Levertijd Octavia 3

JorisAdriaanse

Nieuw lid
Vind dat toch altijd raar, 14% modellen met van origine 16" wielen waar dan als optie wel 18" onder kunnen. Over het algemeen klopt er dan dus niets meer van alle officiële metingen. Domme overheidsregels

Klopt, is ook raar... Betaal (naja de lease betaalt) ook de volle mep voor die 18" omdat het dealeroptie is, zou toch denken dat die 16" voor wat lagere prijs zorgen...

MaRco2

Forumguru
Gaat achteraf, af fabriek mag dat dan weer niet (lees: voor kentekenaanvraag).

Wat er daarna gebeurd, heeft geen invloed meer.

Bij de Renault Megane Estate 14%, stond altijd op 17" en sinds dit jaar (net een paar grammetjes minder) op 16", ziet er niet uit... dat bedachten ze bij Renault op en met een accessoirecheque van 1.000 euro voor zakelijke rijders, kun je dan - met inlevering van de 16" set- deze wisselen voor 17".

Dit is dan normaal slechts 2.300 euro ofzo... sigaar uit eind doos. Een mooie set 17" LM wielen + banden is met wat moeite voor iets meer dan 1.000 euro wel te vinden (en dan heb je de originele set ook nog, evt. als winterset te gebruiken, en die accessoirecheque voor een trekhaak e.d. in te wisselen).

Dus daar werken ze zelfs ACTIEF mee om achteraf de CO2 uitstoot te verhogen t.o.v. de goedkeuring.

rtwee

Senior Member
Zojuist op de A28 gespot bij Wezep. Een vrachtwagen vol met met O3's. Helaas ook nu weer allemaal combi's en ook allemaal Ambitions. Mijn hart ging wel een stukje sneller kloppen. Helaas niet snel genoeg met de telefoon om foto te maken.

Vanochtend op de A6 ook voor het eerst een grijze O3 combi (ambition dacht ik) gezien. Iemand van hier die richting Almere reed?

Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Afgelopen zaterdag laat in de morgen kwamen we (onderweg naar Ruinerwold, in de regio Meppel) een knalrode HB tegen.

Zag er vrij standaard uit (gloeilampen, unilak, zwarte lijsten), wel met achterwisser.

Wij waren met de witte MR2.

Peever76

Nieuw lid
image.jpg
15 juli besteld en verwachte levering wordt volgens Alphabet lease week 46. Ik heb in bestelling:
1.6 TDI, Combi BL Elegance
Candy White
Dynamic pakket
Sunset
18" Golus
Je hoort wel eens dat de leasemaatschappij tegen het einde van het jaar geen auto's op kenteken wil zetten. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vind dit al lang duren, laat staan dat het 2014 gaat worden.
Jawel, ook ik heb goed nieuws te melden. De definitieve productie wordt week 36. Dat wordt week 37 of 38 ophalen bij de dealer. Ik heb kwam deze foto tegen op het internet. Komt overeen met mijn bestelling

rtwee

Senior Member
als deze ook Dynamic heeft... dat weten we dus ook dat de spoiler niks extra's is t.o.v. standaard...
En toch vind ik de chromen daklijsten zonde op een witte... ik wilde ook een witte, maar wilde ook de Elegance business... moest gewoon bijbetalen voor zwarte daklijsten....

ceesm

Nieuw lid
Bekijk bijlage 19762
Jawel, ook ik heb goed nieuws te melden. De definitieve productie wordt week 36. Dat wordt week 37 of 38 ophalen bij de dealer. Ik heb kwam deze foto tegen op het internet. Komt overeen met mijn bestelling

Hoi vrienden,
Ik mag mijn Octavia BL Combi 1.8 tsi DGS vrijdag 23-8 ophalenij de dealer. Bestelling geplaatst op 22 april. Leuk dat Skoda nu de active distance control gemonteerd heeft vanaf week 32, dit is denk ik een cadeautje. En van Skoda 2 dinner cadeau bonnen van €50,- voor het lange wachten.
Dus volg de Skoda rijder,

Gr,
Cees

rdrummen

Senior Member
Laat die dinerbonnen maar komen.... Mag het vrouwtje mij chaufferen, zodat ik lekker kan drinken! :jaja::D

Ik had onlangs ook zoiets van mijn dealer vernomen, dat PON "iets" van een aardigheidje zou gaan doen als compensatie voor de lange wachttijden. Maar ik heb daarvan nog niks gezien of gehoord, dus ben benieuwd. (of zit daar misschien ook al vertraging op?) :pieker:

Ik had onlangs ook zoiets van mijn dealer vernomen, dat PON "iets" van een aardigheidje zou gaan doen als compensatie voor de lange wachttijden. Maar ik heb daarvan nog niks gezien of gehoord, dus ben benieuwd. (of zit daar misschien ook al vertraging op?) :pieker:

Heb ik geluk dat ik dit lees, vanavond is het zo ver "de aflevering".
Zal eens vragen naar die bonnen.

MaRco2

Forumguru
Bekijk bijlage 19762

Mooi in het wit.:)

Gistermorgen (globaal rond 10 uur ergens tussen Zwolle en Amersfoort) kwam ik op de A28, tot mijn grote verbazing, een Race Blue Combi broertje tegen.

Niet toevallig iemand van hier?

Badnews

Senior Member

Denk dat de aardigheid inderdaad een optie zoals Front Assistant, extra levertijd van slechts 4 weken.
Heeft PON (volgens hun) dan speciaal voor ons geregeld (en voor de rest van de wereld).

Kreeg van de lease toko gisteren een mailtje dat er inderdaad 'vertraging is op de Elegance Businessline' volgens een nieuwsbericht vanuit Skoda. Er stond natuurlijk geen rede bij, berichtje was zeer kort volgens lease bedrijf.

Ik verwacht niets extra's van Skoda voor het wachten, behalve natuurlijk de auto zelf.

mc1977

Lid
Ik wil wel eens van PON horen wanneer mijn auto definitief gemaakt wordt, bestelling is gedaan in week 18 (1 mei) en heb tot nu toe alleen maar indicatie productie week 43. In de vakantie bij de dealer geweest en toen stond er week 39, dus ik wel eens wat duidelijkheid hebben. Mijn dealer doet zijn best en gaat erachter aan bij PON, maar tot nu toe ben ik er nog weinig mee opgeschoten :banghead:

makal

Lid
hmm gisteren (22-8-2013) te horen gekregen dat volgende week mijn auto gebouwd wordt. Alle onderdelen zijn gereserveerd en binnen. Dat zal inhouden dat de auto minimaal aan het einde van de week klaar zal moeten zijn? Daarna op transport naar Nederland.

Probleem is ik mag (volgens mijn lease contract) mijn auto pas op 22-10-2013 ophalen op die datum wordt die ook op naam gezet. Kortom dan staat de auto eigenlijk een paar weken niets te doen. Wel jammer maar ga er nog eens even met de Lease maatschappij over bellen. wellicht dat ik toch eerder mijn auto kan krijgen. Kan niet wachten :)

Badnews

Senior Member
Ik heb zojuist vernomen dat mijn auto weer weekje naar achteren is geschoven.
productieweek is nu 43 geworden.

Wesly

Senior Member
Ook grappig..... mijn dealer kan al de gehele dag niet in het systeem bij Pon kijken om te checken waar mijn auto zich bevind. Net zelf nog langs geweest en toen heeft hij het nogmaals geprobeerd maar de computer geeft een server timeout. Mijn dealer zegt dat Pon de servers aan het omzetten is oid

Bovenaan Onderaan