Levertijd Octavia 3

Badnews

Senior Member
Ik dacht dus niet moeilijk te doen door een standaard EBL te nemen (met 1 optie).
Mijn ervaring was altijd dat hoe raarder de auto, hoe langer het duurt. Logisch.

Ik ben iemand die wil weten waarom, als ik weet waarom, kan ik dat accepteren. Maar nu lijkt het random, en dat mijn koppie niet aan. Zodra ik logisch kan beredeneren, heb ik daar vrede mee, lijkt heel simpel, maar in dit geval niet.

wigerm

Lid
Misschien helpt het voor de logica dat het voor de fabriek niet uitmaakt of het een ELB is waar standaard allerlei gadgets op zit, of een meer basisuitvoering met een karrevracht opties?

Dan is de logische verklaring dat een "standaard EBL" wel heel standaard klinkt, maar eigenlijk stiekem een heel rare auto is gezien de abnormale hoeveelheid luxe en gadgets. Dan kan het het automatisch inparkeren zijn, het geluidssysteem, de navigatie, ...

CoesDoes

Forumguru
Mijn auto is ook 5 weken naar voren geschoven en dat hoorde ik pas op het laatste moment. Er is nog hoop voor je!
Ik heb altijd al gezegd dat die van jou vrijwel zeker vóór week 38 geproduceerd zou worden ;)

Ik dacht dus niet moeilijk te doen door een standaard EBL te nemen (met 1 optie).
Mijn ervaring was altijd dat hoe raarder de auto, hoe langer het duurt. Logisch.

Ik ben iemand die wil weten waarom, als ik weet waarom, kan ik dat accepteren. Maar nu lijkt het random, en dat mijn koppie niet aan. Zodra ik logisch kan beredeneren, heb ik daar vrede mee, lijkt heel simpel, maar in dit geval niet.
De standaard EBL staat op 17" Teron, daar zijn 'problemen' mee (o.a. omdat de EBL meer wordt besteld dan verwacht).

rtwee

Senior Member
Niet meer dus... mijn EBL Combi is met de Teron's erop 9 weken naar voren gekomen..... zeg het maar

CoesDoes

Forumguru
Niet meer dus... mijn EBL Combi is met de Teron's erop 9 weken naar voren gekomen..... zeg het maar

Ik zie dat jij de auto over drie weken verwacht, volgens Pon stond mijn auto op een 'aandachtslijst' omdat het één van de eerste met die configuratie was (neem aan Dynamic) Blijkbaar worden er toch anderen al eerder geleverd omdat volgens mijn laatste info de mijne voorlopig (dus nog niet eens definitief) op prod in wk 35/36 staat.

Arnoldotje

Forumguru
Ik heb zelf de HB 14% in bestelling en de dealer wist mij te vertellen dat de (1.000 stuks) ingepland staan voor productie op de eerste week november (week 45) misschien heeft deze "vaste" productiedatum effect op de overige productiedata?

Dat vind ik vreemd, ik heb van twee dealers gehoord dat alle 1000 14% HB's in week 40 worden gebouwd, en dus half oktober bij de dealer staan.

TedVlemmings

Forumguru
Ik wil niet de lul uithangen maar ik hoop dat jullie 14% auto's inderdaad pas in week 45 geproduceerd worden. Ik zit nu al sinds week 19 te wachten en het zou mij erg tegenvallen als er ineens wat 14% modellen 'voorrang' krijgen enkel en alleen we hier van die rare overheidsregels hebben voor auto's. Mijn auto staat nu namelijk noch pas op week 44 productie, als dan ineens de 14% er voor moet dan kan ik hem voor dit jaar wel gaan vergeten! Wat dat betreft is het in mijn opinie: wie het eerst komt, het eerst maalt...

Dat vind ik vreemd, ik heb van twee dealers gehoord dat alle 1000 14% HB's in week 40 worden gebouwd, en dus half oktober bij de dealer staan.
Goh, nou ik ben zeer benieuwd. Heb mijn dealer vandaag gesproken, maar eerder mag wat mij betreft altijd. Hoop dat die van jou gelijk hebben! :)

wigerm

Lid
Ondanks dat ik zelf één van de potentiële voorkruipers ben, ben ik het volledig met je eens! Kan er zelf niks aan doen, en om dan maar geen 14% versie te bestellen vind ik wel erg ver gaan... Ik vind overigens week 45 prima, als ie maar voor week 1 geleverd wordt.

Ik duim in ieder geval voor je dat het nog enigszins volgens verwachting week 44 gaat worden! :nailbiting:

rtwee

Senior Member
Ik zie dat jij de auto over drie weken verwacht, volgens Pon stond mijn auto op een 'aandachtslijst' omdat het één van de eerste met die configuratie was (neem aan Dynamic) Blijkbaar worden er toch anderen al eerder geleverd omdat volgens mijn laatste info de mijne voorlopig (dus nog niet eens definitief) op prod in wk 35/36 staat.

Ik heb inderdaad ook Dynamic erop zitten.... en ik moet het eerst nog zien hoor of hij er is straks. De dealer geeft aan dat hij wk 36 bij heb op het terrein staat. Dat klinkt dus alsof onze wagens samen op de wagon naar NL komen. Ik ga er vanuit dat wk36 bij dealer, het week 37 of begin wk38 rijden wordt...

CoesDoes

Forumguru
Ik heb inderdaad ook Dynamic erop zitten.... en ik moet het eerst nog zien hoor of hij er is straks. De dealer geeft aan dat hij wk 36 bij heb op het terrein staat. Dat klinkt dus alsof onze wagens samen op de wagon naar NL komen. Ik ga er vanuit dat wk36 bij dealer, het week 37 of begin wk38 rijden wordt...
Over het algemeen schijnt het produktieweek, een week later importeur, nog een week later dealer/levering te zijn.
Als de dealer hem in week36 heeft kan hij hem waarschijnlijk ook in die week leveren.
Ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt en dat mijn auto er ook in wk36 is..

Badnews

Senior Member
Dus de 14% autos krijgen dus voorrang op o.a. mijn auto(en die van andere bestellers). Op deze manier begin ik steeds meer spijt van mijn keuze :(
Die auto bestond nog niet eens (niets van bekend) toen ik bestelde.
Ik gun het de zakelijke 14% rijders, maar wel flauw om daardoor andere te laten wachten.

Gelukkig krijgen veel mensen wel hun auto en dat geeft een beetje hoop...

Bovenaan Onderaan