Levertijd Octavia 3

MaRco2

Forumguru
Ja, die tijd ook meegemaakt (vanuit mijn leasetijd, onderdeel van een Datsundealer), personeelsauto's en rentals waren er wel snel (mei/juni 2006).:D

Dat succes is mij nog altijd een raadsel.

bonyuri

Actief lid
Ja maar je gaat me nu toch niet vertellen dat een andere kleur voor zoveel vertraging zorgt?
Alle andere onderdelen liggen toch op voorraad? Het is notabene allemaal hetzelfde concern (met dus veel dezelfde spullen)

MaRco2

Forumguru
Tsja vloegel.

kon je elke kleur kiezen als maar zwart was
stonden alle modellen in vele oplages op grote parkeer terreinen te wachten op een koper

Bij de Japanse merken (ondanks de afstand soms): grote voorraadterreinen en keuze uit uitvoeringen en weinig opties.:)

Bij NedCar was het ook wel te overzien, ondanks optiekeuzes. Meestal 2 maanden.

wjhuberts

Nieuw lid
Besteld: Skoda Octavia Combi 1.6 Diesel Ambition Businessline in Topaz Brown zonder verder noemenswaardige opties.

Begin april is de bestelling door de dealer geaccordeerd. In week 27 geproduceerd (er is inmiddels een chassisnummer bekend begrijp ik van de dealer). Vervolgens ben ik op vakantie gegaan en verleden week de dealer gebeld voor levering, in de verwachting dat de auto al lang en breed klaar zou zijn, blijkt deze nog niet eens bij de dealer afgeleverd te zijn. Van de dealer begrijp ik dat men nu deze week heel veel leveringen vewacht. Ik hoop maar dat de mijne daar ook tussen zit.

Update 13-08-2013:
Vorige week toch nog maar even langs de dealer gereden en tussen de hele sloot auto's die ze hadden binnengekregen zat zowaar de mijne. Na even zoeken op het parkeerterrein bleek de mijne zelfs al in de werkplaats te staan voor rijklaar maken en montage trekhaak. vanochtend gebeld door de dealer en komende maandag kan de auto worden opgehaald. Al met al vanaf moment van bestellen een levertijd van 4 maanden.

Yes, vandaag een heerlijk telefoontje gehad van de dealer. Begin mei is de O3 Combi besteld, volgende week wordt ie in Nederland verwacht. Na leer en DVD inbouw wordt ie half september geleverd!!! Gewoon eerder dan verwacht!!! Kan niet wachten!!

D_R1978

Senior Member
Yes, vandaag een heerlijk telefoontje gehad van de dealer. Begin mei is de O3 Combi besteld, volgende week wordt ie in Nederland verwacht. Na leer en DVD inbouw wordt ie half september geleverd!!! Gewoon eerder dan verwacht!!! Kan niet wachten!!
Heel mooi. Dan ben je straks een van de eerste met een combi met pano dak. Ben alvast benieuwd naar de foto's. :)

rtwee

Senior Member
Heel mooi. Dan ben je straks een van de eerste met een combi met pano dak. Ben alvast benieuwd naar de foto's. :)

Ik heb toch echt ruim een maand eenmproefrit gemaakt in een combi met panodak... Na 4 jaar geleden mijn peugeot te hebben ingeruild voor een skoda mezelf beloofd nooit weer een glazen dak te nemen.... Zat bijna altijd dicht. O.a. Navigaie was niet af te lezen als hij open stond.

MaRco2

Forumguru
Ik ben altijd wel een fan van een open dak (ben ook een fervent cabriorijder = altijd open), had bij een nieuwe bestelling dit hoog op het lijstje staan, echter het dak van de Combi schijnt hetzelfde te zijn als een Yeti (de demo HB had wel een panoramadak en ik had nog genoeg hoofdruimte onder) met een vrij dun gaasachtige afscherming wat bij ons (nou ja, mijn vriendin) gelijk een reactie gaf: onder dat glas veel te warm voor de hondjes.

Dus als de wederhelft het niet wil, is het beter daar naar te luisteren.:D

Maar ik ben wel benieuwd hoe het in een Combi aanvoelt.

