Levertijd Octavia 3

BcB

Forumguru
Mijn dealer heeft mij aangegeven dat de verhouding O2 Combi 82% en HB 18% was. Bij de O3 ligt dit op 56 % en 44 %. Er is onvoorzien veel meer vraag naar de HB dan voorheen omdat deze fraaier is dan voorheen. Dit is voor een groot gedeelte de Bottleneck lijkt mij... Vandaar dat er opeens in verhouding steeds meer Combi's ons land binnenstromen dan HB's omdat de productie al zo in de planning stond. Velgen problemen ed. geloof ik dan ook niet. Maar ook goed nieuws voor mij persoonlijk; de productie week van mijn auto is 1 hele week verschoven, week 37 ipv week 38. :bloos:

wigerm

Lid
Tsja, is ook maar van horen zeggen. Maar gelukkig is de Octavia HB voor een gezin met opgroeiende kinderen groot genoeg. I.t.t. Golf of elke andere willekeurige compacte middenklasser die geen station is.

On-topic: hoe lang duurt het ongeveer voor de dealer/leasemaatschappij een prognose doet over de leverdatum?

De LM gaat af op de info van de dealer. De dealer kan een indicatie zien in het systeem, echter wordt deze indicatieve productiedatum ca. 2 a 3 weken voor de productieweek definitief. Dat betekent dat de status voor jouw auto in week 34/35 wordt gewijzigd naar "definitief :tegek:" Als alles goed gaat tenminste... :(

Henk66

Actief lid
Gisteren een Octavia HB Greenline Business besteld. 14% bijtelling dus, als ie maar dit jaar wordt geleverd. Lukt dat niet heb ik simpelweg dikke pech, maar zou toch wel moeten lukken. Heb het risico genomen, maar ben erg benieuwd of er al iets zinnigs over te zeggen is over de haalbaarheid dit jaar.

De configuratie:
-Kleur: Race Blue metallic
- Achteraf worden de 18" Golus velgen gemonteerd
-Functiepakket
-Lichtpakket
-Technology pakket
-Aansluiting voor Ipod
-DAB
-Navigatie Columbus
-Ruitenwisser achter
-Drive setup
-Lane assist
-Stoelverwarming
-Sunset

Hi Wigerm, wat kost de optie Golus bij achteraf montage?

rtwee

Senior Member
Ook hier goed nieuws van de dealer.... Voor de sluiting van de fabriek was de verwachtte productiedatum (ook in dit geval weer een combi) week 45, leasemaatschappij zei zelfs 2 december.... Net contact gehad met de dealer en die vertelde me dat hij over 3 weken bij hen op het terrein wordt verwacht. Dat is, dus 9 weken eerder dan initieel afgegeven. Over 2 weken productie dus, dat klinkt erg definitief. Happy!!

Eind juni besteld... Als het waar is is het een zeer acceptabele levertijd vind ik...

Badnews

Senior Member
Ik baal, ben weer een week naar achteren geschoven. Zit nu weer op productieweek 42 :( (vorige week was het nog 41).
Ik heb echt niets bijzonders zou je zeggen. Lijkt me sterk dat de achterruitenwisser maanden vertraging zou opleveren.

rtwee

Senior Member
Ik baal, ben weer een week naar achteren geschoven. Zit nu weer op productieweek 42 :( (vorige week was het nog 41).
Ik heb echt niets bijzonders zou je zeggen. Lijkt me sterk dat de achterruitenwisser maanden vertraging zou opleveren.

Collega van me heeft ook HB besteld. Maand eerder dan die van mij en was nu nog niks over te zeggen qua levertijd, terwijl die van mij over 3 wk bij de dealer staat... Zal wel ergens logica inzitten, maar waar.... ik weet het niet

Ik heb zelf de HB 14% in bestelling en de dealer wist mij te vertellen dat de (1.000 stuks) ingepland staan voor productie op de eerste week november (week 45) misschien heeft deze "vaste" productiedatum effect op de overige productiedata?

PingISI

Nieuw lid
Ik heb net te horen gekregen dat mijn auto in week 37 geproduceerd gaat worden, levering in week 39. Uiteindelijk een vertraging van 11 weken. Ik ben benieuwd...

Badnews

Senior Member
Die van mij staat nu op productieweek 42.. week 45 is nog een behoorlijk stuk verder op de tijdlijn.
Volgens mij is het gewoon PON die loopt te klooien. en natuurlijk de hoge hoed met nummertjes waar ze er een af en toe uittrekken. Ik probeer in te zien waarom de ene eerder kan dan de andere.
optielijst zie ik niets bijzonders, enigste is misschien de HB of Combi.

Badnews

Senior Member
Dus 2 weken eerder bestellen is 5 weken eerder bouwen... wow :)
maar van harte.. week 37 is gewoon volgende maand in je auto rijden.

wigerm

Lid
Het lijkt er in ieder geval op dat de nieuwe Octavia een groot succes is, waardoor het leveren ervan onvoorspelbaar en traag is geworden. Ik moet ook zeggen dat ik er nog relatief weinig op de weg tegenkom. Daaruit afgemeten lijkt de productie en levering van de nieuwe Golf toch behoorlijk beter op gang te zijn.

Laten we hopen dat het vanaf november een stukje drukker wordt met de Octavia's op de weg. Succes met wachten allemaal!

Er is idd geen pijl op te betrekken Badnews. Er zijn hier een hoop toekomstige Skodarijders die later hebben besteld dan ik en de auto eerder geleverd krijgen. Maar de pret is er straks niet minder om!! ;)

Bovenaan Onderaan