragingen zijn op de levering. Kreeg een mailtje terug dat ik de dealer maar moest opgeven zodat ze het hem konden uitleggen (en hij dan weer mij).
Ik wil mijn dealer niet hiervoor misbruiken en wil hem niet in verlegenheid brengen, dus ben ik niet op ingegaan..

BcB

Forumguru
Ik stel voor dat alle wanna have Octavia rijders zich verenigen in een praatgroep. Bij het slachtoffer loket kreeg ik ook al geen gehoor. Inmiddels heb ik mijn Octavia folder helemaal stuk gelezen en van de 3 D animatie op de Skoda site een muis arm overgehouden. Daarnaast strikte opdracht van de vrouw gekregen om het woorden Skoda, Octavia en Pon niet meer in de mond te nemen. Ben slechts een schim van de man die ik ooit was, kreeg afgelopen weekend een onbeheersbare drang om de Fabia van de buurman te gaan wassen. Vond hij raar. Als de 6 maanden maar geen 7 maanden worden...

grypie

Nieuw lid
Vandaag een mail van mijn dealer (Skoda Centrum Utrecht). Mijn Octavia HB ELB met extra optie een achterruit wisser (besteld eind april) staat voorlopig ingepland voor productie in week 39. Naar verwachting zal de auto in week 42 geleverd gaan worden. Voorlopig dus....dus nog geen zekerheid. Ik hoop echt dat week 42 gaat lukken...dan is het half oktober!

Ik stel voor dat alle wanna have Octavia rijders zich verenigen in een praatgroep. Bij het slachtoffer loket kreeg ik ook al geen gehoor. Inmiddels heb ik mijn Octavia folder helemaal stuk gelezen en van de 3 D animatie op de Skoda site een muis arm overgehouden. Daarnaast strikte opdracht van de vrouw gekregen om het woorden Skoda, Octavia en Pon niet meer in de mond te nemen. Ben slechts een schim van de man die ik ooit was, kreeg afgelopen weekend een onbeheersbare drang om de Fabia van de buurman te gaan wassen. Vond hij raar. Als de 6 maanden maar geen 7 maanden worden...
Hahaha, onze vrouwen kunnen dan ook wel een praatclubje oprichten. In heb onlangs dezelfde orders ontvangen.... Zij juicht harder dan ik, zodra de auto geleverd is.... :-)

Lodewijk

Actief lid
Vandaag een mail van mijn dealer (Skoda Centrum Utrecht). Mijn Octavia HB ELB met extra optie een achterruit wisser (besteld eind april) staat voorlopig ingepland voor productie in week 39. Naar verwachting zal de auto in week 42 geleverd gaan worden. Voorlopig dus....dus nog geen zekerheid. Ik hoop echt dat week 42 gaat lukken...dan is het half oktober!

Soortgelijke levertijd in mijn geval. Vooral vanwege de onduidelijkheid in de communicatie en de verschillen tussenn de verschillende bestellingen. Soms heb ik spijt van mijn keuze voor de octavia, al voordat ik hem heb gereden.

Badnews

Senior Member
Bij wie niet.. Zou je via een rechtbank Skoda verantwoordelijk kunnen stellen bij een scheiding.
De vraag is dan wel: wie krijgt de auto ;)

Hier worden ze ook gek van mij. Ga nu lekker vallende sterren kijken en een wens doen ;)
Deze nacht kan je heel veel wensen doen, tot 100 per uur!

EdK

Forumguru
Als wij hier op forum gek van jullie worden hebben we gelukkig nog de mogelijkheid om het topic als gelezen te markeren en dus over te slaan
En wordt het echt te gek dan heb je in de instellingen nog de mogelijkheid om iemand te blokkeren.
Alleen jammere daarvan is dat je het niet tot een bepaalde data kunt doen....

Tsja en die hebben familie leden helaas niet.
Maar de tendens is wel dat hoe meer leden hoe gekker ze mekaar hier maken over levertijden.
En dit is zeker niet iets van de laatste tijd hoor, VW heeft er ook een handje van. Nichtje heeft enkele jaren terug een full options Golf gekregen en heeft helaas 9 maanden moeten wachten.
En tijdens de koop werd er gezegd 3 maanden, maar ze had na 4 maanden wel de keuze om te wachten of van de koop af te zien zonder bijkomende kosten.

Bovenaan Onderaan