Maik

Actief lid
Ik heb in mijn huidige auto (Peugeot 5008) ook een panoramisch dak en ik vind het helemaal super... Moet wel zeggen kan hem helemaal dicht maken zodat er geen licht naar binnen kan maar heb dat afgelopen 2 en een half jaar maar een paar keer gedaan omdat de kids wilden slapen.....
Verder altijd open en nooit problemen met aflezen van navigatie ofzo.... Dus bij mijn bestelling van de oc3: panoramisch dak....

MaRco2

Forumguru
Bij een ASX kun je het ook helemaal verduisteren (vast dak, kan niet open) en heb je zelfs sfeerverlichting.:)

Kwestie van eens proberen (en laten zien aan de wederhelft) en wie weet over een paar jaar.:)

Wat wel jammer is, dat enorme ding wat omhoog komt als je hem open hebt, lijkt van voren wel een grote zwarte plaat die recht omhoog staat (is een soort van gaas, ik ben benieuwd hoe duurzaam zoiets is, bij Renault was het ook zoiets en zag er nogal gammel uit), heeft natuurlijk een doel, maar is niet echt subtiel om te zien.

Noord26

Forumguru
Ik heb toch echt ruim een maand eenmproefrit gemaakt in een combi met panodak... Na 4 jaar geleden mijn peugeot te hebben ingeruild voor een skoda mezelf beloofd nooit weer een glazen dak te nemen.... Zat bijna altijd dicht. O.a. Navigaie was niet af te lezen als hij open stond.

Als het goed is zijn de dakruiten getint op een dergelijke manier dat ze geen invloed hebben op de zichtbaarheid van de navi. Dat is mij op gevallen, omdat daar ook tegenop zag. Wil juist geen auto meer die het niet heeft.

Pablos

Senior Member
Wat wel jammer is, dat enorme ding wat omhoog komt als je hem open hebt, lijkt van voren wel een grote zwarte plaat die recht omhoog staat (is een soort van gaas, ik ben benieuwd hoe duurzaam zoiets is, bij Renault was het ook zoiets en zag er nogal gammel uit), heeft natuurlijk een doel, maar is niet echt subtiel om te zien.

Mijn qashqai heeft een glazen dak. Dat is het net niet. Mijn Renault had een panorama dak; top! (Bijna enige:D dat zwarte ding was om de luchtstroom te beïnvloeden. Niet stevig maar het had weinig te lijden en wel zo prettig voor de passagiers achterin;)
Op de combi is het voordeel van de dakrails, op de HB ziet het er een beetje uit als een iets te grote spoiler (no offense)

TedVlemmings

Forumguru
Tof pillendokter, dan ben je (een van de) eerste consumenten met een Combi met panoramadak! Ik ben benieuwd naar de foto's en nieuwsgierig naar wanneer je besteld hebt. Mijn Combi met panoramadak staat nu gepland op week 44, echter is dit nog niet definitief, en dat terwijl ik begin Mei heb besteld.

MaRco2

Forumguru
Mijn qashqai heeft een glazen dak. Dat is het net niet. Mijn Renault had een panorama dak; top! (Bijna enige:D dat zwarte ding was om de luchtstroom te beïnvloeden. Niet stevig maar het had weinig te lijden en wel zo prettig voor de passagiers achterin;)
Op de combi is het voordeel van de dakrails, op de HB ziet het er een beetje uit als een iets te grote spoiler (no offense)

Ik heb het grote dak gezien op een Yeti en daar viel het niet zo op toen hij open was (glasplaat), hetzelfde dak als de HB waarin ik gepast heb, zat ook in een SEAT Leon en met dat dak open, lag me daar toch een enorme glasplaat 10 cm bovenop het dak... zag er eigenlijk niet uit.

Heb je roofrails valt het niet op (bij de Yeti was het me niet opgevallen c.q. was niet storend).

Jaaaaaa!!!! Eindelijk goed nieuws!!! De dealer heeft vandaag gebeld. De definitieve productieweek is bekend en wordt week 36. Leverweek wordt waarschijnlijk week 38!!!! Yes! Heeft mijn vrouw ook weer rust.... ;)

Bovenaan Onderaan