Levertijd Octavia 3

Wesly

Senior Member
Tja, die van mij 16 weken levertijd incl. inbouwen van leder. Is uiteindelijk maar 2 a 3 weken langer als wat vanaf het begin voorspeld was

van mij is nu week 34 status PRF. volgens de dealer betekend dat definitief. Dealer gaf aan dat het chassisnummer bekend wordt direct na productie.

Badnews

Senior Member
@Jelzie, jij had een combi 1.2TSI DSG in de bestelling?
dus weer een combi confirmed.. nog steeds weinig hatchbacks in deze lijst van week 30-40

@Jelzie, jij had een combi 1.2TSI DSG in de bestelling?
dus weer een combi confirmed.. nog steeds weinig hatchbacks in deze lijst van week 30-40
@Badnews, Jep klopt. volgens mij ben ik een van de eersten met een 1.2TSI DSG. Half mei is hij officieel besteld maar het is een door de dealer voorbestelde 1.2TSI met DSG, die had hij in maart al doorgegeven. (toen ze nog niet officieel bestelbaar waren) Maar blijkbaar klopt het verhaal dus dat PON de verhoudingen HB/Combi verkeerd heeft ingeschat.

RRPR

Lid
Deze week een Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance Businessline besteld. Van de leasemaatschappij kreeg ik bericht dat de indicatie van de levering week 2 2014 wordt. Gister door de dealer gebeld en die verwacht hem in november.
Geduld dus....

Badnews

Senior Member
Initieel zijn dealers ERG optimistisch.. ik heb mijn auto nu ruim 2 maanden in bestelling en zit op eind oktober.
Mogelijk komt ie iets eerder, maar heb er steeds minder hoop :(
Bij mij zou mijn auto ook al gemaakt moeten zijn volgens de eerste schatting van de dealer... maar bleek minimaal een maand later te zijn. Denk dat de schatting week 2 2014 niet eens ver ernaast zal zitten (ivm levering einde jaar zal ie doorgeschoven worden)

Kao70

Nieuw lid
Tweede week van juni besteld een HB 1.2 TSI Ambition, Platin Grey, Hawk 17 inch velgen.

Vandaag mail ontvangen van de dealer: productie week 36, verwachte levering eind september.

RRPR

Lid
Initieel zijn dealers ERG optimistisch.. ik heb mijn auto nu ruim 2 maanden in bestelling en zit op eind oktober.
Mogelijk komt ie iets eerder, maar heb er steeds minder hoop :(
Bij mij zou mijn auto ook al gemaakt moeten zijn volgens de eerste schatting van de dealer... maar bleek minimaal een maand later te zijn. Denk dat de schatting week 2 2014 niet eens ver ernaast zal zitten (ivm levering einde jaar zal ie doorgeschoven worden)

De dealer zei ook nog iets, dat er mogelijk een november-december productiestop zou kunnen zijn, die ervoor zorgen dat de wagen in week 2 wordt geleverd. Hoop niet dat dit het geval zal zijn...
Heb als voorloopauto van de leasemaatschappij een VW polo gekregen, dus hoe eerder ik deze kan inruilen voor de Octavia hoe beter!

wigerm

Lid
Gisteren een Octavia HB Greenline Business besteld. 14% bijtelling dus, als ie maar dit jaar wordt geleverd. Lukt dat niet heb ik simpelweg dikke pech, maar zou toch wel moeten lukken. Heb het risico genomen, maar ben erg benieuwd of er al iets zinnigs over te zeggen is over de haalbaarheid dit jaar.

De configuratie:
- Kleur: Race Blue metallic
- Achteraf worden de 18" Golus velgen gemonteerd
- Functiepakket
- Lichtpakket
- Technology pakket
- Aansluiting voor Ipod
- DAB
- Navigatie Columbus
- Ruitenwisser achter
- Drive setup
- Lane assist
- Stoelverwarming
- Sunset

MaRco2

Forumguru
De 1.000 14% auto's voor Nederland schijnen er 100% zeker te komen in november, hier zouden flinke sancties op staan richting de fabriek (harde afspraken).:D

wigerm

Lid
Erg fijn om te horen, bedankt voor de reacties!

Off-topic:
Het enige dat ik er niet op laat schroeven is het rokerspakket.
Moet zeggen dat ik het nog wel erg jammer vind dat het leer/alcantara en het geluidssysteem van de Elegance Business Line niet beschikbaar is voor 14%. En de stoelen van het Dynamic pakket lijken me ook een stuk fijner.

Eigenlijk gek, dat ze voor de Greenline zo'n andere optielijst hanteren...

TedVlemmings

Forumguru
Ik vind het wel logisch, want alle opties die je beschrijft zijn voor mij de reden geweest om in Mei al de 20% te bestellen en niet eens te wachten op de 14% variant. Die zijn altijd minder luxe qua mogelijke opties omdat anders niemand de normale modellen nog gaat nemen.

wigerm

Lid
Ik blijf het flauw vinden... Alles wat ik onder mijn leasebudget zit krijg ik terug van de baas zolang ik een 0 of 14 % auto kies. Dan wordt het verschil in kosten tussen 14 en 20 % wel een heel stuk groter, anders was ik voor 2.0TDI EBL Combi gegaan.

MaRco2

Forumguru
Gelukkig kon het lichtpakket wel op de 14%, maar het Canton systeem is inderdaad een misser! Wat een f.a.n.t.a.s.t.i.s.c.h. geluid!

Ik baal ook van het niet kunnen kiezen voor het Canton systeem op de 14% HB. Misschien na aflevering nog maar eens kijken of dat niet aangepast kan worden....

MaRco2

Forumguru
De meerprijs voor een Columbus lijkt mij ook wel erg stevig met 1.100 euro... is een pracht systeem, maar zou het er zelf niet voor genomen hebben (denk ik nu).

Ikzelf was ook voor de 14% in de markt, alleen was het trekgewicht tot het moment van produktie bijna geheim, dus die gok heb ik maar niet genomen. Plus de paar leukigheidjes en de voorkeur voor de Combi hebben het anders doen besluiten.

wigerm

Lid
Ook zoiets: had liever de combi gehad, maar hoorde bij een Skoda dealer dat die dit jaar niet in 14% komt omdat anders niemand de HB koopt...
Waarom zo manipulatief? Ben er overigens zelf ook ingetrapt, wat waarschijnlijk bijdraagt aan hun gelijk helaas..

• Leuk
Waarderingen: RRPR

Badnews

Senior Member
Wat nu weer, niemand een hatchback koopt? :)
ik dacht juist dat ze zich daarin vergist hadden dat de verhoudingen nu heel anders waren dan de octavia II?
(meer HB's dan vorige versie)

Bovenaan Onderaan